בקהילת ויז'ניץ בעפולה נחנך המרכז החינוכי החדש שע"י 'עזרת תורה לתלמידים'

ביום שלישי מוצאי עשרה בטבת התכנסו כלל בני קהילת ויז'ניץ בעפולה עילית ברוב התרגשות לכינוס חינוך המרכז החינוכי החדש, ולהרצאה חינוכית מהמחנך הנודע הרב חיים צבי יאקאב הי"ו.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

כבר קרוב לעשרים שנה פועלת בעוז 'עזרת תורה לתלמידים' ברחבי ארה"ק בתלמודי התורה של ויזניץ, במטרה לקידום תלמידים המתקשים ע"י הצמדת חונך וכדומה, כאשר לאחרונה הושם דגש על סיוע בפן הרגשי של התלמידים מה שמונע בעיות רבות אחרות בעקיפין.

ביוזמת המחנך הרב שלמה אשר הי"ו מעפולה הוגש לפתחה של 'עזרת תורה' בקשה להקמת סניף מיוחד בעפולה במטרה לסייע בעוד דרכים מגוונות לתועלת התלמידים וההורים כהבאת אנשי חינוך להתייעצות ארגון כנסי חינוך ועוד הרבה בס"ד, וההצעה התקבלה בסבר פנים יפות ויושמה.

כאמור, ביום שלישי ויחי, התאספו בני הקהילה, לצד שולחנות ערוכים בכיבוד עשיר, לחגוג את פתיחת המרכז החינוכי מה שמהווה בשורה של ממש לכלל בני הקהילה. את הכינוס הנחה מנהל התלמוד תורה הרב משה חיים טסלר שליט"א שהביע בתחילה את רחשי לבו לקראת המהלך שיביא אורה לתלמידים רבים ולהוריהם. מרא דאתרא הגרמ"מ טאבאק שליט"א ציין לשבח ולטוב את פעולת עזרת תורה מאז ייסודה, ובפרט עתה בפתיחת הסניף כאן בעפולה והודה נרגשות לכל העוסקים בתחום. את דבר הארגון הביא יו"ר 'עזרת תורה' הרה"ח יצחק הערש וויזל הי"ו שהדגיש את התרגשותו היתירה להיות לעזר ולאחסימך לקהילה נכבדת זו בהקמת הסניף שנולד באתערותא דלתתא מצד צוות הת"ת דכאן, וסיים בתקווה כי ממנה יראו וכן יעשו שאר תלמודי התורה בארה"ק.

הרה"ח שלמה אשר הי"ו מחשובי המחנכים בת"ת שיזם את הקמת הסניף וליוה את השלבים, ואף עומד בראש הסניף, תיאר את השתלשלות העניינים עד ליום נכבד זה, את הדלת הפתוחה והלבבות הפתוחים של הנהלת 'עזרת תורה' ואת הישיבות הארוכות על פעולות הסניף. הוא פרס את תוכניות הסניף בתקופה הקרובה בציינו כי כבר בחודש החולף הועברו מילגות מיוחדות לחונכים במסגרת המרכז החינוכי בעפולה, והיד נטויה להבאת אנשי חינוך בעלי שם להתייעצות, ולהמשך פעולה בס"ד לפי משוב שנקבל מצד הורי התלמידים בס"ד. בתקווה כי לא תצא תקלה מתחת ידינו.

הרה"ח אברהם ויטמן הי"ו היועץ החינוכי של 'עזרת תורה' הסביר את מטרת הארגון בכלל והמרכז החינוכי בעפולה בפרט שהוא להקל הן על התלמידים והן על ההורים וזאת ע"י לימוד פרטני לעומק של כל 'סוגיא' – קרי תלמיד מתקשה, להבין את כל המכלול ולפעול על פי הממצאים הללו.

הרב טסלר נעל את חלקו הראשון של הכינוס – חינוך המרכז החינוכי והזמין ברוב כבוד את הרב חיים צבי יאקאב הי"ו למסור את הרצאתו במסגרת החלק השני של הכינוס.

הרב יאקאב פתח בציון לשבח את 'עזרת תורה לתלמידים' ומנהליה, והחל בהרצאתו בעניין חיבור הבנים אל התורה ואל המצוות ע"י החדרת רגש בכל דבר, במצוות, בשולחן השבת ובעיקר בלימוד הגמרא. בטוב טעם ודעת ובפרוטרוט לימד את התורה החשובה הזו כשהקהל מרותק למשך שעה ארוכה וקונה קנייני נצח, בתקווה להעמיד דור ישרים מבורך מקושרים באמת לתורה ולמצוות.

הכינוס הסתיים כשעל פני המשתתפים ניכרת הנאתם המרובה, בהודאה לכלל המתעסקים בקדשים.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture