ויז'ניץ אשדוד: בני הקהילה גייסו מעל 3 מיליון בערב אחד

הצלחה אדירה לועידת "נכספה" של ויז'ניץ באשדוד - קורת רוח רבה בקרב הקהילה לאור הצלחת הכינוס ההיסטורי במהלכו גוייס באופן תקדימי תרומות בסך 3,649,000 ₪ לבניית בנין של קבע הכולל בתי מדרש, מקווה ואולם שמחות • צילום: מנדי הכטמן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
שעות של קורת רוח הייתה מנת חלקם של עשרות אברכי קהילת "ישועות משה" ויז'ניץ אשדוד, עם התכנסותם לועידת הפאר "נכספה" שנערכה בליל שישי י"ב בטבת ביקב ברקן. ועידת נכספה ירתה את אבן היסוד להנחת תשתית יצוקה ואיתנה להקמת מרכז לתורה ולתפילה אשר תהפוך ברבות הימים למגדלור של אורה ותורה לבני הקהילה בפרט, לכל חסידי ויז'ניץ אשדוד ולתושבי האזור ונעלה תקופה ארוכה של תהליך הכנה ארוך שנועד לרתום את כל בני הקהילה להשתתף בבניית משכן קבע לשמו ולזכרו של רביה"ק בעל ה"ישועות משה" זצוק"ל.
הועידה שהתחילה בשעות הערב המוקדמות הסתיימה בשעת ליל מאוחרת בהצלחה כבירה כאשר בני הקהילה התגייסו יחד והתחייבו את הסכום הדרוש להקמת בנין מוסדות הקהילה. "לא מדובר בהתחייבויות בעלמא כי אם בהלוואות ממשיות שנטלו על עצמם כל אחד מאברכי הקהילה, על מנת להמציא את הכסף באופן מיידי באופן שיאפשר את תחילת העבודות בפועל", מספר אחד מעסקני הקהילה.
באופן תקדימי, נאספו בסך הכל למעלה מ-3.6 מיליון ₪ סכום השווה להשלמת השלב הראשון בבניין, אשר בנייתו תחל בקרוב ממש.
בועידת נכספה נטלו חלק סלתה ושמנה של בני הקהילה בראשות רב הקהילה הרה"ג רבי שלמה זלמן וויס שליט"א, הרה"ג צבי הירש ויז'ניצר שליט"א מרא דאתרא ויזניץ אשדוד, הרה"ג מנחם מנדל הגר שליט"א, ועסקנים דגולים: שד"ר הרב יואל יעקב טסלר, חבר מועצת העיר הרב שמואל דב שוק, הרב יהושע הלוי מנדל סגר"ע בני ברק, הרה"ח בנציון שטנגר – משב"ק.
ברגש רב ובחרדת כבוד הובא ברכתו ודברות קודשו של מרן האדמו"ר שליט"א על ידי בנו הרה"צ אב"ד אשדוד שליט"א לחזק בריחי הקהילה, להתוועד יחד בשבת אחים גם יחד ולעורר ליבם לאהבת ה' לתורה ולחסידות. בני הקהילה אשר הרימו סכומים הגונים לטובת המגבית, זכו ליין ברכה מיוחד שנתברך על ידי מרן אדמו"ר שליט"א מעוצב באופן בלעדי וייחודי בחבית יין ממותגת.
לאחר דברי פתיחה על ידי המנחה הרב יחזקאל טויסיג שליט"א, סיים אחד מחברי הקהילה את מסכת תענית ולאחריה פצחו המנגנים ובני הקהילה בריקוד מלבב ומשמח כל נפש. בקשב רב נשמעו דברי רב הקהילה הרה"ג רבי שלמה זלמן וויס שליט"א, אשר היטב באר את מעלת בניית בית המדרש, נחיצות בניית משכן לה' ותורתו בתוככי רובע ו' באשדוד, ותוצאותיה הרוחניות אשר אין לה שיעור.
לאות הוקרה והערכה על מסירות מיוחדת לאורך כל שלבי ומהלכי הקצאת השטח, הובע יקר ושבח קדם שד"ר הרב יואל יעקב טסלר, על רוב פעולה מאומצת, יום ולילה על כתיפו רובצת, מאז ייסוד קהילתנו הקדושה ועד הנה בכל שלב, בכל עניין ובכל עת ובפרט על קידום שלבי ההקצאה וזירוזם בעודו בתפקידו ולאחמ"כ, כמו"כ להרב שמואל דב שוק חבר מועצת העיר אשדוד, מחשבתו ודאגת חסדיו, לכל צרכי קהילתנו הקדושה בכל תחום עניין ושעה ובפרט ברוב עסקנותו להשגת ההקצאה וזירוז כל שלב ושלב ולאחד ממייסדי הקהילה הר"ר מרדכי משולם קלויזנר הי"ו על היוזמה והניהול של שלבי התכנון וההקצאה לבנין בית מדרשנו בהצלחה רבה ובכשרונות ברוכים, ולחברת "שחקים הפקות" בראשות ר' אייזיק שטיין, על הפקת האירוע המיוחד.
כאמור, הועידה הסתיימה בהצלחה כבירה וכעת צפוי בע"ה לצאת לדרך פרוייקט הבניה מתוך תקוה ותפילה להשלמתו במהירות המרבית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture