שמיטה בסכנה: רבבות נענים לקריאת הקודש ומצילים את קיום השמיטה

היענות חסרת תקדים למכתבו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א שהבטיח במכתבו הנדיר "וכל השותפים במגבית קרן השביעית והמתאמצים מעל ליכולתם, יזכו בס"ד לישועות מעל לדרך הטבע". רבים מהחקלאים זקוקים לסיוע מיידי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המוני בית ישראל נענים לקריאת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ומתגייסים יחד להצלת השמיטה בא"י, הנתונה בסכנה. בשבועות האחרונים נרשמה התגייסות חסרת תקדים מצד כלל הציבור על מנת לשמר את קיום השמיטה ואת הוראת התורה של "ושבתה הארץ" ולהגן בכל דרך על שמירה על קדושת הארץ.

מגבית החירום הנוכחית מתקיימת בעקבות הניסיונות הרבים עמם מתמודדים החקלאים יום יום. רבים מהחקלאים זקוקים לסיוע מיידי על מנת להמשיך ולהשבית את הקרקעות ולא להפתות רח"ל ולחלל את קדושת אדמת הארץ. בקרן השביעית מלווים את החקלאים, מחזקים את רוחם ותומכים בהם כלכלית ומוראלית ומחדדים את שליחותם העצומה בעת הזו, למען קדושת ארץ ישראל.

במכתב הנדיר עליו חתם מרן שר התורה נכתב: "הנה זכינו והחיינו וקיימנו בורא עולם והגיענו לשנת שמיטה זו, וב"ה שאף בדורנו קמו ועמדו אנשים אשר יראת ה' בלבבם, המתפרנסים בכל השנים מעבודת הקרקע, ופרנסתם תלויה ביבול הנזרע והנקצר, והכריזו על רצונם הטהור לקיים מצוה זו ללא עקולי ופשורי, ועליהם קורא הכתוב "גבורי כח עושי דברו".

"ומה מאד נצטערנו לשמוע, כי לעת עתה, כמעט ארבעה חודשים מראשית שנת השמיטה, באים חקלאים רבים לידי נסיון גדול מאד עד כדי חשש שמירת השמיטה כהלכתה, כי אמנם כבר נעשו פעולות גדולות וכבירות ע"י שלוחינו הנאמנים אנשי 'קרן השביעית' הפועלים במסירות נפש לחזקם לבל ימוט מטה לחמם, ברם כאשר שמענו כן ראינו, אין הקומץ משביע את הארי, ורבים אומרים לנפשם מה נאכל בשנה השביעית, ובפרט על דבר ענין שכירות הקרקעות, אשר ע"פ דת ודין מחוייבים הם להשאירן ברשותם ולא לבטל השכירות, והוצאה זו גדולה עליהם עד מאד, ובמר נפשם ונפש אנשי ביתם מהרהרים בכה וכה, וחס ושלום תיבטל מצות שבת הארץ, היל"ת.

"וכשם שבשכר מצות שמיטה כהלכתה יושפע שפע רב, הרי לאידך גיסא, כמה צער כביכול איכא כלפי שמיא כאשר מתערערת מצוה קדושה זו, וקול זעקה גדולה נשמע בכל העולמות על דבר סכנת קיומה, ומי יאטום לבו מול צער השכינה.

"והננו קוראים בזה לכל בית אב בישראל, הן הדרים כאן בארה"ק והן הדרים בגולה, להרים תרומה הגונה (אם באופן של נתינה אחת, אם באופן של חלוקה על פני חודשי השנה) לטובת 'קרן השביעית', אשר הם נאמנים עלינו ביושר ואמת כגבאים הגונים של צדקה, אשר יהיו שליחים נאמנים להעמיד בכל עוז את דת תורתנו הק', ולסייע באופן שיש בו ממש בידי גבורי הכח ובעלי הקרקעות השומטים את אדמותיהם, וזונחים מטה לחמם כפשוטו, והרינו ערבים בעדם, וזו חובת כל אחד ואחד ממש, ואין מי שיכול לפטור עצמו מכך.

"וכל השותפים במגבית קרן השביעית, ובפרט המתאמצים בעד מצוה זו מעל ליכולתם, יזכו בס"ד במדה כנגד מדה לישועות גדולות מעל לדרך הטבע, ואף גם זאת, כי לא ינזקו ולא יחסרו כלום בשל תרומה זו, ואדרבה, עליהם הכתוב אומר "כי אין מחסור ליראיו… ודורשי ד' לא יחסרו כל טוב" ברוחניות ובגשמיות, ויהי זרעם לברכה, בנים ת"ח ובנות צדקניות, ויזכו לגדלם מתוך נחת כל הימים".

בקרן השביעית אומרים כי ההתגייסות של עם ישראל, מעבר לעניין התמיכה הכספית, יש בה חיזוק מיוחד לחקלאים שרואים שהציבור עומד מאחוריהם. "כל תרומה זה מסר נוסף מהציבור לחקלאים, אנו עומדים לצדכם" אומרים בקרן השביעית. "המסר לחקלאים הוא שלמרות הקשיים אנחנו לא נוטשים אתכם. אנחנו תומכים בכם, כמי שמקדשים שם שמים ברבים, ועומדים בגבורה מול הניסיונות הקשים".

לתרומות לחצו כאן

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture