החלטה מקוממת: המשטרה הוציאה צו האוסר את קיום הילולת הבאבא סאלי בשבוע הבא

הילולת הבאבא סאלי. צילום ארכיון: יונתן סינדל/פלאש90

החלטה מקוממת: המשטרה הוציאה צו האוסר את קיום הילולת הבאבא סאלי

"אין היתכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות עד למועד אירוע ההילולה", נכתב בהחלטה המקוממת שמעוררת זעם רב בציבור החרדי והמסורתי בישראל. בהמשך הבהירו במשטרה כי ההילולה תאושר במתחם גדול

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

בתום דיונים שנערכו בשבועיים האחרונים עם כלל הגורמים המעורבים, הוחלט במשטרת ישראל להוציא צו לאי קיום הילולת הבאבא סאלי זצ"ל בנתיבות. מפקד מרחב הנגב, תת ניצב נחשון נגלר, הורה כי השנה לא תתקיים הילולת הבאבא סאלי זצ"ל בהשתתפות הקהל הרחב ולא תותר כניסת הקהל הרחב לציון הקבר והמתחם המגודר אשר סביבו המוחזק על ידי הקרן להנצחת הבאבא סאלי זצ"ל.

לפי הודעת המשטרה, הוראה זו ניתנה לאחר שמפקד מרחב נגב נוכח כי "אין היתכנות סבירה לעמידה בהוראות חוק הבטיחות עד למועד אירוע ההילולה", זאת בהתאם לסמכויות הקבועות לחוק הבטיחות במקומות ציבוריים.

בעקבות ההחלטה המקוממת שמעוררת זעם רב בציבור החרדי והמסורתי בישראל, המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחייה זו ולא להגיע למתחם הציון ביום ההילולה. במשטרה אף מאיימים ואומרים כי "כל הפרה של הצו וככל שיידרש הדבר, תפעל המשטרה באמצעים הדרושים כדי למנוע את כניסת הקהל הרחב ואת קיום ההילולה הציבורית במתחם קרן הבאבא סאלי זצ"ל".

לאחר שההחלטה עוררה זעם נרחב וטענות על אפליה בין מגזרים כאשר המשטרה מאשרת אירועים המוניים לחילונים אך פוסלת בקלות מעמדים דומים לציבור החרדי, במשטרה פרסמו הבהרה בה נכתב כי "בהמשך בעקבות הפניות הרינו להבהיר כי הוצאת הצו נועדה להגן על שלומו ובטחונו של הציבור במצב בו לא ניתן להבטיח קיומם של תנאי הבטיחות הנדרשים בציון ובמבואה".

עוד הוסיפו: "לצד זאת אם המארגנים יפנו למשטרה עוד היום ויגישו בקשה לקיים את ההילולה במתחם הגדול, שנפרש על 250 דונמים, יועברו אליהם במיידית התנאים הדרושים לקיום ההילולה על פי חוק הבטיחות".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסר בעקבות ההחלטה: "‏זה פשוט לא יאמן. חגיגות סוף השנה האזרחית ההמוניות יתקיימו ללא כל מגבלה ורק את הילולת הבבא סאלי מבטלים. אין מילים. פשוט בושה".

כזכור, אמש פרסמנו כי כשבוע לפני הילולת הבאבא סאלי זי"ע התקיים דיון משמעותי במשרד הבריאות יחד עם נציגי המל"ל, המשטרה ויוזמי האירוע, בו הבהירו נציגי משרד הבריאות כי הם בוחנים אפשרות להגביל ואף לאסור את קיום האירוע השנתי שעלול להוות מדגרת קורונה ולגרום להדבקה המונית. בדיון שהתקיים באיחור יחסית בשל העובדה שעד לימים האחרונים לא הושג תקציב שיאפשר את קיום האירוע. בדיון שהתקיים היום עלה חשש כי הילולת הבאבא סאלי זי"ע, בה משתתפים כ-100,000 איש, עלולה להוות מדגרת קורונה, למרות שמדובר בשטח פתוח והילולא נפרסת על פני יותר מיממה.

פרויקטור הקורונה פרופ' פרופ' זרקא אמר בדיון, לפי הקלטות שנחפשו ב'חדשות 12', כי "אני חייב לומר שאני חושב שהמצב הזה, סליחה על הגסות, שאני צריך עכשיו עכשיו להתחנן לרב כדי לבטל אירוע של 100 אלף איש, נראה לי לא נחשב סביר במדינת ישראל. 100 אלף איש ששבוע הבא יהיו שם בנתיבות".

חבר הכנסת, אוריאל בוסו מש"ס, התייחס לנושא בראיון למשה גלסנר בקול ברמה: "מי שמכיר את התנהלות שר הבריאות, יודע שאין עם מי לדבר. במהלך ישיבת הסיעה, הנושא עלה על השולחן. גם יו"ר התנועה, אריה דרעי, מעורב בבעיה הזו. היה ניסיון להקשות על האירוע מבחינה תקציבית, אבל הצלחנו לפתור את זה".

מני חדד, יועץ במטה ההסברה החרדי של משרד הבריאות, אמר כי "כרגע יש דיון על מתווה. יש חשש שבשבוע הבא אפשר להגיע ל-10 אלף נדבקים ביום. ישבנו עם מארגני ההילולא, נגיע להסכמות איתם".

גואל ועקנין, לשעבר מנכ"ל מוסדות הבאבא סאלי, הגיב על טענות משרד הבריאות: "אין מאה אלף איש בהילולת הבאבא סאלי. זה אירוע שמתפרס על פני שבוע. הוא מתחת לפני השמיים. האם בעוד שבוע יסגרו את כל החתונות והאצטדיונים?".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ואנחנו ננקוט בצעדים קשים כדי להתפלל בציון הקדוש

ממשלת החזירים בראשות מר חזיר עומר פח לב . יש כוונה לבנא תומך הטרור חבר לעבאס והבונים החזירים יחד עם איוון צורר ישראל הגרמני להרוס את דת ישראל . ימח שמם . תלכו להילולה בלי פחד ממשטרת הפחדנים שנלחמים רק ביהודים . ממשלת תמיכה בטרור

מי לוקח אחריות? מפקדי המשטרה עשויים לתת את הדין. אליהם יבואו בטענות אם יקרה חלילה משהו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture