Alon Nadav/Flash90

הותר לפרסום: שני טייסי צה"ל נהרגו בהתרסקות המסוק מול חיפה

מסוק חיל האוויר מסוג "עטלף" התרסק בים מול חופי חיפה במהלך טיסת אימון. אחד מאנשי הצוות, מכונאי מוטס של חיל האוויר, חולץ במצב בינוני כשהוא סובל משברים בגפיו. לאחר מאמצים חולצו שני הטייסים, אך נאלצו לקבוע את מותם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שני קציני צה"ל נהרגו בהתרסקות מסוק צבאי מול חופי חיפה אמש (שני), סמוך למכון המחקר ימים ואגמים בעיר. השניים חולצו כעבור שעות ארוכות של מאמצי חילוץ ולמרות הטיפול הרפואי שהוענק להם, לא נותר לרופאים אלא לקבוע מותם. בתקרית נפצע איש צוות נוסף והוא פונה לבית החולים רמב"ם במצב בינוני.

המסוק יצא אתמול בערב מבסיס רמת דוד של חיל האוויר לטיסת אימון מול חופי חיפה. שמסיבה שעדיין לא ברורה התרסק המסוק לים. חקירה ראשונית העלתה כי המסוק הימי המריא ולאחר חזרתו פגע במים בעוצמה גדולה ליד קו החוף והתרסק.

מדובר צה"ל נמסר כי "מסוק ימי מסוג ״עטלף״ פגע במים אמש במסגרת טיסת אימונים, סמוך לחופי חיפה.  על המסוק היו שלושה אנשי צוות, קצין סיור מוסק ושני טייסים. אנשי צוות המסוק חולצו על ידי לוחמי ילת״ם, לוחמי שייטת 13, לוחמי 669 וכוחות שיטור ימי שהעניקו לטייסים טיפול ראשוני. קצין הסיור נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים. לאחר מאמצי החייאה נקבע מותם של שני הטייסים. הודעה נמסרה למשפחות, צה"ל משתתף בצערן וימשיך ללוותן".

עוד נמסר כי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הורה על קרקוע מערך ה״עטלף״ וכן הורה על עצירת טיסות אימונים בחיל האוויר. בנוסף, מינה מפקד חיל האוויר צוות חקירה בראשות אלוף משנה ט'.

קצין בכיר בחיל האוויר סיפר כי "המסוק התרסק מאות מטרים מחופי חיפה, ולא נשמעה ברשת הקשר דיווח על הכרזת חירום. המסוק נעלם ממסך הבקרה והיה דיווח חיצוני של מסוק שפגע בים. זה הפעיל מהר את הכוחות שהוקפצו". לדבריו, "שני הטייסים מנוסים מאוד. קצין הסיור הימי חילץ עצמו מהמסוק וחולץ  לרמב"ם על ידי השיטור הימי".

הבכיר הוסיף: "הטייסים חולצו ממהמסוק על ידי ילת"ם (יחידה למשימות תת-מימיות) ו-669. בוצעו נסיונות החייאה. אנו במבצע לחילוץ המסוק ע"י הילת"ם לאיסוף ממצאים. המסוק היה מתחת למים והטייסים חולצו בלילה חשוך מתחת לפני המים בחילוץ מורכב.

הבכיר אמר כי "כל כיווני החקירה נחקרים. מדובר במסוקים ותיקים אך אמינים מאוד שעובדים בשיתוף פעולה הדוק ומבצעי בין חיל הים לאוויר. גם המרכיב הטכני נחקר בצורה מדוקדקת. זו טיסת לילה מורכבת שדורשת ניסיון ולטייסים היה ניסיון. למסוק יש יכולות ציפה למסוק וזה מוקדם לדעת אם היה בהם שימוש כמסוק ימי באירוע הזה. האימון היה בפיענוח הזירה הימית והתמונה הימית. המסוק היה בערך שעה באוויר לפני שהתרסק".

מנהל בית החולים רמב"ם פרופ' מיקי הלברטל עדכן במצבו של איש הצוות שחולץ במצב בינוני: "לפני כשעתיים הגיע לבית החולים פצוע מהתרסקות מסוק, הוא הועבר ע"י השיטור הימי לנמל חיפה ואז פונה על ידי מד"א. הוא הגיע בהכרה מלאה, עבר בירור בחדר מיון, הוא יציב לחלוטין יש לו פציעות גרמיות מסוימות אך לא משמעותיות, נמצא כרגע בחדר טיפול נמרץ עם קצת היפותרמיה, פועלים לאזן אותו והוא יציב לחלוטין".

.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture