סיום משניות במעונו של הגר"ח קניבסקי לרגל סיום המחזור הי"ג של 'קביעותא'

סיום הש"ס משניות במעונו של מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א לרגל סיום המחזור הי"ג בלימוד 'המשנה הייומית - 2 משניות ביום' ופתיחת המחזור הי"ד • צילום: שוקי לרר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

רשמי הוד ממעמד סיום ששה סדרי משנה של 'קביעותא' בהשתתפות מרן שר התורה שליט"א

בחדר לא-גדול ואפוף קדושה מצטופפים להם כעשרים מראשי, פעילי ולומדי 'קביעותא'. יחד נוכחים ומסיימים הם כעת את ששת סדרי המשנה. סיום הש"ס שעושים איננו ב'עוד' מקום. הוא נערך בנוכחותו ובהשתתפותו של גדול הדור – רבינו הגדול מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א.
שש שנים עמלו הם על לימוד המשניות, יום יום – 2 משניות ליום! וכעת, מגיע רגע השיא. תיבות המשנה האחרונה של מסכת עוקצין מתגלגלות בחלל החדר, מפי המסיימים הנרגשים:
אמר רבי יהושע בן לוי: עתיד הקדוש ברוך הוא להנחיל לכל וצדיק וצדיק שלש מאות ועשרה עולמות, שנאמר: "להנחיל אוהבי יש ואוצרותיהם אמלא". אמר רבי שמעון בן חלפתא: לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום, שנאמר: "ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום".
עיניו הטהורות של מרן מביטות במסיימי הש"ס. ואז הוא מסתכל סביב על הנוכחים, כאשר קורת רוח שורה על פניו הקדושות. אמת מה נהדר הוא המחזה!
"הדרן עלך ששה סדרי משנה, והדרך עלן" – בוקעת ההבטחה המתחננת מפי המסיימים. "דעתן עלך ששה סדרי משנה ודעתך עלן. לא נתנשי מינך ששה סדרי משנה, ולא תתנשי מינן – לא בעלמא הדין ולא בעלמא דאתי"…
מרן שליט"א רוצה לשתות מיין הסיומים הנודע, ומבקש לתת באופן אישי את הגביע המוזהב שלו למסיימי הש"ס כדי שיברכו וישתו 'לחיים'.
מסכת ברכות מובאת למקום, וכולם יחדיו מתחילים את הש"ס מההתחלה. מרן שליט"א לוחש גם הוא את המשנה הראשונה בברכות, שכה אהובה עליו. כמה מרגש!
נכדו ונאמן ביתו הרב יעקב קניבסקי שיחי' מפנה אל מרן שליט"א כמה שאלות:

שאלה: כידוע, מרן שליט"א מסיים את 'כל התורה כולה' – או לפחות את 'רוב חלקי התורה', בכל שנה ושנה. האם יש מקור וטעם לכך שמרן שליט"א חוזר על התורה בפרק זמן קצוב של שנה, ולא בפרקי זמן קצרים או ארוכים יותר? אולי הטעם לכך הוא גם מפאת העובדה שבכל תפוצות ישראל נהגו – עוד מקדמת דנא – לסיים בכל שנה את כל 'חמשה חומשי תורה' במסגרת קריאת פרשיות השבוע? בשנים האחרונות יזם ארגון 'המשנה וההלכה היומית' הקמתו של סדר לימוד חדש – במקביל ובנוסף ללימוד 'המשנה היומית – 2 משניות ביום'. סדר הלימוד החדש: 'מִשְׁנָתִִית – ש"ס משנה בשנה', מציע אפשרויות ללימוד כל ששת סדרי המשנה בתוך כשנה אחת בלבד. לימוד של ש"ס משניות בשנה אחת בלבד, מזכיר מאוד את סדרי הלימוד של מרן שליט"א. האם מרן שליט"א מצטרף ל'קול קורא' של גדולי ישראל שתמכו ועודדו לכך?
מרן: העיקר שילמדו.

שאלה: האם יש עניין מיוחד בלימוד 'המשנה היומית – 2 משניות ביום'?
מרן: כן. יכול להיות.

שאלה: האם יש עניין מיוחד בלימוד 'ההלכה היומית – 3 סעיפי שולחן ערוך אורח חיים ביום', כפי שקבע והנהיג מרנא ורבנא בעל החזון איש זיע"א?
מרן: כן.

שאלה: נשמח אם מרן שליט"א יוכל לברך את רבבות לומדי 'המשנה היומית' ו'ההלכה היומית' – שיתברכו בכל מילי דמיטב, ושיזכו לבני בריכי וחיי אריכי ומזוני רוויחי, ולהצלחה רבה בתורה ויראת שמיים, ושיראו את פני משיח צדקנו במהרה?
מרן: ברכה והצלחה.

פעילות הארגון מוצגת בפני מרן שליט"א: שיעורי התורה, המבחנים, העלונים והלוחות, והוא סוקר אותם בעיון. זו היא עת רצון מיוחדת ונדירה מאוד, עת משיב מרן בסבלנות על שאלות הרבנים ומרעיף עליהם שפע ברכות.
בזה אחר זה עוברים המסיימים והפעילים לפני מרן שר התורה שליט"א, כל אחד מבקש את ישועתו הפרטית. האחד לזיווג הגון, השני לזרע של קיימא, השלישי לרפואה שלמה, הרביעי לנחת מצאצאיו. כל אחד בפרטות מקבל ברכה אישית, שתמשיך ללוות אותו לנצח – ברכתו של גדול הדור.
לסיום, מברך מרן שר התורה שליט"א במיוחד את כל התורמים והלומדים – גם אלו שאינם נוכחים במעמד…
גדול היה המעמד לכבודה של תורה ועמליה, והוא יותיר רושם עז עוד לזמן רב!

במעמד סיום הש"ס נכחו, בין השאר: הרב ישעיהו המאירי שליט"א, יו"ר 'קביעותא'. הרב יעקב הלל אוסטרליץ שליט"א, מרבני הארגון. הרב אשר שיק שליט"א, מחבר 'משניות ילקוט ביאורים' ומרבני 'קביעותא'. הרב אברהם ישעיהו זיאת שליט"א, מחשובי מגידי השיעורים במשניות ומוותיקי הלומדים. הרב יוחנן סילמן שליט"א, מעורכי 'מכון טהרות' ומראשי הארגון. הרב נתן דוד מושקוביץ שליט"א, מגיד שיעור במשניות. הרב אברהם דוד ישראלי שליט"א, מעורכי התוכן. הרב אברהם יוסף מנדל שליט"א, מגיד שיעור במשניות. הרב יונתן שטנצל שליט"א, מגיד שיעור מפורסם ומנהל קו התורה הנודע 'אמר אביי'. הרב יצחק סילמן שליט"א, מראשי ארגון 'קביעותא'. ועוד רבנים ומגידי שיעור רבים וחשובים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture