האדמו"ר מבוטושאן בהילולת זקינו הרה"ק רבי אליעזר זאב מבוטשעטש זי"ע

כ"ק האדמו"ר מבוטושאן שליט"א בעריכת השולחן הטהור לרגל יומא דהילולא ה-170 להסתלקות זקינו הרה"ק רבי אליעזר זאב מבוטשעטש זי"ע - ראש שושלת הקודש בוטשעטש בוטושאן - צילום: אברומי רכניצר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במלאת 170 להסתלקותו של האדמו"ר הזקן הרה"ק רבי אליעזר זאב מבוטשעטש זי"ע ראש שושלת הקודש בוטשעטש בוטושאן, התקיימה התכנסות מרכזית וסעודת הילולא בהיכל בית המדרש דחסידי בוטושאן, בהשתתפות רבנים חסידים ואנשי מעשה, כשבמרכזה נכנס נכדו ממשיך שושלת הקודש כ"ק האדמו"ר מבוטושאן שליט"א לעריכת השולחן הטהור לכבוד היום.

כ"ק האדמו"ר שליט"א נשא מדברות קדשו במעלת קדושת היום, וסיפר עובדות נשגבות אודות זקינו הק', ובתוך דבריו הזכיר את המעשה הידוע מזקינו הק' בעל ההילולא, שכשנפגש עם מחותנו הרה"ק רבי ישראל מרוז'ין זי"ע בסאדיגורה, הפציר בו הרבי מרוז'ין לקבל "קוויטלאך" אצלו בחצר הקודש, דבר שלא קרה אצל שום רבי בדורו, כמו כן סיפר את העובדה שהתקבלה בפי צאצאי בוטושאן ורוז'ין, וסיפר הרבי: "כך סיפר לי הרה"ק רבי יצחק מבוהוש זצוק"ל, שכשהתוועדו זקינך הרה"ק רבי אליעזר זאב מבוטשעטש זי"ע יחד עם זקני הרה"ק רבי ישראל מרוז'ין זי"ע, ישבו יחד בשולחן הטהור, ונפל דבר מאכל מפיו של זקינך הרבי הקדוש מבוטשעטש זי"ע על ברכיו, וזקני, הרבי הקדוש מרוז'ין זי"ע, בראותו דבר זה, מיד נטל את המאכל ואכלו, באמרו "שיריים של יהודי כה קדוש כמו הרבי מבוטשעטש, מצווה לאכול".

כמו כן סיפר הרבי את הסיפור המקובל, שזקינו האדמו"ר הזקן מבוטשעטש בעל ההילולא זי"ע, היה תלמידו של הרבי הקדוש בעל ה"אהבת שלום" מקוסוב זי"ע, והחל להנהיג את ישראל עוד בחיי רבו ה"אהבת שלום", כשהגיעו תלמידי ה"אהבת שלום" לספר זאת לרבם, שתק ונצר את הדבר. באחת ההזדמנויות, כשהגיע הרבי הקדוש מבוטשעטש לרבו ה"אהבת שלום" מקוסוב. הסתגרו יחד למשך כמה שעות, ולאחר מכן, יצא ה"אהבת שלום" ואמר לתלמידיו: "מעכשיו, ראוי שגם אתם תקראו לו רבי".

כמו כן הזכיר הרבי את העובדא הידועה, שפעם אמר זקינו הק' בעל ההילולא לתלמידיו: "מי ששומר את פיו מדברים שאינם טובים ומקדש את דיבורו כראוי, יש בכוחו לצוות על דבר דומם שינוע מעצמו, וינוע". מרוב התפעלותם, ביקשו התלמידים לראוצת זאת במו עיניהם, וציווה הרה"ק מבוטשעטש זי"ע על המנורה בחדר שתסתובב, ומיד החלה להסתובב, כך שמרוב מהירות הסיבוב לא יכלו לראותה, לאחר מכן ציווה עליה שתיעצר, ועמדה דום מיד, ולא כדרך הרגילה שנעצרת אט אט.

כמו"כ עורר הרבי בדברות קדשו אודות החיוב המוטל על כל אחד ואחד להעמיק חקר בלימוד פנימיות התורה ודרך החסידות, והדגיש הרבי: "איך אפשר לעבוד את השי"ת כראוי בלי שלומדים חסידות? ובודאי ביום נשגב כזה, יומא דהילולא של רבינו הזקן מבוטשעטש זי"ע, בודאי הזמן גרמא להתחזק בלימוד תורת החסידות ופנימיות התורה".

הרבי שליט"א האציל מברכות קדשו, שזכות זקינו הק' בעל ההילולא יגן עלינו ועל כל ישראל, וממכון שבתו בגנזי מרומים ימליץ טוב בעדינו להיוושע בכל מילי דמיטב. בברכת המזון כיבד הרבי את אחיו כ"ק הגה"צ רבי סיני מאיר פרנקל שליט"א גאב"ד יבניאל, ולאחמ"כ עברו הקהל לקבלת כוס של ברכה מידי הרבי ולקבל את ברכת הקודש.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture