במרכז מנורה באוקראינה מעמד הסמכה חגיגי לרבנות עם 'למען ילמדו'

חג הסמיכה בדנייפרופטרובסק אוקראינה: אירוע היסטורי נרשם בדברי ימי העיר דנייפר. בסעודה חגיגית בראשות המד"א הרב שמואל קמינצקי הוסמכו לרבנות טו"ב אברכים במסגרת מסלול 'רב בביתו', על ידי ועד ההסמכה של מכון 'למען ילמדו' שהגיעו במיוחד מארה"ק להשתתף ביום שמחתם של מסיימי מסלול ה'סמיכה' הראשון לדוברי רוסית.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חג הסמיכה בדנייפרופטרובסק, אוקראינה: אירוע היסטורי נרשם בדברי ימי העיר דנייפר בסעודה חגיגית בראשות המד"א הרב שמואל קמינצקי הוסמכו לרבנות טו"ב אברכים במסגרת מסלול 'רב בביתו', על ידי ועד ההסמכה של מכון 'למען ילמדו' הרב אליהו יוחנן גורארי', הרב חיים שלמה דיסקין, הרב חיים יוסף גינזבורג והרב ישראל מעל שהגיעו במיוחד מארץ הקודש בראש משלחת מכובדת, להשתתף ביום שמחתם של מסיימי מסלול ה'סמיכה' הראשון לדוברי רוסית.

בחגיגה המפוארת שהתקיימה במרכז 'מנורה' בדנייפרופטרובסק שבאוקראינה, העיר בה נולד וגדל הרבי מלובאויטש, הוסמכו לרבנות טו"ב (17) אברכים לרבנים בביתם, בסיום המסלול של לימוד הלכות איסור והיתר לאחר חודשים רבים של לימוד, שינון וחזרה ועמידה בכור המבחן.

לרגל החגיגה והשמחה הגדולה – טרחו ובאו מארץ הקודש משלחת מיוחדת מטעם 'למען ילמדו': הרב אליהו יוחנן גורארי' והרב חיים שלמה דיסקין והרב חיים יוסף גינזבורג, הרב שלום דובער יהושוע ליפש, הרב שמעיה העכט, הרב שמואל הפרצי והרב ישראל מעל.

את האירוע כיבד בנוכחותו המרא דאתרא הרב שמואל קמינצקי, השליח ומנהל המוסדות בדנייפרופטרובסק, שקידם ועודד את לימוד ה'סמיכה' בעירו במסגרת 'למען ילמדו'. הרב קמינצקי בירך בחום ובהתלהבות את האברכים המסיימים שעמלו והתייגעו על לימוד הלכות איסור והיתר. הוא שיתף אותם בשאלה הלכתית טריה שהגיעה לשולחנו באותו היום, ותיאר את תגובתו הנרגשת של הנגיד מר גנאדי בוגולובוב למשמע הבשורה הטובה שיש שבעה עשר רבנים חדשים מקרב הקהילה.

הרב משה וובר מנהל 'כולל תורה' במדינות חבר העמים לשעבר שפרס את חסותו על קורס הסמיכה של 'למען ילמדו', התכבד לברך את הלומדים ומשפחותיהם, והתעכב בדברי הברכה שלו על פיסקה מתולדותיו של הרבי  בקשר לשנים בהם היה בדנייפרופטרובסק, כפי שמופיע בהקדמה ללוח 'היום יום': "לומד בשקידה עצומה ומצליח" – שלהרגשתו מיועדת גם לגבי היום הגדול הזה, שבו אברכים, כולם בני 'עיר המלך', לומדים הלכות בהתמדה ושקידה ורואים הצלחה גדולה.

הרבנים המסמיכים הרב גורארי', הרב דיסקין והרב גינזבורג, נשאו דברים מיוחדים בפני הלומדים ומשפחותיהם, ועודדו אותם לחזור על לימודיהם ולהמשיך ללמוד עוד במסלולים השונים של לימודי ההלכה במסגרת 'למען ילמדו'.

הרבנים שיתפו את הנוכחים בהגעתם להאדיטש לרגל כ"ד טבת, שם הביאו את ספר ה'שולחן ערוך' החדש בהוצאת 'למען ילמדו' בדיני איסור והיתר עם פסקי אדמו"ר הזקן – לאוהל ולבית הכנסת שעל ידי אוהל אדמו"ר הזקן.

הרב ישראל מעל, ראש מכון 'למען ילמדו' ביטא את התרגשותו מהמעמד ושיתף את הקהל כי הוא מרגיש כמו במעמד חלוקת התעודות במסלול הראשון בארץ הקודש לפני כשבע שנים, שפתח וסלל את הדרך למאות מקבלי תעודות סמיכה מידי שנה, וכעת המעמד הזה פורץ את הדרך ללימודי הלכה ברוסית במסגרת 'למען ילמדו'.

במהלך האירוע הוקרן קליפ וידיאו מיוחד, בו דיברו בהתרגשות האברכים המסיימים את הקורס. הם סיפרו על החיים התורניים החדשים שהתגלו אצלם בביתם, ביטאו את תחושתם המיוחדת להיות 'רב בביתו' – לקיים בפועל את הוראתו של הרבי מלך המשיח ללמוד 'סמיכה' בהלכות הבסיסיות הנוגעות לכל בית יהודי.

תודה וברכה מיוחדת הובעה לצוות המסור שהפעיל את הקורס – הרב שמואל ליפשיץ והרב שמואל הפרצי, ובמסגרת המעמד החגיגי הוכרז על קורסים נוספים שיפתחו בקרוב בשפה הרוסית.

גולת הכותרת של 'חג הסמיכה' היתה חלוקת התעודות על ידי הרבנים המסמיכים, כאשר כל אחד מהלומדים קיבל מהרבנים את התעודה שלו, והכל יחד נעמדו לתמונה קבוצתית. נחת למלך בעיר המלך!

להצטרפות לא' ממסלולי הלימוד של למען ילמדו לחץ כאן:  https://lemaanyilmedo.org/

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדהים, התרגשות יהודית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture