Yonatan Sindel/Flash90

אריה דרעי הודה והורשע בעבירות מס; דיון בבית המשפט על העונש

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את חבר הכנסת לשעבר, אריה דרעי, בעבירות מס. דרעי הודה על העבירות במסגרת עסקת הטיעון עליה חתם עם היועמ''ש אביחי מנדלבליט, ובית המשפט אישר את העסקה עם יו''ר ש''ס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שחתם על עסקת הטיעון עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הגיע הבוקר (שלישי) יו"ר ש"ס אריה דרעי לבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרת דיון על עסקת הטיעון. בשעה 10:00 הבוקר, נכנסה לתוקף התפטרותו של דרעי מהכנסת, התפטרות שהוא הגיש ליו"ר הכנסת מיקי לוי כבר מלפני יומיים במסגרת עסקת הטיעון.

כאמור, הבוקר הגיע דרעי לבית המשפט כדי ששם יאשרו את עסקת הטיעון עליה חתם עם היועמ"ש מנדלבליט. לאחר שהודה במסגרת העסקה, הרשיע אותו בית המשפט בעבירות מס ואישר את העסקה.

הפרקליט ירון גולומב אמר במהלך הדיון כי "עברייני מס פוגעים בציבור. פגיעה ישירה בקופה הציבורית, ופגיעה עקיפה בכיסו של כל אזרח". גולומב הסביר למה האשם המרכזי מאחורי האישום הראשון בכתב האישום הוא שלמה דרעי, וחלקו של אריה דרעי הוא משני – ועל כן יש לקבל את הסדר הטיעון.

עם זאת, גולומב אומר כי באישום השני דרעי הוא המבצע העיקרי, אבל יש לקחת בשיקולים לקולא את העניין שהדבר לא נעשה למען בצע כסף. "המס לא היה הסיבה העיקרית לביצוע העבירה". גולומב הציג את דרישת הפרקליטות לעונש: "נבקש להשית עליו מאסר על תנאי של 12 חודשים ל-3 שנים וקנס כספי של 180 אלף שקלים או לחילופין שנת מאסר".

סנגורו של דרעי במשפט, עו"ד נבות תל צור, אמר כי: "אין שום זיקה לתפקיד ציבורי כלשהו, לשני האישומים. החשדות שהועלו נגד דרעי, שוחד, קבלת דבר במרמה וגניבה אלה עבירות קשות והחשדות ריחפו על ראשו במשך שנים. כל החשדות הקשים נגדו נגנזו, בינם לבין כתב האישום אין כל קשר". תל צור הוסיף, כי "לאורך כל שנות החקירה דרעי לא פצה פה ולא צפצף בנוגע לחקירה הזו במשך 6 שנים, למרות שהדברים אכלו אותו מבפנים".

כזכור, בתמורה לפרישתו, דרעי חתם על עסקת טיעון עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ויגזר עליו עונש של שנת מאסר על תנאי והוא ישלם קנס של 180 אלף שקלים. דרעי יוכל לחזור ולהתמודד בבחירות הבאות לכנסת, ואמנם לא תוטל עליו לבינתיים קלון – אך אם ירצה להתמנות לתפקיד שר תתקיים על כך דיון בבית משפט.

על פי כתב האישום, דרעי לא דיווח לרשויות המס על מלוא הסכום שקיבל עבור דירה שמכר לאחיו שלמה דרעי, וכך הסתיר מהמדינה הכנסה של כ-1.55 מיליון שקלים. עוד נכתב בכתב האישום כי דרעי לא דיווח על הכנסותיו בחברת הפיננסים האמריקאית "גרין אושן", שהיו חייבות במס של 530 אלף שקלים. סעיפי האישום המיוחסים לו נוגעים לחוק מיסוי מקרקעין ולפקודת מס הכנסה.

מנגד, התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד ההחלטה של מנדלבליט שלא לדרוש שיוטל על דרעי קלון. בעתירה נטען כי ההחלטה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, שכן דרעי כבר הורשע בעבר בעבירות שחיתות שביצע בהיותו עובד ציבור. בשבוע שעבר דחה בג"ץ את העתירה מפני שמדובר בשאלה תיאורטית – שכן דרעי אינו חבר עוד בממשלה והתחייב להתפטר מהכנסת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture