דרעי בבית המשפט. Yonatan Sindel/Flash90

דרעי לוקח אחריות על מעשיו: "מקבל עלי את העסקה – אך לא בלב קל"

לאחר שהודה בבית המשפט על עבירות המס שביצע, אישרו השופטים את עסקת הטיעון שנחתמה בינו לבין היועמ''ש. "אני מקבל אחריות אישית ומלאה על המעשים. ההסדר נעשה ברצוני", אמר בבית המשפט. גזר דין - בשבוע הבא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבוקר (שלישי) נכנסה לתוקפה התפטרותו של יו"ר ש"ס אריה דרעי מחברותו בכנסת במסגרת עסקת הטיעון שחתם עם היועמ"ש מנדלבליט, ודרעי הגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים – שם הודה בעבירות מס והורשע בהן. בעקבות הודאתו אישרו השופטים את עסקת הטיעון, והתקיים דיון על גזר דינו ומה יהיה עונשו. גזר הדין עצמו יתקבל בראשון לפברואר, בשבוע הבא בשעה 11:00.

‏דרעי אמר לשופט: "הייתה לי התלבטות קשה לאחר שהיומע"ש הודיע כי העבירות החמורות הוסרו ללא שטענו בפניו. נכון שהוא זימן אותנו על עבירות מס לא פשוטות – אבל הייתה לי ציפייה, אני אומר את האמת, אחרי כל מה שאמרתי כפי שאמר עורך דיני מה זה להט החרב המתהפכת מה שעבר עלי ועל משפחתי – חשבתי שבתור מערכת צודקת הגונה גם אם לטענת המדינה יש עבירות מס שהיו על הדרך, למען האיזון אני חושב שהעונש שקיבלתי בשנים האחרונות ובשתיקה שלי גם אם העבירות נעשו בצורה כזו או אחרת, אני חושב ששילמתי כבר עונש".

"לצערי התברר לי שההתלתבדתי ויש כוונה להגיש אישום, והעורך דין שלי העלה לי אפשרויות של עסקת טיעון. נטיית ליבי הייתה לא להסכים, חשבתי שאני בכל זאת איש ציבור, מייצג ציבור גדול שנתן בי אמון בארבעה מערכות בחירות. שקלתי והתייעצתי האם מותר לי על פי דין להתפטר מהכנסת ולהגיד לציבור 'בחרתם בי ואני בחרתי בחיים הקלים ואני עוזב את הכנסת ואת השליחות שנתתם עליי'. התלבטתי קשות", שיתף דרעי על ההתלבטויות שלו האם לחתום על העסקה.

לטענת דרעי, "אני חייב לומר שמה שהביא אותי בסוף להחליט, זה לא ששמו לי אקדח על הראש חלילה וחס, יכולתי לחזור בי עד היום בבוקר, בסוף קיבלתי את זה במודעות בלב לא קל. אני לא בא להאשים – אבל העמידו אותי בפני ברירה או שאני מסכים או שלא, ולא עשיתי דבר בכזב מרמה וידיעה מול הגשת כתבי אישום עם עבירות אחרות, ואני יודע מה זה משפט איך מתחילים איך גומרים כמה זמן זה ייקח וזה ירתום אותי ומשפחתי ואת התנועה שאני מייצג אותה".

לסיום אמר דרעי כי הוא מקבל עליו את העסקה. "הלוקסוס של לנהל מצד אחד את ענייני המדינה בקורונה הנוראה בקבינט הביטחוני ויכולתי לשתוק, אבל שאתה מנהל משפט אתה רוצה להתגונן באופן טבעי – ואז התנגחויות ולהט החרב עובדת בצורה אחרת. לכן שקלתי והחלטתי שאני לא רוצה לחזור למה שהיה לפני 20-30 שנה, אלא בכוחותיי ובזמן שנשאר לי להמשיך להשקיע בציבור גם אם לא מהכנסת, והחלטתי בלב לא קל בהוראת הרבנים שאני מתייעץ איתם. לקחתי על עצמי אחריות ואני לוקח אותה", חתם דרעי את דבריו.

סניגורו של דרעי במשפט, הוא עו"ד נבות תל צור, שניסה להסביר מדוע דרעי לא צריך להיכנס לכלא. "המשא ומתן לעריכת הסדר הטיעון ערך מספר חודשים, הוא נוהל בראשות חברי והדרגים הבכירים ביותר של רשויות המשפט של המדינה", אמר עו"ד תל צור.

תל צור הוסיף, כי "נוכח העובדה שבתקופת פתיחת החקירה, מרץ 2016 כיהן מר דרעי כחבר כנסת ושר בממשלה, הנושא טופל על ידי היועמ"ש, למרות ששני האירועים התרחשו בכובעו של דרעי כאיש עסקים פרטים, בכל מה שקשור לאישום השני, הוא מדבר על העברת העסק לאחיו ובאישום הראשון של העברת נכס פרטי לאחיו, אין שום זיקה לתפקידו הציבורי".

"התופעה שאדם נחקר במשך שנים בחשדות קשים, ובסוף מתברר שאין בחשדות האלה דבר, ואז מעמידים אותו לדין בעבירות מס זה אירוע קשה. יש פגיעה קשה בזכויות הפרט, באמון הציבור. זה דוקר את העין. לא מתיישב עם עקרונות ברורים של הגינות. לדרעי לא צמחה טובת הנאה כלכלית מעבירות המס בהן הוא נאשם", אמר פרקליטו של דרעי.

כזכור, על פי כתב האישום, דרעי לא דיווח לרשויות המס על מלוא הסכום שקיבל עבור דירה שמכר לאחיו שלמה דרעי, וכך הסתיר מהמדינה הכנסה של כ-1.55 מיליון שקלים. עוד נכתב בכתב האישום כי דרעי לא דיווח על הכנסותיו בחברת הפיננסים האמריקאית "גרין אושן", שהיו חייבות במס של 530 אלף שקלים. סעיפי האישום המיוחסים לו נוגעים לחוק מיסוי מקרקעין ולפקודת מס הכנסה.

נציג הפרקליטות ירון גולומב, הסביר בדיון מדוע הפרקילטות סוברת כי עסקת הטיעון אכן ראויה. לטענת גולמוב, האשם המרכזי מאחורי האישום הראשון בכתב האישום הוא שלמה דרעי, וחלקו של אריה דרעי הוא משני – ועל כן יש לקבל את הסדר הטיעון. עם זאת, גולומב אמר כי באישום השני דרעי הוא המבצע העיקרי, אבל יש לקחת בשיקולים לקולא את העניין שהדבר לא נעשה למען בצע כסף. "המס לא היה הסיבה העיקרית לביצוע העבירה".

התובע עו"ד גולומב סיכם וביקש כאמור מביהמ"ש לאמץ את הסדר הטיעון עם אריה דרעי לעניין העונש ואמר שהוא הסדר מאוזן ונכון. התובע ביקש מהשופט לגזור על דרעי מאסר על תנאי של 12 חודשים למשך 3 שנים וקנס בסך 180 אלף שקל.

התובע ביקש את העונש כפי שנחתם בעסקת הטיעון – שבתמורה לפרישתו יגזר על דרעי עונש של שנת מאסר על תנאי והוא ישלם קנס של 180 אלף שקלים. עוד הוסכם בעסקת טיעון, כי דרעי יוכל לחזור ולהתמודד בבחירות הבאות לכנסת, ואמנם לא תוטל עליו לבינתיים קלון – אך אם ירצה להתמנות לתפקיד שר תתקיים על כך דיון בבית משפט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
4 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דווקא בגלל הרדיפה המושחתת והמסואבת והזוועתית והאמצעים המושחתים הרקובים העברייניים שעברו כל גבול מוסרי!!!!!!!!!!!דווקא בגלל זה אסור לכם להתקפל כמלוא נימה !!!! אלא ללכת בכל הכוח ולהלחם!!!! אסור היה לך לחתום על ההסדר הזה!!! בשעת השמד מתים על קידוש השם גם על שרוך של נעל!!!!!!! השחיתות השלטונית הזאת מחייבת אתכם קודם כל ללכת בכל הכוח ולהלחם!!!!! עלינו ועל הצדק !!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture