Yonatan Sindel/Flash90

בהיקף של למעלה ממיליארד שקלים וללא מענקים: תוכנית הסיוע לעסקים

במשרד האוצר לא הלכו הפעם על תוכנית מענקים, אלא על שורה של צעדים שיסייעו ויקלו על עסקים קטנים ובינוניים בהליכים הבירוקרטים - מהלכים שמוערכים בשווי של למעלה מ-1.3 מיליארד שקלים, שייכנסו לתוקף בעוד כחודשיים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במסגרת ההתמודדות עם גל האומיקרון תוך שמירה על משק פעיל, הודיע משרד האוצר על שורת צעדים חדשים לסיוע תזרימי לעסקים ולעצמאיים. במסגרת הצעדים יוענקו הקלות תזרימיות בשווי של למעלה מ-1.3 מיליארד שקל ויינתנו הקלות בהליכים בירוקרטים לעסקים, הקלות בקבלת הלוואות בערבות המדינה וכן הקלות לייצואנים קטנים ובינוניים.

פירוט הצעדים החדשים: הקלות תזרימיות בהיקף של 1.3 מיליארד שקלים: מבטלים את השוטף פלוס ותשלום מיידי לספקים. בנוסף, קיצור ימי אשראי עבור ספקים, ונותני שירותים המתקשרים עם הממשלה יקבלו תשלום בגין שירותים באופן מידיי. תוקף ההנחיה היא בעוד כחודשיים. היקף מוערך של ההנחייה הוא 600 מיליון שקלים.

עוד בהקלות: מהלך ממוקד להקדמת שחרור החזרים במערכי מע״מ ומס הכנסה, בהיקף מוערך של 500 מיליון שקלים, תשלום מקדמות למוסדות נתמכים בתחום התרבות בהיקף של כ-25% מסכום התמיכות ובהיקף מוערך של 200 מיליון שקלים.

לגבי הרחבת פעילות קרן ההלוואות בערבות המדינה: תנאי הסף ישונו לכניסה למסלול המוגבר, כך שיהיה ניתן לאשר הלוואות במסלול המוגבר על בסיס תחזית בדבר הירידה בהיקף הפעילות. בנוסף, תקופת ההחזר להלוואות בערבות מדינה תוארך מתקופה של 5 שנים לתקופה של 10 שנים.

בנוסף, מתן גרייס להלוואות בערבות מדינה: מתן גרייס לתקופה של עד שנה נוספת (ומקסימום שנתיים). גרייס לתקופה של 3 חודשים בהלוואות בערבות מדינה שניתנו בקרן ההלוואות הרגילה (קרן 2016).

במשרד האוצר בישרו גם על הקלת הליכים בירוקטיים וחיסכון בזמן ובכסף: ארכה בת 60 יום להגשת הצהרת עוסק פטור עד לתאריך 31.3.22. מסלול ירוק לקבלת אורכות פרטניות בתשלומי מע"מ, מקדמות מס הכנסה וניכויים למייצגים שמשרדם נסגר/צומצמה פעילותם עקב הקורונה. וגם הקטנת מכסות למייצגים להגשת דוחות חברות ל-45% במקום 55% ליום 31.1.22.

לגבי הטבות לייצואנים קטנים ובינוניים: מסלול מיוחד להלוואות בערבות מדינה לייצואנים קטנים ובינוניים והלוואות למטרת הון חוזר או השקעה. ביניהם הלוואה מרבית בסכום של 15% מהמחזור השנתי לתקופה של 5 שנים, מתוכם 6 חודשי גרייס. ההלוואות יכולות להינתן בשקל, דולר או אירו.

בנוסף, יינתנו ביטחונות מופחתים בשיעור של 10% בלבד. גם לגבי ביטוח אשראי לטווח קצר יהיה סיוע לייצואנים ועסקים מקומיים באמצעות ביטוח אשראי לטווח קצר המעניק הגנה מפני סיכוני חדלות פירעון של קונים. התכנית בתוקף עד סוף דצמבר 2022 ומבוצעת בשיתוף עם חברות ביטוח האשראי הפרטיות. היקף התכנית הוא 2.6 מיליארד שקלים.

גם לגבי ביטוח אשראי לטווח בינוני ישנו סיוע לייצואנים קטנים ובינוניים בביצוע עסקאות ייצוא וסחר חוץ, הביטוח מסייע לייצואנים בחדירה לשווקים מתפתחים המגלמים תשואה גובהה יותר על העסקאות. היקף התכנית הוא של 650 מיליון שקלים.

כל אלו, נוספים לצעדים שמשרד האוצר כבר ביצע: ביניהם סיוע תזרימי ודחיית תשלומי מע"מ בעשרה ימים ודחיית הגשת דוחות יחידים, פריסת החזר מענקים ששולמו וקרן ההלוואות בערבות המדינה.

מהלכים נוספים שביצעו במשרד האוצר הוא מימון ימי הבידוד לעצמאים, הכרה בימי מחלה לעצמאיים מאומתים ומימון ימי הבידוד לשכירים החל מהיום הראשון. בנוסף ישנו סיוע ממוקד לענפים: סיוע לענף התרבות בהיקף של 90 מיליון שקלים, סיוע לענף התיירות בהיקף של 350 מיליון שקלים, סיוע לענף התעופה בהיקף של 320 מיליון שקלים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תותים של ליברמן, העיקר לא להכניס את היד לארנק. ואתם עוד נותנים לו במה, ומכניסים הודעה לעיתונות שלו ככתבה וכלשונה….
הכל פה זה הקדמות תשלומים (שחייבים לשלם ממילא) הפחתת ערבויות (לא עולה לו שקל)
יש גם כסף מוזמן – סיוע לעולם התרבות – א-מחייה

ליברמן דופק את החרדים איפה שהוא רק יכול
אל תתנו לו צל"ש

בטח שלא על תוכנית ריקה מתוכן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture