Hadas Parush/Flash90

החשש גובר: שני ילדים קטנים מאושפזים במצב בינוני כתוצאה מפימס • צפו

לאחר שהגיעו דיווחים מהעולם על תסמונת פוסט קורונה בקרב ילדים שהחלימו מהנגיף, תסמונת המכונה 'פימס' ויכולה לפעמים אף לגרום למוות - כעת מדווחים בביה''ח קפלן כי אצלם מאושפזים שני ילדים שחלו בתסמונת, במצב בינוני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


ד"ר אלכס גורי, מנהל חטיבת הילדים בקפלן

החשש מתסמונת 'פימס' (תסמונת פוסט קורונה) בקרב ילדים שחלו באומיקרון מתגבר, לאחר שהבוקר (רביעי) מודיעים במרכז הרפואי קפלן כי אצלם מאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ ילדים שני ילדים, ילד בן 7 וילדה בת 4, הסובלים מתסמונת פוסט קורונה ומוגדרים במצב בינוני. שני הילדים אינם מחוסנים.

ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן, מסר כי "לראשונה מאז תחילת גל האומיקרון הגיעו ביממה האחרונה לבית החולים שני ילדים עם תסמונת פוסט-קורונה. מדובר במחלה הבאה לידי ביטוי בסערה אימונית רב מערכתית, התוקפת ילדים כשבועיים עד שישה שבועות לאחר שחלו בקורונה והטיפול בה יעיל ומבוסס על הניסיון שנצבר בגלים הקודמים. הילדים המאושפזים הציגו תמונה קלינית ומעבדתית שמתאימה לתסמונת פימס ומטופלים לפי הפרוטוקול המקובל. קיימים דיווחים, בשלב זה בודדים, גם מבתי חולים אחרים בארץ".

כזכור, אמש דווח כי בדיון שקיימו במשרד הבריאות, החליטו כי אם תתרחש עלייה דומה גם בישראל – הם ישקלו להחזיר גם את בידודי הילדים במערכת החינוך, על אף שממחר מתווה הבידודים יתבטל ובעקבותו ייכנס לתוקף מתווה הבדיקות. מספר מומחים הציגו במשרד הבריאות נתונים ולפיהם ביטול מתווה הבידודים יביא להכפלה במספר הנדבקים.

בדיון של בכירי משרד הבריאות השתתף גם יו"ר איגוד רופאי הילדים בישראל, פרופסור צחי גרוסמן – שמסר לאחר הדיון כי: "בזמן שאנחנו ממתינים לתחילת מתווה הבדיקות, האיגוד לרפואת ילדים עוקב בדאגה אחרי המשך העלייה המתמדת באשפוזי ילדים, חלקם במצב קשה. כמי שנתן אור ירוק מקצועי להנהלת המשרד ללכת על המתווה הזה לפני שבוע, אנו נמשיך ונעקוב בצורה הדוקה אחרי מצב ההדבקות והאשפוזים, ובמידת הצורך נקבל החלטות בהתאם להתפתחויות. אנו קוראים להורים להקפיד על הבדיקות ולדווח באמינות על תוצאותיהן. לאחריות ההורים חלק קריטי בהצלחת המהלך".

'פימס' היא תסמונת נדירה שלעיתים גורמת לאשפוז ואפילו למוות, מופיעה אצל מחלימי קורונה כחודש עד חודש וחצי לאחר ההחלמה. על פי חלק מהדיווחים שהתקבלו ממדינות אחרות, בקרב ילדים שהחלימו מאומיקרון יש יותר מקרים של פימס לעומת הווריאנטים הקודמים. הפימס, שמתחילה להופיע בין 2 ל-4 שבועות לאחר ההדבקה בקורונה, היא מחלה דלקתית שהתגלתה לראשונה בבריטניה ובארצות הברית והתסמינים שלה כוללים בדרך כלל חום, כאבי בטן, הקאות, שלשולים, פריחה, דלקת של שריר הלב והלם.

בדו"ח אמ"ן נכתב כי בארצות הברית והודו דיווחו על היקף מקרים גבוה יותר מבעבר. כמו כן, בארצות הברית ובדרום אפריקה דווח על פרכוסים בשכיחות גוברת אצל ילדים שנדבקו בזן האומיקרון. כמו כן, בעולם דווח על מקרים של ילדים שפיתחו אנצפליטיס (דלקת המוח) במהלך המחלה ולאחריה, כשבועיים לאחר ההחלמה, כשהדלקת כללה תסמינים כמו כאבי ראש, הפרעה בשיווי משקל, פרכוסים, חולשה ובלבול.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture