Noam Revkin Fenton/Flash 90

אחרי החתימה: כתב אישום הוגש נגד ח"כ ליצמן שהגיב לראשונה להסדר

כפי שסוכם בהסדר שנחתם מוקדם יותר, כתב האישום מייחס לחבר הכנסת ליצמן עבירה של מרמה והפרת אמונים. כתב האישום הוגש לאחר שח"כ ליצמן הודיע ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת שאין בכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין פלילי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט להגיש כתב אישום נגד ח"כ יעקב ליצמן בגין עבירה של מרמה והפרת אמונים. כפי שפרסמנו מוקדם יותר היום (חמישי) כתב האישום יוגש לבית המשפט השלום בירושלים במסגרת הסדר טיעון.

הסדר הטיעון גובש על דעת פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה (לעניינים פליליים) ופרקליט מחוז ירושלים. כתב האישום הוגש לאחר שח"כ ליצמן הודיע ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת שאין בכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין פלילי.

כפי שסוכם בהסדר שנחתם מוקדם יותר, כתב האישום מייחס לחבר הכנסת ליצמן עבירה של מרמה והפרת אמונים. על פי כתב האישום, ח"כ יעקב ליצמן, אשר שימש אותה עת כסגן שר הבריאות, פעל להשפיע שלא כדין על חוות דעת של עד מומחה, פסיכיאטר עובד משרדו, במסגרת הליך הסגרתה של אישה חרדית למשפט בחו"ל, על מנת שמדינת ישראל לא תסגיר אותה למדינה זרה המבקשת להעמידה לדין פלילי.

בהודעת היועץ המשפטי לממשלה נכתב כי "על פי הסדר הטיעון, חבר הכנסת ליצמן יודה ויורשע במיוחס לו, והצדדים יעתרו במשותף לעונש של מאסר על תנאי וקנס כספי". בחינת חומרי החקירה והגשת כתב האישום טופלו על ידי פרקליט מחוז ירושלים (פלילי) עו"ד דני ויטמן ועו"ד נורית לנגנטל מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי).

בתוך כך, ח"כ יעקב ליצמן הגיב להסדר הטיעון שנחתם באמצעות באי כוחו עוה"ד ז'ק חן, דרור ארד איילון ונעה פירר שאמרו כי "לאחר קיום שימוע ארוך ויסודי שהתקיים בראשות היועץ המשפטי לממשלה והתנהל בלב פתוח ובנפש חפצה, התקבלו מרבית טענותיו של ח"כ יעקב ליצמן".

"בסופו של יום, הסכים ח"כ ליצמן לקחת אחריות על אירוע אחד וחריג לדרך פעולתו הרגילה, ולהודות במיוחס לו במסגרת הסדר שיוצג לבית המשפט", הוסיפו פרקליטיו של ליצמן והדגישו כי "מדובר במקרה בו פעל ח"כ ליצמן במענה לפניית ציבור שקיבל, ללא היכרות עם הפונה, וללא כל זיקה או מניעים אישיים. יודגש, כי לאורך כל שנות פעילותו הציבורית פעל ח"כ ליצמן למען כלל הציבורים והאוכלוסיות, בכללם מתן מענה מיוחד לפניות הציבור ללא אפליה ועל פי החוק".

כזכור, מוקדם יותר היום חתם היועץ המשפטי לממשלה על הסדר טיעון מקל עם יו"ר אגודת ישראל ושר הבריאות לשעבר ח"כ ליצמן. תחילה ליצמן נחשד בשלוש פרשות פליליות והומלץ להעמידו לדין בכפוף לשימוע בשתי פרשיות פרשה בה עזר לכאורה למקורביו שנאשמו בפלילים ופרשת המעדנייה בה נטען כי הוא עזר לבית עסק שמשרד הבריאות אסר עליו למכור סלטים.

בפרשת העזרה למקורביו ליצמן זומן לשימוע בגין שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים ובפרשת המעדנייה זומן לשימוע בגין חשד להפרת אמונים. כאמור, לאחר מו"מ עם היועמ"ש, נחתם הסדר במסגרתו תיק המעדנייה ייסגר, זאת לאחר שמלכתחילה יוחסה לליצמן עבירת שוחד בפרשה. ובפרשת העזרה למקורביו ליצמן יודה בעבירת אמונים, אולם סעיף שיבוש מהלכי משפט יימחק.

ללא קשר למו"מ, ליצמן הודיע לאחרונה כי זאת תהיה כהונתו האחרונה כחבר כנסת. במסגרת ההסדר שנחתם, ליצמן צפוי להתפטר במתווה דרעי כדי שלא ייקבע קלון וישלם קנס סמלי וזעום של 2,800 שקל.

מדובר בהסדר טיעון שלישי של נבחר ציבור בחודשיים האחרונים של היועמ"ש מנדלבליט בתפקיד – חיים כץ, אריה דרעי ועכשיו ליצמן. בשבוע הבא יסיים היועץ המשפטי לממשלה את תפקידו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture