בעיריית ירושלים, רכבת ישראל, משרד התחבורה והמשרד לענייני ירושלים שוקלים בימים אלה את היתכנותה הכלכלית של בניית רכבת תחתית, אשר מסלולה יחל מתל אביב לעיר הבירה.
על פי האומדן הראשוני של הגורמים המקצועים, עלותה של הפרויקט צפויה לעלות כמיליארד שקלים.
בתכנון הנוכחי, אמורה הרכבת לצאת ממתחם נמל התעופה בן גוריון בלוד ולעבור דרך תל אביב בטרם תמשיך לעבר הבירה.
הרכבת תכנס לירושלים בסביבות העיר העתיקה ומשם יעבור מסלולה לאורך כל רחוב יפו, המסלול יסתיים בתחנה המרכזית כשבדרך תעצור בשדרות ממילא.
מסלולה של הרכבת תוכננה ומותאמת במיוחד לתיירים הרבים – שמספרם למעלה מכמה מיליונים – המבקרים בעיר הקודש בכל שנה.
על פי הנתונים של עיריית ירושלים עולה כי רוב התיירים מגיעים בעיקר לאיזור העיר העתיקה, ובניית הרכבת התחתית צפויה להקל באופן משמעותי על מסעהם ברחבי ארץ הקודש.
ברכבת ישראל מסרו כי בניית הרכבת התחתית נמצאת בבדיקת היתכנות כלכלית, שעל פי תוצאותיה יוחלט על הביצוע.
זה יהיה גם טוב לבחורים הךומדים בישיבות, הרבה יותר טוב מה'נשר'.
ולכו אולי הם מעבירים את הרכבת דרך תל אביב כדי שלא יתאים לבחורי הישיבות
מאיפה הבאתם את הכתבה ההזויה הזאת
א)המנהרה הכי ארוכה בעולם שנחפרה אי פעם היא באורך 57 ק"מ והעלות הייתה הרבה הרבה מעבר למיליארד שקלים
ב)למה בדיוק צריך רכבת נוספת אם כבר עכשיו משקיעים עשרות מיליאדים לרכבת לירושלים
ג)אם הרכבת יוצאת מנתב"ג לירושלים איך בדיוק היא עוברת בתל אביב
ועוד הרבה הרבה דברים מוזרים בכתבה הזאת
בקיצור תעשו טובה לעצמכם ותורידו את הכתבה ההזויה הזאת
לילה טובה
דוד, אתה מזכיר לי מבנימין חינקיס הכותב בהמודיע