מתחמי הות"מלים שהוכרזו על ידי הממשלה יכללו 30% דיור בר השגה

בניגוד לפרסומים, הבהיר נציג האוצר כי עשרת המתחמים יכללו כ-36,000 יחידות דיור שמתוכן 15% דיור להשכרה ארוכת טווח ו-15% להשכרה במחיר מפוקח • לאורך כל הליך חקיקת חוק הותמ"לים, התעקשה יו"ר הוועדה, חברת הכנסת רגב שהחוק יכלול את חובת ה- 30% לדיור בר השגה בכל התכניות לבנייה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בדיון מיוחד שקיימה ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות חברת הכנסת הגב' רגב (הליכוד), על דיור בר השגה, לרגל ציון יום המאבק בעוני בכנסת, הפתיע מנכ"ל משרד הפנים, ד"ר שוקי אמרני: "אביא בתוך חודש את התקנות לדיור בר השגה בהשכרה ארוכת טווח או במחיר מפוקח". יו"ר הוועדה רגב ביקרה את רשות מקרקעי ישראל בחריפות על שלא עמדו בחובה שנקבעה בחוק התכנון והבניה (תיקון 101) להודיע על יעדים לשיווק דיור בהישג יד ל-2014.

היו"ר, ח"כ רגב: מי שלא חווה עוני קשה לו מאוד להתייחס לנושאים חברתיים אמיתיים כי הוא מגיע ממקום שבע ולא הרגיש מה זה לפתוח מקרר ואין מה לאכול. כמי שבאה מהמצוקה, שמתי לי למטרה שהנושא הזה יהיה תמיד לנגד עיניי ואסייע ככל שאוכל. אחד הדברים החשובים ביותר שהכנסת תעשה הוא העלאת שכר המינימום ל-30 שקלים. כשנעשה את זה ולא נאפשר העסקת עובדי קבלן- אנשים יתפרנסו בכבוד. קורת הגג היא המרכיב החשוב ביותר שאדם יוכל להרגיש ביטחון, לכן חייבתי את הממשלה לכלול דיור בר השגה ואני דורשת תשובות מה נעשה בתחום. הוד"לים והותמ"לים חייבים להביא לביטוי את מה שהחקיקה אמרה בהיבט החברתי".

קרא עוד:

[postim]

מנכ"ל משרד הפנים, ד"ר אמרני: "את תוצאותיו של חוק הוד"לים, רואים באופן ברור, כשהחל מ-2012 היקף יחידות הדיור שאושרו במוסדות התכנון גדל פי 3, לכ- 60,000 יחידות דיור". הוא הכריז כי "בעוד חודש, ב- 18.12, ועדת המשנה לתקנות במועצה הארצית, תדון בנוסח התקנות שקובעות קריטריונים לדיור בר השגה להשכרה ארוכת טווח או במחיר מפוקח".

בהתייחסו לותמ"לים אמר כי "נערכים דיונים על תכניות שיגיעו ל-36,000 יחידות בעשרת המתחמים שהוכרזו. מתוכם 15% להשכרת דירות ארוכת טווח (כ- 5,000 יחידות) ועוד 15% לדיור במחיר מופחת, בהתאם להחלטת הקבינט.

היו"ר ח"כ רגב ביקרה את המנכ"ל אמרני, על שלא הציג דוח רבעוני על הכמות שמומשה בוד"לים. היא רצתה לדעת כמה מיחידות הדיור מיועדות לדיור בר השגה. המנכ"ל אמרני, טען שאינו יכול לכפות, על הוד"לים, את מספר היחידות "כי יש להן שיקול דעת ולעיתים ההחלטה על מספר היחידות יכולה להביא לביטול התכנית אם היזם לא מעוניין". על כך העיר היועמ"ש לוועדה, עו"ד תומר רוזנר כי "בחוק קבועה החובה למספר היחידות והאפשרות לסטות מכך היא רק לפי החוק. לכן עליכם לממש חובה זו".

דוד דשן דויטש, מאגף התכנון ברשות מקרקעי ישראל, אמר כי "יש עשרות אחוזים של יחידות קטנות בקרקעות שאנחנו משווקים. יש ראשי רשויות בעיקר במרכז שהם ראשי ועדות התכנון, שלא ששים לקבל יחידות קטנות ושם אין לנו שליטה מלאה". על כך הגיבה היו"ר ח"כ רגב כי יחידות דיור קטנות אינן מספיקות וביקרה את הרשות: "אמרנו שחייבים להיות יעדים ברורים". היא דרשה להעביר לוועדה את היעדים ל-2014 ואמרה- "אנחנו לא מחוקקים חוקים כדי שתתרצו למה אי אפשר לקיימם. כמו שהאזרחים צריכים לקיים את החוק גם הממשלה צריכה. תסבירו לנו למה היעדים שהחוק קבע לא באו לביטוי, כשעוד הלכנו לקראתכם.

רפרנט שיכון באגף התקציבים באוצר, יובל טלר, הכחיש את הפרסומים לפיהם חלק מהמתחמים המועדפים שהוכרזו, לא עמדו בחובה לדיור בר השגה: "כל המתחמים כוללים 30% דיור בר השגה. במסגרת החלטת הממשלה לא נקבע על אף אחד מהמתחמים אחרת, כך שהפרסומים לא נכונים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture