מחר: 'עצרת התפילה' למען שמירת השבת באשדוד

הושלמו ההכנות לעצרת התפילה שתתקיים בע"ה ביום ב', ער"ח סיון, לצד רובע ז' בעיר • הכרזות בכל בתי הכנסת בעיר אודות חובת ההשתתפות בעצרת • אברכים התפזרו בכל בתי הכנסת בעיר על מנת להביא את דבר השבת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בואו ונצא לקראת כלה: בעיר אשדוד הושלמו ההכנות לקראת עצרת התפילה ההמונית שתתקיים בע"ה ביום שני, ער"ח סיון, בסימן 'כאיש אחד בלב אחד'.  העצרת תתקיים ברחובה של עיר, בשד' ירושלים שלצד רובע ז', וזאת לאחר שקיבלה את הסכמתם וברכתם של כל רבני העיר שליט"א, מכל העדות והחוגים.

בשבת הכריזו הגבאים בכל בתי הכנסיות בעיר, הן בביה"כ של החצרות החסידיות בעיר והן של כל יתר הקהילות, ליטאיות וספרדיות, כמו גם בהיכלי הישיבות, כי על כל אחד מהתושבים להשתתף בעצרת וזאת על רגע הפגיעה בכבודה של השבת בידי חב' 'ביג'. במקביל, התפזרו מתפללים בכל בתי הכנסת בעיר כשהם צועדים לכל קצוות העיר עטויי טליתות, במטרה להביא את דבר השבת ולקרוא לכל התושבים להגיע אל העצרת.

אותם אברכים דיווחו על היענות רבה ואהדה בה התקבלה הבקשה להגיע לעצרת התפילה כמותה לא ידעה העיר מעודה. התגובות שהגיעו מכל קצווי העיר הן של הבנה רבה הקיימת בנוגע לחשיבותה של המערכה שתשפיע על עתידה של העיר.

קרא עוד:
[postim]

מוועדת ההיגוי נמסר כאשר מסר ברוח דומה הועבר לאוכלוסיה הכללית כי "מדובר בעצם בצעד של התגוננות. פתיחת מרכזי סחר בסמוך לאיזורים שבהם מתגוררים שומרי שבת מהווה קריאת תגר על עצם מגוריו של הציבור החרדי בעיר. מה גם" הוסיפו "שאנו לוחמים בעצם את מלחמתו של האזרח הקטן, זה שנאלץ לעבוד למחייתו כל השבוע ועתה הוא עומד להפסיד את יום המנוחה היחיד שלו. אנו נאבקים למען הילד שבקושי רואה את אביו, ועתה הוא מפסיד גם את ההזדמנות היחידה שלו לזמן איכות עם הוריו".

חילולי השבת מתרחבים ר"ל

במקביל סיירו גם השבת מתנדבי 'משמרת השבת אשדוד' בקניון 'ביג', שם גילו להוותם כי הקניון פעיל לחלוטין, כאילו מדובר ביום חול. אם לא די בכך, גילו כי למרבה הצער חנות נוספת שעד כה היתה סגורה בשבתות, נפתחה אף היא בשבת הנוכחית – דבר המלמד על הלחצים עמם מתמודדים בעלי העסקים בקניון 'ביג', כמו גם ביתר איזורי העיר והסביבה כולה.

גם ממשטרת אשדוד נמסר שהמשטרה השלימה היערכותה לעצרת, תוך הבנה שמדובר בעצרת תפילה שתתנהל בצורה מכובדת ושקטה כשההמונים יתפזרו מיד עם תום העצרת. כפי שדווח הגברים מתרכזים ברח' שד' ירושלים ואילו הנשים ברח' רב חיסדא/ינאי. העצרת מיועדת לתושבי אשדוד אם כי אתמול דווח כי אברכי הקהילה החרדית בקרית גת יגיעו אף הם לעצרת במטרה לחזק את תושבי אשדוד במאבקם.

בעצרת יתפלל הציבור תפילת מנחה ויום כיפור קטן, וכן פרקי תהלים. לאחר מכן יתקיים מעמד קבלת עול מלכות שמים. הגרח"פ הורביץ שליט"א, דיין דחסידי בעלזא בעיר, חיבר תפילה מיוחדת שאותה יתפללו המוני המשתתפים בעצרת:

"יהי רצון מלפני אבינו שבשמים שתרחם עלינו ועל פליטתנו שתערה רוח טהרה עלינו ועל כל כלל ישראל לשמור על שבת קדשנו בכל גבולנו. ובזכות כינוס זה יתקרב כל אחד ואחד כפי מעלתו ודרגתו. והקדוש ברוך הוא יתן פה ולשון להשפיע על אלו שנתרחקו משולחן גבוה ליהנות ממתנה טובה ושבת שמה. והנחילנו באהבה וברצון שבת קדשך ותחיש לגאלנו כמובטח לנו מדברי חכמינו זכרונם לברכה 'אלמלי שמרו ישראל שתי שבתות מיד נגאלין'. עשה למען שמך. עשה למען תורתך. עשה למען קדושתך ולמען קדושת שבת קדשך".

סדר המעמד המפורט יפורסם בע"ה מחר.

(צילום ארכיון: שוקי לרר)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture