סגן שר הבריאות ליצמן חנך את מכון ה-MRI החדש במרכז הרפואי זיו בצפת

"MRI אינו עוד מכשיר, הוא חיוני בבתי חולים והחנוכה היום מהווה גם מסר לציבור – כי גם בפריפריה, בגליל ובנגב, לא יהיה צורך לנסוע מרחקים ארוכים בכדי לקבל טיפולים רפואיים", אמר סגן השר בטקס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במרכז הרפואי זיו בצפת נחנך היום (ב') המכון לתהודה מגנטית (MRI) החדש, בטקס חגיגי בהשתתפות סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת ד"ר סלמאן זרקא, ראשי רשויות בצפון, הנהלת המרכז הרפואי, מנהלי מחלקות ואנשי הצוות הרפואי.

מכון ה-MRI הוקם בצמוד למחלקה לדימות (רנטגן) על שטח של 400 מ"ר, בעלות של כ-13 מיליון שקלים, כאשר עלות הבינוי והתכנון של המכון עומדת על 7 מיליון שקלים ועלות הציוד הייעודי למכון הינה 6 מיליון שקלים נוספים, אשר גויסו בסיוע תרומותיהם של מר דוד קליין, הקרן לידידות וחברת הרמטיק נאמנות בע"מ.

כוח אדם להפעלת המכון נקלט זה מכבר במרכז הרפואי זיו, בראשות מנהל המכון ד"ר סאהר סרור, אשר יחד עם צוות מכון הדימות (רנטגן) והצוות הייעודי ל-MRI ליוו את הקמת המכון על פי סטנדרטים מקצועיים ברמה בינלאומית.

קרא עוד:
[postim]

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר בטקס כי "MRI אינו עוד מכשיר, הוא חיוני בבתי חולים והחנוכה היום מהווה גם מסר לציבור – כי גם בפריפריה, בגליל ובנגב, לא יהיה צורך לנסוע מרחקים ארוכים בכדי לקבל טיפולים רפואיים". ליצמן הבטיח כי "למרות שתוחלת החיים בפריפריה קצרה יותר, בכוונתי לעשות הכול בכדי שגם נתון זה ישתנה. בכהונתי הקודמת קידמתי את נושא מכון ההקרנות לחולי סרטן ואני מקווה שבקרוב יושלם כאן. יש עדיין דרך ארוכה, אך הפערים מצטמצמים בין המרכז לפריפריה".

עוד הוסיף סגן שר הבריאות, כי יש בליבו רגשות מיוחדים למרכז הרפואי זיו בצפת, וכי ניתן לקבל בו את מרבית הטיפולים. "בעזרת השם נסייע לטפח ולפתח גם את מחלקת היולדות בזיו וכן במחלקה הכירורגית". לדבריו, תכניותיו לעתיד הינן רפורמה בשירותי הסיעוד ושיפור בחדרי המיון.

"צעד משמעותי בשיפור יכולות המרכז הרפואי זיו"

ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו, ציין בדבריו כי פתיחת מכון ה-MRI מהווה יום חג ובשורה עבור תושבי הצפון, אשר תביא לקיצור התורים לממתינים ותמנע מהם את הטרחה הכרוכה בנסיעה למרחקים ארוכים.

"הקמת מכון ה-MRI מסמלת צעד משמעותי בשיפור יכולות המרכז הרפואי זיו בהענקת שירותי רפואה מתקדמים לתושבי האזור", אמר ד"ר זרקא. "המכון הוקם תוך מאמצים רבים ובעזרת תרומותיהם של אנשים יקרים הרואים בקידום ופיתוח המרכז הרפואי זיו משימה חשובה. עד עתה נאלצו המטופלים לנסוע למרכזים רפואיים אחרים כדי לעבור את הבדיקה. בקרוב מאוד יוכלו לקבל שירות חיוני זה אצלנו במרכז הרפואי זיו. זהו נדבך נוסף בשיפור השירות הרפואי לתושבי הגליל ורמת הגולן והענקת מכלול שירותי הבריאות החיוניים סמוך למקום מגוריהם", הוסיף המנכ"ל.

פארס מחמוד (47) ממג'דל שאמס, שעבר ניתוח אורטופדי בברכו, היה מן הראשונים שזכה לקבל את השירות במכון ה-MRI החדש במרכז הרפואי זיו. מחמוד אמר כי לפני הניתוח נסע לבדיקה זו עד לבית חולים במרכז הארץ וכי הנסיעה הייתה ארוכה ומתישה וגם גרמה להפסד יום עבודה. "בהקמת מכון ה MRI ישנה בשורה לתושבי אזור הצפון, אשר כמו תושבי מרכז הארץ, זוכים כעת לשירותים רפואיים ברמה גבוהה. המכון חדיש ויפה והרופאים והטכנאים ברמה גבוהה", תיאר מחמוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture