מאמר דעה: אנחנו לא חיים בארץ הזו בזכותכם • אתם חיים כאן בזכותנו

הרב ישראל פרידמן העורך הראשי של בטאון יתד נאמן מפרסם הבוקר מאמר העוסק בזכותם של שומרי התורה להיות בארץ ומפרט אחת לאחת את מלחמתם של אויבי התורה בגזירות והחוקים נגד הציבור החרדי.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


מאמר מערכת ביתד נאמן שנכתב על ידי עורך הראשי של העיתון הרב ישראל פרידמן מדגיש את הזכות של שומרי התורה להיות בארץ ובזכותם גם הציבור החילוני ומונה שלל חוקים קשים שלמרות ההסכמים הקואליציונים נאלצים חברי הכנסת של דגל התורה ובראשם יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני להתמודד איתם מידי יום ועדיין לא נפתרו לחלוטין ושולח מסר של אחדות שהפעילות למען הכלל נעשה בשיתוף כלל הסיעות ביהדות התורה וכמובן סיעת ש"ס.

בין החוקים והגזירות מונה עורך העיתון ומסביר בארוכה  את חוק הגיוס, חוק הליבה למוסדות החינוך, הבטחת הכנסה, חוק הרפורמים והגיורים, בתי הדין הרבניים, תקציבי תל"י טיפוח ותמרוץ, הגדלת התקציב לעולם התורה לפי מספר הלומדים.

 וכך פותח הרב פרידמן את מאמרו, תחת הכותרת "מלחמת העצמאות שלנו"

נציגי 'דגל התורה' ועמם נציגי יהדות התורה וש"ס, מנהלים ללא הפוגה את מלחמת העצמאות של היהדות החרדית. כשנאלמה תרועת הפסטיבלים, כשנדמו "חגיגות העצמאות" שנערכו ברחבי הארץ, זו שעה להגיד לאחים תועים וטועים את האמת הנוקבת: "אנחנו לא חיים בארץ הזו בזכותכם. להיפך: אתם חיים כאן בזכותנו. אנחנו דורשים את המגיע לנו, כי זה שלנו. לא אתם עושים לנו טובה, אנחנו עושים לכם טובה, כי כולה שלי. כל קיפוח הוא שוד לאור היום". מה שפעם גם גויים וחילונים הבינו והסתירו מנימוקים מובנים, חייב לצוף על המים: שלי ושלכם, שלנו הוא!

United Torah Judaism party members Yaakov Litzman (C), Meir Parush (L), and Moshe Gafni (R) meet with Likud party members Zeev Elkin, Yariv Levin and attorney David Shomron (unseen) as Likud representatives meet with potential coalition parties, in the Israeli parliament on March 26, 2015, as Likud begin their coalition talks. Photo by Yonatan Sindel/FLASH90 *** Local Caption *** áçéøåú ëðñú ìéëåã éäãåú äúåøä îùä âôðé îàéø ôøåù éò÷á ìéöîï

 וכאן מפרט הרב פרידמן אחת לאחת את מלחמתם של אויבי התורה בגזרות וחוקים נגד הציבור החרדי.

 "אם נבחן את הדברים ממרחק של זמן, העוול רק נמשך. עד היום דבר לא השתנה. לנציגי דגל התורה, למרות הישגיהם, אין דקה אחת לנוח על זירי הדפנה. למרות החברות בקואליציה, למרות שהם מחזיקים בידם עמדות של כוח השפעה, המלחמה ניטשת יום יום. למרות שחוק הגיוס עבר, עומד להגיע לשלחן הממשלה דו"ח של ועדת מנכ"לים שבמתכונתו הוא רע. כמו כן הגיעו השבוע לועדת חוץ ובטחון תקנות בסוגיה זו, והן כוללות נושאים שמחייבים עמידה על המשמר, ונציגי דגל התורה יושבים על המדוכה בנושאים אלו. גם במה שהושג, צריך לעמוד על משמר עולם התורה, ללא הפוגה.

 כך גם בחוק הליבה. הממשלה הקודמת חוקקה חוק על פיו הת"תים ומוסדות הפטור לא יתוקצבו. הרב גפני הגיש בענין הצעת חוק פרטית שאושרה בועדת שרים. הממשלה ביקשה לעכב את המשך החקיקה על מנת שיוגש חוק ממשלתי, אך דבר לא נעשה ויש להאבק. אמנם מוסרית "כולה שלנו", אבל נציגי דגל התורה נאלצים לנהל מלחמה יומיומית, על ממוש הזכויות שלנו. כך גם בסוגיית הבטחת הכנסה: הממשלה החליטה להעביר כסף לתקן את עיוותי הממשלה הקודמת. הכסף הועבר ע"י ועדת הכספים למשרד החינוך שמופקד על העברת הכסף. אבל משרד החינוך מעכב את ההעברה לידי האברכים. נציגי דגל התורה זועקים נגד משרד החינוך שתוקע את ההעברה לאברכים שכל כך זקוקים לכסף, אך המשרד מונע מלומדי התורה את פת לחמם היבשה ונציגי דגל התורה חייבים להלחם על כך. למרות שאנחנו הזכות המוסרית לשבת כאן בארץ, מלחמת  הקיום לא חדלה. יש לציין, כי בסוגיית הבטחת ההכנסה מונחת גם במליאת הכנסת הצעת חוק פרטית של הרב גפני וחברים נוספים, הצעה שכבר אושרה בועדת שרים, שמטרתה לתת לעניין קביעות. הממשלה ביקשה לעכב גם את החוק הזה עד שתוגש הצעת חוק ממשלתית, אך עד לרגע זה דבר לא נעשה. על כל "זכות וזכות", ניטש מאבק.

 למרות שאנחנו הדם שזורם בעורקיה של המדינה הזו, למרות שעצמאותה ניתנה רק בזכות שומרי התורה, הנציגות החרדית נאלצת להלחם שרפורמים לא יוכלו להטביל את "גירי הכזב" שלהם במקוואות של המועצות הדתיות, כהחלטת הבג"צ. "חוק הרפורמים" שנועד להסדיר את הענין עבר בקריאה טרומית, על אף התנגדות מספר חברי קואליציה, והוא נמצא בועדת הפנים כדי לנסח נוסח מוסכם שיעבור בקריאות סופיות ויסתום את הפירצה של זמורות הזר המבקשות להשתרג על כרם ישראל.

 מאבק עז ניטש גם על בתי הדין הרבניים. שרת המשפטים מהבית היהודי וחברות נוספות בועדה למינוי דיינים שהוכנסו לוועדה ע"י הבית היהודי בקדנציה הקודמת, תובעות למנות דיינים שמינויים עלול לגרום לנזק בלתי הפיך ולפרצות בהלכה בסוגיות הכי רגישות, בגלל דעותיהם הליברליות וזיקתם לבתי מדרש שגדולי ישראל רואים בהם הרס וחורבן. נציגי דגל התורה נאלצים להלחם כדי למנוע פגיעה בסמכות הלכה. כאשר הרב גפני הצהיר בראיון ל"יתד נאמן" כי "עדיפה ממשלה עם המחנה הציוני מאשר עם הבית היהודי", זה בגלל שסבלו של הצבור החרדי מנציגי "הבית היהודי", קשה מנשוא. משום כך נציגי דגל התורה מתקשים לחבק את המפלגה המגדירה עצמה דתית, ונאלצים להלחם ללא הפוגה למען היהדות הנאמנה ולמען כלל ישראל.

Ultra Orthodox Jewish men watch at the scene where fire fighters and rescue workers work to put out a fire that broke out over several apartments at Batei Warsaw street in the Ultra Orthodox Meah Shearim Neighborhood of Jerusalem, on April 4, 2016. Photo by Hadas Parush/Flash90 *** Local Caption *** ???? ???? ?? ????? ?? ???? ????? ???? ??? ????? ??? ????? ??????? ????? ?? ??? ?????

 זאת ועוד. במשרד החינוך ישנם תקציבים נוספים שצריכים לחזור לחינוך החרדי אחר שקוצצו ממנו. בתקופת הרעה של שלטון פירון במשרד החינוך, תקציבי "תל"י ו"טיפוח ותמרוץ", פוזרו במתכוון לממלכתי ולממ"ד. על פי ההסכם הקואליציוני, תקציבים אלה צריכים לחזור. אבל משרד החינוך  הוציא לפני פסח תקנות שהן תעתיק של התקנות הישנות של פירון – ושוב החינוך החרדי בחוץ! נציגי דגל התורה למרות היותם בקואליציה, נאלצים להלחם על כל דבר. למרות שכל מה שיש כאן זה רק בזכות יהדות הנאמנה, ניטש כאן מאבק ללא הפוגה. מה שגוי מבין, מה שראשי הציונות הבינו בתוכנית ההסוואה שלהם "להכין תזכיר על כל מיני הישיבות, תלמודי התורה ובתי ספר דתיים", שרים דתיים לא מבינים והיהדות החרדית נאלצת להאבק על כך.

 ואולי רק דוגמה נוספת: ויכוח חמור ניטש בין הרב גפני והרב מקלב יחד עם נציגי היהדות התורה וש"ס לבין אגף התקציבים באוצר, בענין תקצוב לומדי התורה. על פי ההסכם הקואליציוני, כשמספר לומדי התורה צומח – והוא גדל כ"י, צריך להוסיף תקציב. אך האגף טוען שהעביר סכום גלובלי ואינו מוכן להוסיף כמתבקש וכמתחייב. במצב הנוכחי, תלמיד במוסדות הציונות הדתית יכול לקבל עד פי-7 והתקנות חייבות להשתנות. אלה הן רק דוגמאות, אבל המערכה יומיומית. למרות עמדות המפתח, על אף שזו זכותנו בדין ולא בחסד, הנציגות החרדית נאלצת להלחם ללא הפוגה על שלנו.

 זו השעה להכריז: אנחנו מעניקים לישראלים את הזכות לחיות כאן. אנחנו הטאבו שלהם. הם תפסו טרמפ על הזכות שלנו על הארץ, ופוגעים בנו. הם לקחו ללא רשות את האופניים ההסטוריות ומדוושים לכיוון ההפוך. הם שחיים כאן על חשבוננו, מנסים לגזול, להציק, בלי להבין שהגיעו לכאן כנוסע סמוי בתוך המזוודות שלנו. הנציגים החרדים ימשיכו להאבק על זכויותנו. אף אחד לא יוכל לעצור את שירת עצמאותו האמיתית של העם היהודי. את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק. מלחמת העצמאות האמיתית עודנה ניטשת.

(צילומים : הדס פרוש – יונתן זינדל – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חזקו ואמצו בני תורה.תבורכו מפי עליון.מעריצים אתכם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture