בימין מתנגדים להרחבת הקואליציה • ישתק את הממשלה

לא רק חלק מחברי הכנסת של המחנה הציוני מתנגדים לכניסה לקואליציה, גם במפלגות הימין נשמעים קולות הקוראים לנתניהו שלא לצרף את הרצוג לממשלה • איתן כבל: נתניהו אינו חמאס, אפשר לדבר איתו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חלק מחברי הכנסת של מפלגות הימין מתחילים לגלות התנגדות לצירוף המחנה הציוני לממשלה. הגדיל לעשות ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי שכתב לצד צילום מהודעת נתניהו לפני הבחירות שלא יקים ממשלה עם השמאל: "זה מה ששווה מילה שלו".

שר העלייה והקליטה, זאב אלקין, אמר כי "ממשלת אחדות תהיה התאבדות פוליטית של מפלגת העבודה" בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הוסיף: "אני מבין את הרצוג שרוצה להיות שר חוץ, אבל אני לא מבינים את החברים שלו שמשתפים עם זה פעולה. יהיה תור לחלוקת תפקידי השרים הזוטרים, הייתי ממליץ להם ללכת לתפוס תור בחדר של גלאון ולפיד אם הם רוצים להיות בכנסת הבאה".

Minister of Immigration Zeev Elkin arrives to the weekly cabinet meeting at PM Netanyahu's office in Jerusalem on Aprill 10, 2016. Photo by Amit Shabi/POOL *** Local Caption *** ???? ??? ?????? ?????? ?????? ????? ????? ?? ?????? ??? ?????
זאב אלקין Amit Shabi/POOL

לדבריו, ממשלת אחדות עם המחנה הציוני תפגע גם בליכוד וגם באמון בפוליטיקה הישראלית. "חידדנו את העמדות כדי להחזיק ממשלה יציבה. זאב אלקין ויוסי יונה באותה קואליציה נראה לי הזוי. זה חיבור מלאכותי שלא יחזיק מעמד", הוא הוסיף, והסביר כי יש להרחיב את הממשלה עם המחנה הלאומי. "זה יותר טבעי מחיבור מלאכותי שלא יחזיק מעמד הרבה זמן", טען.

ח"כ ניסן סלומינסקי מהבית היהודי התראיין לאולפן ynet והתייחס למשא ומתן בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג על כניסה לממשלה. לדבריו, "אם למחנה הציוני לא תהיה שום השפעה, אז בשביל מה הוא נכנס? אם תהיה לו טיפת השפעה, אז תהיה ממשלת שיתוק". כשנשאל אם מפלגתו מרגישה "קצת נבגדת" על ידי ראש הממשלה השיב "למה קצת?" וטען כי מדובר בהתנהלות לא מוסרית.

Committee chairman, Nissan Sloiansky, attends a Constitution, Law, and Justice, Committee meeting in the Israeli parliament on February 23, 2016. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ???? ???? ???, ????, ????? ????? ???? ?????????
ניסן סלומינסקי Yonatan Sindel/Flash90

סלומינסקי התייחס לעובדה שנתניהו הבטיח בזמן הבחירות כי לא יקים ממשלת אחדות עם הרצוג, ואמר: "אצלנו השתרש מין מושג 'אז הוא אמר, אז מה, הוא צריך לעשות את זה?' כאילו אתה יכול להגיד היום כך ומחר לעשות הפוך. זה אנטי-מוסרי". על המניעים של המחנה הציוני אמר חבר הכנסת מהבית היהודי: "הם הרי נכנסים לא מתוך אידיאולוגיה, הם פשוט רואים את הסקרים, רואים מה מצבם ואומרים, 'אולי כניסה לקואליציה תשפר אותם', שזה טיעון משונה מאוד".

ח"כ דודי אמסלם אמר היום, "אני מוטרד בשם עם ישראל. ממשלת אחדות מקימים סביב אידיאולוגיה משותפת ורעיונות משותפים, כל המגעים שמתנהלים כעת הם סביב כיסאות. אני חושב שחלק מזה שהציבור לא אוהב פוליטיקאים, על גבול שונא אותם, זה בגלל שהם כל הזמן משקרים. הלכנו לבחירות עם הסיסמא 'זה הם או אנחנו' ובאמת הפער בינינו לבין מפלגת העבודה בלתי ניתן לגישור. אין לנו שום הסכמה איתם בנושאי ארץ ישראל ועל הבניה בירושלים, עם מי נבנה, עם זוהיר בהלול או סתיו שפיר?

לדבריו, "הליכוד, זו מפלגה אידיאולוגית וההתיישבות בכל חלקי הארץ חשובה לנו. אם זה לא היה כך, לא הייתי בליכוד. הכנסת מפלגת העבודה לממשלה זו חוצפה ושקר גס לבוחרינו. ממשלה כזאת לא תחזיק מעמד יותר מכמה חודשים ותעשה נזק גדול מאוד לליכוד. הזחילה של הרצוג לממשלה מבזה. בוז'י מפרק לעצמו את המפלגה וזה נראה כמו סידור עבודה לו ולחבריו. צריך להתאמץ להכניס את ישראל ביתנו לממשלה, גם ליברמן צריך לעשות מאמץ כזה. יש לנו כאן אחריות לאומית משותפת והעם מצפה שתקום ממשלה הומגנית שמייצגת אג'נדה חדה וברורה".

Portrait of new Likud Member of Knesset, David Amsalem, at the Knesset, Jerusalem, on May 11, 2015. Photo by Hadas Parush/Flash90 *** Local Caption *** ??? ???? ???? ????? ??? ????? ????
דודי אמסלם Hadas Parush/Flash90 

גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, יצאה הבוקר נגד הצטרפות המחנה הציוני לממשלה וקראה לחבריה לחבור לחברי הכנסת של מרצ ולהקים יחד "חזית אופוזיציונית לוחמת", על בסיס עקרונות יסוד משותפים. "חזית כזו חיונית לדמוקרטיה הרבה יותר מממשלת אחדות מזויפת ואופורטוניסטית שבה הרצוג וחבריו שיצטרפו לממשלה יהיו המשת"פים של נתניהו למהלכי סרק פסאודו מדיניים וייתנו לגיטימציה להמשך הזרמת כספים לבנייה בהתנחלויות".

מנגד, ח"כ איתן כבל ענה היום על הטענה כי בעבר מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו וכעת הוא שוקל להיכנס לממשלתו, אמר כבל: "קודם כול נתניהו זה לא חמאס. בעבר התנגדתי התנגדות נחרצת לכניסה לממשלה. אני חוזר ואומר, זה לא כי הייתה לי התנגדות אל מול בני אדם. בסופו של דבר מה שחשוב כאן זה העניין עצמו, האם אנחנו יכולים להביא שינוי – כן או לא". לדבריו, "כשראש ממשלה קורא, תמיד צריך לשבת ולבחון את האפשרויות".

Chairman of the Economic Affairs Committee, Eitan Cabel speaks in a Economic Affairs Committee at the Israeli parliament during a discussion on the fatal accident between a bus and a truck, at the Knesset, the Israeli parliament in Jerusalem. February 16, 2016. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ???? ? ????? ???? ??????? ????? ????? ???? 1 ???? ???
איתן כבל Yonatan Sindel/Flash90 

כשנשאל בראיון לווינט אם הוא מעורב בגיבוש הסכם קואליציוני השיב כבל: "אני מסייע להרצוג, מנסה לפחות, לסייע לו להביא משהו שלם, טוב, למען אזרחי ישראל. אני לא מכחיש את העובדה הזאת ואת העבודה שהרצוג מתייעץ איתי ואנחנו מדברים על הדברים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture