נערכים לל"ג בעומר: "צריך לדאוג לתחבורה לכל המבקשים להגיע"

ח"כ ישראל אייכלר כינס היום את הוועדה לפניות הציבור לדיון לקראת ל"ג בעומר • אייכלר סיכם באופטימיות: "דרישות הועדה לטובת הציבור בוצעו בשיתוף פעולה בין כל הגורמים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הוועדה לפניות ציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר, התכנסה לדיון מסכם על היערכות מארגני הילולת הרשב"י במירון, שתתקיים בשבוע הבא. בישיבה שקיימה הוועדה ב-יא' אדר ב' התשע"ו, הועלו בעיות חוסר שיתוף פעולה ומחסור בתקציבים, תאורה בכבישים, מחסור במקומות חנייה, הצבת ספסלים ועוד.

היום התכנסה הוועדה שוב לקבלת תשובות וסיכום ההיערכות לקראת ל"ג בעומר במירון. לדיון הופיעו מנכ"ל משרד הדתות ומנהל המרכז הארצי למקומות קדושים קציני המשטרה המארגנים את האירוע במירון ובכירי משרד התחבורה וחברות התחבורה וארגוני ההצלה.

יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר אמר בפתח הישיבה: זו ישיבה אופטימית, כי להבדיל משנים קודמות בהן כולם התלוננו וזרקו את האחריות על כתפי הזולת. הפעם קבלנו תשובות בכתב ודוחות ביצוע בשטח. בדיון הקודם הועלו חששות. הפעם יש תחושה של רעננות וקבלת אחריות ושיתוף פעולה, להיערכות יותר מאורגנת, והלוואי שלא נתבדה.

20160518_131044

ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר בדיון, כי הוא מוטרד מהחשש למחסור במספר אוטובוסים שיועמדו לציבור הנוסעים "הרפורמה בתחבורה הציבורית וההוזלה המשמעותית שחלה השנה, הגבירה באחוזים ניכרים את העדפת הנוסעים את התחבורה הציבורית ולא את האוטובוסים הפרטיים, הגידול במספר הנוסעים מחייב הערכות מתאימה כך שכל נוסע שיבקש לנסוע למירון יוכל לעשות זאת. אני חושש ממצב בו לא נוכל לתת מענה לדרישה הגוברת". מר דרור גנון נציג משרד התחבורה ענה על כך, כי משרד התחבורה גייס כל אוטובוס זמין שניתן היה וכי שכר מהחברות הפרטיות את האוטובוסים בהם לא יעשו שימוש. "כל אוטובוס בארץ שיהיה פנוי, יישכר על ידי משרד התחבורה לצורך מתן מענה".

מוזס התייחס אל התשתיות במירון וסיפר כי בשבת האחרונה שהה בציון הרשב"י והופתע כאשר בליל שבת, לקראת חצות, השתררה עלטה כבידה בדרכים העולות לציון. "זו שערורייה. הגיע הזמן להפריד סופית את התשתיות המשרתות את אתר הרשב"י מתשתיות המושב. הן את תשתית החשמל, הן את תשתית המים והן את התיעול. הרי לא יתכן שמקום כזה יוחשך לפי החלטת המושב!"

20160518_140720 (1)

בסיום דבריו אמר מוזס כי הוא שמח שהשנה, סוף סוף, לאחר שנים רבות של בקשות, הותקנו ספסלים לאורך ההר העולה אל הציון "שנים אני מלווה את עניין התקנת הספסלים והברזיות לתועלת הציבור המבוגר שיוכל להיעצר למנוחה קצרה במעלה הדרך. וב"ה אני שמח שהעניין הוסדר". הוא הודה על כך לרב יוסף שוינגר מנכ"ל המקומות הקדושים וסיים בדברי שבח לכל הנוטלים חלק בעשייה המבורכת לקראת ההילולא הצפויה, החל ממנכ"ל המשרד לענייני דת, נציגי המשטרה, התחבורה, וכלה בשאר העושים במלאכה.

הרב יוסף שוינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים אמר בדיון: "בשום שנה לא היה לנו תקציב סגור ומוגדר בצורה מסודרת כמו השנה. זו פעם ראשונה שחודשיים לפני האירוע אני יודע בדיוק מה יש לי. לקחנו את כל ההערות לתשומת לב. אם בעבר הדגש על המכלול השנה שמנו דגש על הפרט, למשפחה או לבודד שמגיעים מרחוק. יהיו עשרות נקודות שתייה ע"י דיילים שמכירים את שפת המתפללים. עשרות נקודות הצללה, מאות תאי שירותים מחוברים למים וביוב. הקמנו מתחם מיוחד לנשים לשתיה ולמנוחה. יש שם 12 חדרים להחתלה, עם דיילות מסייעות. ירדנו לכל הפרטים מבחינת הטיפול בפרט. קיים תיאום בין כל גורמי ההצלה וכל הגורמים בכלל. לא ראיתי כזו מעורבות בעבר.

דרור גנון, מנהל אגף בכיר תחבורה ציבורית במשרד התחבורה הודיעכי החל מיום ד' בצהריים נתחיל להפעיל הסעות מתוך 14 יעדים באזור הארץ, כולל שני יעדים חדשים מסובסדים שהם ביתר עילית ומודיעין עילית. בשנה שעברה סיימנו את האירוע עם 7000 נסיעות שהם למעלה משלש מאות אלף נוסעים. אלה מספרים אסטרונומיים. השנה אנחנו צופים גידול של 15 אחוז. עוד מעט מגיעים למקסימום קיבולת של האוטובוסים במדינת ישראל!. 80 אחוז יגיעו בתחבורה ציבורית".

20160518_141321

ח"כ ישראל אייכלר בירך על שיתוף הפעולה ויישום המלצות הוועדה על ידי משרדי הממשלה, התחבורה, המשטרה, המרכז למקומות קדושים הגליל והנגב ובראשם שר הדתות והמנכ"ל שהקדישו ימים ולילות להיערכות במירון. הוא הביע תקוה כי גם בעיות השילוט והתאורה יבואו על פתרונן בשבוע הקרוב. דאגו גם להגעת נכים קשים בנוסף לארגון עזר מציון שמציב 12 ניידות לנכים וקשישים מהחניונים עד לאתר. הוא קרא לציבור לרכוש כרטיסים בכל ימות השבוע ולא ברגע האחרון. כן יש להתייחס בכבוד לנוסעים וגם לכבד את הנהגים ברוח טובה.

כן בקש לדאוג לנוסעי התחבורה הציבורית וגם לרכבים הפרטיים שיגיעו לחניונים הרחוקים בכרמיאל, בחצור ובצבעון, שיוכלו להגיע בשאטלים בזמן. הוא איחל שבזכות רבי שמעון יתקבלו התפילות ברצון לפני אדון כל. אייכלר הודיע כי לאחר ל"ג בעומר יתקיים דיון נוסף, להפקת לקחים, בתקוה שפניות הציבור יבקשו לברך על ההצלחה ולא להתלונן על הכשלים חלילה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture