חילול הקודש • "אין לרב הכותל סמכות למנוע תפילה מעורבת ברחבה"

חוות דעת של היועץ המשפטי של משרד הדתות קובעת כי אין דרך משפטית למנוע מהרפורמים לקיים תפילה מעורבת ברחבת באתר הקדוש • לקראת הפרובוקציה אחה"צ: הרב נבנצל קורא לציבור לבוא למחות על קדושת המקום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עיר האלוקים מושפלת: התנועות הרפורמיות השיגו היום ניצחון מסוכן כשחוות דעת משפטית קובעת כי אין מניעה לקיום תפילה מעורבת ברחבת הכותל רח"ל וכי אין בסמכותו של רב הכותל למנוע זאת.

את חוות הדעת שיגר היועץ המשפטי של משרד הדתות לרב הכותל, לאור פנייתו של שר הדתות, דוד אזולאי, שביקש למנוע בדרך חוקית את הפרובוקציה המתוכננת להיום בשעה 17:00 אחר הצהרים.

"לאחר בדיקת הנושא, לאחר התייעצות עם הגורמים המשפטיים הרלוונטיים, ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה, הגענו למסקנה, כי בנסיבות העניין, אין מקום להפעלת סמכותך, בהתאם לתקנות השמירה על המקומות הקדושים, ולמנוע תפילה מעורבת ברחבה העליונה של הכותל", נאמר בחוות הדעת ששלח היועץ לרב רבינוביץ.

כזכור, מוקדם יותר דיווחנו כי שעות לפני הפרובוקציה שמתכננים הרפורמים לחולל ברחבת הכותל, ניסה שר הדתות למנוע את החרפה באמצעות פניה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדנבליט. ״אני מגנה מכל וכל את ההחלטה האומללה של קבוצה שולית וצעקנית שמנסה בכל דרך ליצור פרובוקציות ולהצית את אש השנאה יום יום במקום המקודש ביותר לעם היהודי, וגורמת למחלוקות והסטה דווקא במקום שמאחד את כל שכבות העם. לא אתן ידי לפרובוקציות הללו ולא אהיה שותף להם לעולם״, הודיע השר דוד אזולאי.

השר אזולאי הוסיף: ״אני קורא ליועמ״ש אביחי מנדלבליט שהדבר נמצא תחת סמכותו להורות על איסור קיום הטקסים הללו ברחבת הכותל ולעצור מיידית תופעה מסוכנת זו ולהורות לכוחות המשטרה לאכוף את ההחלטה לפני שיהיה מאוחר מידי״.

מוקדם יותר, בשיחה עם עורך תכנית הבוקר של רדיו 'קול חי', יצא רב העיר העתיקה, הרב אביגדור נבנצל, במסר חריף נגד המזימה: "זו בושה וחרפה שנותנים להם את הדבר הזה. אין שום סיבה לעשות סיבה לכך משום שיש להם מקום מיוחד שבו הם יכולים לעשות את השטויות שלהם, רק לקנטר ולא לרצות את הקדוש ברוך ואת עם ישראל. הם רק מחפשים להכעיס".

בהמשך קרא הרב נבנצל לציבור לבוא ולחסום את הרפורמים בגופם במידה והמשטרה לא תעשה זאת. "אני לא רוצה לבקר את חברי הכנסת החרדים, אבל אני רוצה לקוות שיתנגדו לשטויות שלהם אבל אם המשטרה לא תתערב אז הציבור יכול לסלק אותם בכוחות עצמו", דברי הרב.

הרב אביגדור נבנצל צילום בן ציון לוי ויקיפדיה
כזכור, אתמול, יום לאחר קיום עצרת התפילה שקיים רבה של ירושלים הגרמ"ש עמאר במתחם "הכותל הרפורמי" הודיעו מספר ארגונים רפורמיים וקונסרבטיבים על כוונתם לערוך ברחבה המרכזית תפילה מעורבת "מחאה" על המנין של הרב עמאר לפני יומיים.

אמש פנה רבה הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, למשרד הדתות בבקשה לקבל ייעוץ משפטי על הדרכים בהן ניתן למנוע את הפרובוקציה הנלוזה ואת חילול הקודש.

אתמול הודיע מ"מ ר"ע י-ם, הרב יוסי דייטש, כי שורה של צעדים נשקלים בשעות אלו בפורומים הרלוונטיים על דרכי ההתמודדות עם הפרובוקציה המתוכננת.

כזכור, עשרות מתפללים פקדו ביום ג' את מתחם "הכותל הרפורמי" והתפללו במקום תפילת שחרית. כאשר במקום הוקמה מחיצה וגם נשים השתתפו בתפילה.

רבה הראשי של ירושלים, הרב שלמה עמאר, השתתף אף הוא בתפילה ובסיומה הוא פרץ בבכי ודיבר על הצורך לשמור על קדושת המקום ולמנוע את חילולו.

"את הקדושה אף אחד לא יכול לבטל. לא הממשלה ולא בית משפט, זה אי אפשר. זה הקדש, זה הר הבית", זעק הרב עמאר והוסיף: "לא גויים ולא או"ם ולא שום כוח. קדושה אף אחד לא יכול לבטל. אנחנו עומדים על המשמר ומגלים דעתנו שכל מטרתנו לכבוד ה', רק לכבוד ה' ולכבוד השכינה ולכבוד עם ישראל וארץ ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture