ליצמן: "אם הייתי לומד ליבה – לא הייתי פופולארי"

בראיון מקיף שהעניק שר הבריאות לתקשורת הכללית הוא דוחה את הדרישה ללימודי ליב"ה ("אצלנו אין סכינים"), מתחשבן עם יאיר לפיד ("השפיל וביזה את הציבור שלי"), מפרגן לחלק מחברי 'יש עתיד' ("יש שם יהודים טובים") וחושף: אלו ישיבות הקבינט שהשתתפתי בהן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ליצמן מדבר: שר הבריאות, יעקב ליצמן, העניק היום ראיון מקיף לאתר 'מאקו' במהלכו התייחס לנושאים עליהם הוא מופקד ולסוגיות הבוערות שעל סדר היןם.

כשנשאל על לימודי הליב"ה במוסדות החרדיים השיב ליצמן: "בבית ספר של חינוך עצמאי לא צריך לבדוק סכינים בתיקים ואין להם לימודי ליבה. מה חסר לגפני ולפורוש בלי ליב"ה?". ליצמן מוסיף כי "אם הייתי לומד ליב"ה – לא הייתי פופולארי".

על המאבק שהוא מנהל נגד הג'אנק פוד והמזון המסוכן הוא אומר: "חזרתי בדיוק מכנס בריאות עולמי ודיברו שם על השמנת ילדים ונוער, שזו מגפה. אז חזרתי עם מוטיבציה בנושא. כשדיברתי מול קהל הרופאים לא ידעתי שזה יעשה כותרות. את מאמינה לי? אבל אני שמח שזה הפך לאייטם. אתה משקיע זמן ומאמץ ומכין קמפיין ובסוף במשפט אחד אתה מרוויח הרבה יותר.

ברור שהחברות לא אהבו את זה, אבל זה ביני לבינם. לגבי הפרסומת (משרד הבריאות יצא בקמפיין שהורד לאחר יממה. ב.ב.), היא יצאה בטעות. היא עלתה מבלי שקיבלה את כל האישורים. תראי, אני לא רוצה לפגוע בחברות האלה. צריך לתת לחברות כמו אסם וקוקה קולה הזדמנות להוריד את רמות המלח והסוכר, הם התחילו לעשות את זה. אי אפשר לנצח בזבנג. אלא לאט ובשיטתיות. אנחנו מחכים לראות אם הם יעשו את מה שהבטיחו".

באשר למצבה של מערכת הבריאות טוען ליצמן כי "המצב הולך ונהיה טוב יותר משנים עברו. פי עשר יותר טוב. חדרי מיון משתפרים, הוספנו מכשירי MRI, אנחנו הולכים ומשתפרים".

עוד בנושא:

המתווך • מדוע העיר ליצמן את בנט באמצע הלילה?

ליצמן נשאל על המצב הביטחוני בארץ והשיב: "אני לא מתערב. יש לי את התפיסות והמחשבות שלי, אבל זו החלטה היסטורית שהתקבלה כבר בקום המדינה, שהמפלגות החרדיות לא מתערבות בענייני חוץ וביטחון. אנחנו סומכים על ראשי המדינה שינהלו את הדברים כמו שצריך.

זו החלטה שלא תשתנה בקרוב. לא מעניין אותי להביע את דעתי אם ביבי צריך לנסוע לוושינגטון או לא צריך. אם כן הסכם עם טורקיה או לא הסכם. יש שר ביטחון וראש ממשלה וזה נוגע להם, לא לי. פעמיים בחיי הגעתי לקבינט וגם זה רק כדי לדבר על מוכנות מערך בתי החולים בישראל בזמן מלחמה. יכולתי להמשיך לשבת שם, אבל הפסקתי להגיע. תני לי להתמקד בנושאים שלי, בצרות של אנשים, לעזור לאנשים. למה להתערב במה שלא שלי? אם כל שר יתמקד בענייני המשרד שלו, הפופולריות שלו תעלה".
יעל גרמן, נאום בתיכון אחד העם פתח תקווה

על כניסתו לתפקיד שר אומר ליצמן: "אין סיבה אמיתית למינוי. אפילו לא בשכר. זה עוד 800 שקל בנטו ומאבטח ליד הבית. לפני שלפיד הלך לבג"צ הוא לא למד את החומר. הוא חשב שלא אסכים לתת הצהרת אמונים. כבר היה שר מאגודת ישראל (יצחק לוין, שר הסעד). אבל למה בג"צ נתנו לראש הממשלה להחזיק בארבעה תיקים ולי לא נתנו להישאר סגן שר? מה ההבדל?

"תשאלי את השופט אליקים רובינשטיין אם הוא לא אנטי חרדי. כל פעם שופטי בג"צ דופקים את החרדים. הוא מציין בנספח לפסק הדין שהוא לא מקבל שיהיה שר מעלי ואני אשאר סגן שר. למה? כי אני דומיננטי מדי וזה שימשיך לנהל את העניינים. רובינשטיין גם רואה עתידות".

במהלך הראיון עקץ ליצמן את קודמתו בתפקיד, ח"כ יעל גרמן מ'יש עתיד': "גרמן ביטלה טיפולי שיניים חינם, אני החזרתי. השארתי כסף, 80 מיליון שקל כדי להרחיב את הרפורמה ולהחיל אותה עד גיל 14. לא יודע למה היא לא השתמשה בכסף. אולי היא חשבה שרק לילדים חרדיים יש שיניים ולילדים חילונים אין שיניים. גרמן ביטלה פלואור, החזרתי. לא הבנתי מה היא עשתה פה חוץ מלהקים את ועדת גרמן".

אבל את המנה העיקרית, כצפוי, הוא שמר ליאיר לפיד. "נו, ואני רוצה להיות הנשיא הבא של ארצות הברית", הוא לועג לרצונו של לפיד לכבוש את ראשות הממשלה. ליצמן מוסיף בכאב: "בא בנאדם, הפך לשר אוצר, לקח את הציבור החרדי כאג'נדה והרס אותו. אין משרד ממשלתי שלפיד לא הרס את הציבור החרדי בתוכו. אנחנו עוד מלקקים את הפצעים. עוד לא הצלחנו להחזיר את המצב למה שהיה לפני שנכנס. יש ח"כים מיהדות התורה שמדברים איתו, אני לא. אני לא אומר לו שלום במסדרון. הוא השפיל וביזה את הציבור שלי. אמא שלי זיכרונה לברכה הייתה אומרת לי 'תחפש לך חברים טובים'. אז הוא לא טוב ולכן הוא לא חבר שלי. אבל שתדעי שאני לא ככה עם כל חברי יש עתיד. מאיר כהן הוא יהודי טוב".

וכמה זמן הוא ינטור ללפיד? "שיתקן איפה שהזיק וחטא, ואז אראה בזה חזרה בתשובה. שיצביע בכנסת בעד דברים שמתקנים את מה שקלקל, כמו תקציב הישיבות או נגד חוק הגיוס. לבוא לכותל המערבי ולשים כיפה זו לא חזרה בתשובה. גם גוי עושה את זה".

עוד בנושא:

אחרי מקדולנד'ס: ליצמן נגד סוכריות הליקריץ

לפיד מבטיח: סוגיית "השיוויון בנטל" לא תהיה עוד חלק מהשיח הציבורי

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליצמן = תותח על!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture