היועצת של נתניהו: "הוא נכנס להיסטריה ואמר לי להחזיר את הכסף"

בהקלטות שנחשפות הבוקר נשמעת יועצת לשעבר של נתניהו מעידה על התנהלות פלילית - לכאורה - של נתניהו ואנשיו • המידע הגיע ליועמ"ש לפני מספר שבועות אך הוא החליט שלא לפתוח בחקירה • התמלילים המלאים - בפנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפני כשבוע דווח כי היועמ"ש אביחי מנדלבליט אסר על המשטרה לפתוח מבחקירה נוספת כנגד רה"מ, זאת על אף מידע מפליל שהגיע לרשויות אכיפת החוק. הבוקר נחשפים ב'הארץ' פרטים נוספים על אותה חקירה שנמנעה, לרבות הקלטות מפלילות – לכאורה – של מי ששימשה כיועצת של נתניהו בתקופה בה כיהן כיו"ר אופוזיציה.

במשטרה חושדים כי היועצת, אודליה כרמון, קיבלה את שכרה מעמותה אמריקאית בראשות ארי הרו, לימים ראש הסגל במשרד ראש הממשלה. החשד הוא כי העמותה המדוברת "שימנה" את נתניהו באמצעות הזרמת כספים שונים שלא כחוק. ע"פ הנאמר ב'הארץ': "מדובר בעמותה אמריקאית בשם ידידי הליכוד בארה"ב – שהרו היה המנכ"ל שלה בשנים הרלוונטיות – שימשה צינור למימון צרכים אישיים של ראש הממשלה. המשטרה גילתה במהלך הבדיקה כי העמותה מימנה כרטיסי טיסה לשרה נתניהו והעסיקה את כרמון באופן שנחשד כפיקטיבי: היא לא עבדה עבור העמותה האמריקאית, שעיקר עיסוקה הוא חינוך ושתורמיה נהנים מפטור ממס, אלא עבור יו"ר האופוזיציה נתניהו".

בהקלטות שנחשפו נשמעת כרמון מעידה על דפוס ההתנהלות הבעייתי של נתניהו ואנשיו. היא מספרת כיצד אחרי שנה שעבדה אצלו "נכנס נתניהו להיסטריה מטורפת, פתאום. לא יודעת מי לחש לו, הרי אותו אפשר להדליק כמו להבה… ואז הוא אומר לי: 'אודליה תחזירי את הכסף כדי שלא יגידו…'"

היא גם העידה כי במהלך טיול לחו"ל היא קיבלה כסף במזומן, במעטפות.

על ארי הרו היא אומרת: "הוא שימן את נתניהו בהרבה דברים… ארי היה מסכן. יו"ר המפלגה אומר לו להעביר כספים אז הוא מעביר"

על דוד שמרון (עורך דינו של נתניהו): "ביבי הכריח את שמרון לכתוב מכתב שאני כותבת לעמותה: 'תודה רבה על מה ששילמת לי, אך כיוון שלא עשיתי כל כך הרבה עבודה, אני מחזירה את הכסף. יש משהו יותר מטומטם מזה?…אני לא יודעת מה מישהו האכיל אותו ומה מישהו הפחיד אותו ואיזה פרנויה תקפה אותו".

ואכן מכתב כזה נשלח מכרמון להרו, שבו היא מודיעה לו כי החליטה להשיב לו עשרות אלפי שקלים כי עבדה פחות מהתכנון המקורי. באותו היום, השיב לה הרו במכתב תודה. לטענתה של כרמון, הדברים היו לצנינים בעיניה של רעיית ראש הממשלה, שרה. היא התעצבנה…אמרה שאת האוכל של הילדים שלה אני לקחתי. הצעתי לה לקיים פגישה בינינו כדי להבהיר לה את התמונה, אלא שנתניהו לא נתן לה לדבר אתי. הוא מפחד מכל הדברים שאני יודעת. כל הסודות".

כאמור, הקלטות אלו ומידע זה התגלגלו לידיו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. אלא שהוא סרב לפתוח בחקירה מאחר שסבר כי אין סיכוי שבסיומה יתגבשו ראיות נגד נתניהו לעבירה מסוג פשע, שטווח ההתיישנות שלה הוא עשר שנים.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הכל קשקוש. מאז ניצחון נתניהו בבחירות האחרונות, ואף עוד לפניהן, גורמים עוינים לראש הממשלה עושים מאמצים כבירים כדי להביא להפלתו של ראש הממשלה על ידי הטחת האשמות סרק נגדו ונגד משפחתו. גורמים אלה בתקשורת, וסוכניהם, מפעילים לחצים בלתי פוסקים על המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה, כדי שיפתחו בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה. טענות הסרק שלהם הן שקר מוחלט והן מתבררות כעורבא פרח. אנו חוזרים ואומרים: לא היה כלום, לא יהיה כלום – כי אין כלום".

עורכי הדין של יתר המעורבים סרבו להגיב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture