ליברמן נגד בנט: "פופוליזם יכול להפיל ממשלה; אני ימין פרגמטי"

שר הביטחון מסרב להתרגש מהביקורת על הצהרתו המדינית אמש, קורא לעמיתיו לממשלה לאמץ "פתרונות מעשיים" בסוגיית עמונה ועוקץ את סגנית שר החוץ: "אם היא לא תבקר אותי - אף אחד לא ידע שהיא קיימת"

"אנחנו צריכים לבחור מה אנחנו רוצים – תוצאות או ססמאות. כשאני מסתכל על השנים האחרונות ואני מנסה לעשות חשבון פשוט מה קרה בהתיישבות, לצערי התוצאות הן לא טובות": כך אומר הבוקר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כשהוא ביקש להגן על הצהרתו בנוגע לגושי ההתיישבות.

בנאום שנשא בכינוס של הרשויות המקומיות הוסיף ליברמן: "הסיבה המרכזית לכך שההתיישבות לא התפתחה בקצב היא חוסר הצלחה להגיע לתיאום עם ארצות הברית – לא הגענו למדיניות מתואמת…חייבים להמתין לממשל החדש ולנסות כמה שיותר מהר לגבש יחד את המדיניות החדשה. חשוב לכנס את כל מרכיבי הקואליציה ולגבש את התפיסה הישראלית. אין שום ערובה או ביטחון, שום דבר לא בכיס שלנו".

בהתייחס לביקורת שמתחו עליו חברי הממשלה בחר ליברמן לעקוץ דווקא את סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי: "אם חוטובלי לא תתקוף אותי אף אחד לא יחשוד בקיומה. אני מקבל את המתקפה שלה כסימן שאני צודק".

בהמשך עבר ליברמן לדבר על סוגיית עמונה והקרקעות הפרטיות ביו"ש. "הכלל שלי להגיד אמת ורק אמת…ככה התנהלתי וככה התנהגתי, ואני מצטער שיש אנשים שמנסים להוביל שולל את המתיישבים וליצור ציפיות ואשליות. מדובר באנשים טובים – אנשי עמונה כמו אנשי עפרה – הם נורמטיביים ושומרי חוק. זו לא אשמתם: אנשים קנו את הדירות והבתים ממשרד השיכון שבנה".

חיברמן אף מתח ביקורת ספק גלויה ספק מרומזת על שר החינוך, נפתלי בנט. "צריך פתרונות מעשיים. כל הניסיון להסלים ולהפריח ססמאות, כל התחרות הזו בימין, זה מה שגרם את כל הנזק. אני קורא לאחריות ולא להתלהמות שיכולה להפיל ממשלה. אני מייצג את הימין הפרגמטי והמעשי. יש ימין פרגמטי וימין פופוליסטי, כל השאר לא מעניין. אני לא מחלק ציונים לאחרים, אנחנו לא ניסחף אחרי הסיסמאות.

אני מכבד את בנט, אבל יש לי תפיסה אחרת לגמרי – צריך להמתין ולהתנהל באחריות. אין טעם לכל הססמאות כשלא בונים שום דבר. מי שאמון על הפינוי של עמונה זו ממשלת ישראל, יש פסק דין חלוט. אם יימצא פתרון אחר, הלוואי. צריך לחפש פתרונות עד לרגע האחרון, אבל יכול להיות שזה לא יעזור".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו