בדרך להכרעה: תושבי עמונה יקיימו הצבעה אם לקבל את מתווה הממשלה

אחד עשר יום לפינוי - תושבי עמונה שקיבלו לידיהם אמש את מתווה הממשלה לפינוי מרצון, יתכנסו הבוקר ביישוב לדיון בהצעה, כשבסיומו תערך הצבעה בין כלל החברים ולפיה יוחלט האם 'הולכים על כניעה' או ממשיכים במאבק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תושבי עמונה קיבלו לידיהם אמש את המתווה עליו סיכמו רה"מ נתניהו ושרי הבית היהודי בתום דיונים של שעות ארוכות יחד עם היועה"מ לממשלה אביחי מנדלבליט.

"כעת הכדור בידי התושבים", אומר גורם המקורב למגעים. הבוקר יקיימו התושבים אסיפה במסגרתה יחליטו אם לקבל את המתווה ולחתום עליו ובכך להביא לסיומו השקט של הפרשה כשהדבר יזכה אותם בחבילת הטבות אטרקטיבית וייחודית, או שמא להמשיך במאבק ובהבעת ההתנגדות, מה שצפוי להוביל לפינוי מחאתי וקולני, תמונות שבנט ונתניהו מעדיפים לחסוך.

יצויין, כי אמש עידכן ח"כ ניסן סלומיאנסקי המכהן כיו"ר הוועדה המיוחדת שהוקמה בכנסת לטיפול וקידום 'חוק ההסדרה', כי החוק יובא להצבעה בקריאה שניה ושלישית, ביום שני הקרוב.

במקביל בעיתון 'ישראל היום' ציטטו הבוקר גורמים בקרב היישוב הקובלים על כך, כי "עומדים אנו 11 יום למועד האחרון לעקירה, ועדיין לא הוצג שום מתווה בפני התושבים וגם לא הוגשה בקשת דחייה לבג"ץ כפי שהבטיחה הממשלה שתעשה".

להלן נוסח המתווה המלא שהוצג בפני התושבים, ואשר עליו נדרשו לחתום:

פסה"ד של ביהמ"ש העליון בבג"צ 9949/08 יבוצע במלואו, ובמסגרתו יפונו כלל המבנים המצויים במתחם הקיים היום של היישוב עמונה, עד למועד שנקבע בפסה"ד, או עד למועד מאוחר יותר שייקבע ע"י ביהמ"ש העליון, באם תתקבל בבקשת הדחייה שתוגש ע"י המדינה, כאמור להלן. המדינה תפעל באופן מיידי להקמת 11 מבנים יבילים בחלקה 38, ששטחה כ-6 דונם.

לצורך כך, חלקה זו תוקצה באופן מיידי למועצה האזורית מטה בנימין לתקופה של שנתיים, ויינתן בה היתר בנייה שתוקפו לשנתיים (במקום ההיתר הקיים שתוקפו ל 8 חודשים) מכוח צו בדבר אישור הקמה ופטור רישיון לאתרי מגורים ארעיים בעלי חשיבות אזורית (הוראת שעה) (יהודה ושומרון) (מס' 1777), התשע"ז-2016 (להלן: "צו 1777").

לשם הכשרת השטח והצבת המבנים נדרשים כ-5 שבועות. במקביל לכך, המדינה תפעל להציב כארבעים מבנים יבילים נוספים בחלקות הסמוכות ליישוב עמונה, לתקופה של שנתיים, באותו אופן כאמור לעיל ביחס לחלקה 38. זאת, באמצעות תיקון צו 1777, כך שיתאפשר במסגרתו לממונה על הרכוש הממשלתי והנטוש באיו"ש (להלן: "הממונה"), ביחס לחלקה אשר מבקשים לתת בה היתר בניה מכוח הצו, ושעיקר הבעלות בה הינו בגדר נכס נטוש, לפי הצו בדבר נכסים נטושים (רכוש הפרט) (יהודה ושומרון) (מס' 58), התשכ"ז-1967, ליטול חזקה בחלק מסוים מהשטח, ששוויו ביחס לכל שטח המקרקעין, הוא כיחס בין הזכות הבלתי מסוימת המהווה נכס נטוש לבין כלל הזכויות הבלתי מסוימות מאותו סוג באותה חלקה.

יישום הסמכות האמורה יקודם לגבי חלקות שונות, לרבות ביחס לחלקות 28, 29, 30 ו-54. במהלך תקופת השנתיים האמורה בסעיפים (2) ו-(3), תיבחן האפשרות לאשר התיישבות ארוכת טווח בחלקות הסמוכות לעמונה. לשם כך, יושלם הליך בירור ההשגות שהוגשו. כמו כן, המדינה תפנה לבית המשפט השלום בירושלים בבקשה לפירוק שיתוף בחלקות שיימצא כי עיקר הבעלות בהן הינו בגדר נכס נטוש. לאחר שיובהר – בסיומם של תהליכים אלו – היקף השטח הנמצא בחזקת הממונה, יבחנו הגורמים המקצועיים אם ניתן מבחינה תכנונית להקים התיישבות ארוכת טווח במקום, ובהמשך לכך יבחן היועץ המשפטי לממשלה אם ניתן לאשר זאת מבחינה משפטית.

ככל שהתהליך המפורט בסעיף זה לא יסתיים, בהכרעה כזו או אחרת, בתום תקופת השנתיים האמורה לעיל, יוארכו היתרי הבנייה וההקצאות ביחס לחלקות האמורות בסעיפים (2) ו-(3) לפרק זמן קצר נוסף, כפי שיידרש עד להשלמת התהליך.

המדינה תבקש מבית המשפט דחייה בת 30 ימים במועד ביצוע פסק הדין. המדינה תכין פתרונות דיור זמניים לתושבי עמונה ביישוב עופרה, למקרה בו ייווצר פער בלוחות הזמנים בין יום הפינוי של היישוב עמונה לבין הצבת המבנים בחלקות האמורות בסעיפים (2) ו-(3). המדינה תפעל לכך שפער הזמנים יהיה קצר ככל הניתן.

אנו תושבי עמונה מודיעים בזאת, וכך אף נודיע לבית המשפט, כי המתווה המתואר לעיל מקובל עלינו, וכי אנו נפנה את מתחם היישוב בדרכי שלום וללא כל עימות, ונימנע מהתנגדות לביצועו של פסק הדין, במועד שייקבע ע"י הדרג המדיני, בהתאם לפסק הדין של בית המשפט העליון בבג"ץ 9949/08; ואף אם לא ניתן יהיה לבצע את עמדת הדרג המדיני המתוארת לעיל, בחלקה או במלואה, בשל צווים שיפוטיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture