מ"בגידה" ועד "התפרצות זעם": הטלטלה המדינית בעיני התקשורת העולמית

ההחלטה האנטי-ישראלית במועצת הביטחון והמשבר המדיני בין ירושלים לוושינגטון לא נעלמו מעיניה של התקשורת העולמית • גם הסיקור במקרה הזה התחלק, כצפוי, בין ימין ושמאל • סקירה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ההחלטה שהתקבלה בסוף השבוע במועצת הביטחון של האו"ם בעניין ההתנחלויות העסיקה גם את התקשורת העולמית. מרבית כלי התקשורת פרשנו את ההחלטה תוצאה של היחסים הרעועים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ברק אובמה.

כך לדוגמה, בעיתון "וול-סטריט ז'ורנל" התפרסם מאמר דעה בו הגדירו את ההחלטה של הנשיא האמריקאי שלא להטיל וטו כ"התפרצות זעם אנטי-ישראלית". עוד נטען, כי מדובר בהחלטה שתגדיר את כהונתו של הנשיא אובמה, שיצא מהבית הלבן בעוד 25 יום. בכותרת הראשית נכתב, "ארה"ב הרשתה לאו"ם לגנות את ישראל".

בעיתון 'הניו יורק טיימס', המזוהה עם המפלגה הדמוקרטית והשמאל האמריקאי, נטען במאמר מיוחד בנושא, כי ההחלטה היא תוצאה של היחסים בין ראש הממשלה לנשיא האמריקאי. "ההחלטה של אובמה ביום שישי האחרון חשפה את כל המתח הקיים בין שני המנהיגים, אשר הצטבר מאז ששניהם עלו לשלטון", נכתב במאמר, שנשא את הכותרת: "התנגשות אחרונה בין אובמה לנתניהו, אחרי קונפליקט של שנים".

במאמר שהתפרסם באתר של רשת 'פוקס ניוז', רשת תקשורת הנחשבת לשמרנית וימנית נכתב כי ההחלטה של האו"ם היא "טרור דיפלומטי בחסות הנשיא אובמה".

הגדיל לעשות עיתון 'הניו יורק פוסט' שהתייחס להחלטה בעמוד השער – "ארצות הברית נותנת לאו"ם לגנות את בעלת הברית שלנו", תוך שהם מגדירים את המהלך של אובמה כ"בגידה".

במאמר שהתפרסם באתר של רשת 'פוקס ניוז', רשת תקשורת הנחשבת לשמרנית וימנית נכתב כי ההחלטה של האו"ם היא "טרור דיפלומטי בחסות הנשיא אובמה".

הגדיל לעשות עיתון 'הניו יורק פוסט' שהתייחס להחלטה בעמוד השער – "ארצות הברית נותנת לאו"ם לגנות את בעלת הברית שלנו", תוך שהם מגדירים את המהלך של אובמה כ"בגידה".

השקר הגדול של אובמה: זה מה שהוא אמר רק לפני מספר חודשים • צפו

גם באתר החדשות הצרפתי 'France 24' התייחסו למהלך וציינו גם כן כי ההחלטה היא תוצאה של היחסים בין אובמה לישראל. מאמר שהתפרסם באתר נשא את הכותרת "החלטת האו"ם: אין אהבה בין נתניהו לאובמה".

בעולם הערבי התייחסו בעיקר ל"אירוע ההיסטורי" שבהחלטת האו"ם. עם זאת, גם שם טענו כי ההחלטה היא תוצאה של מערכת היחסים בין נתניהו לאובמה.

בעיתון הלבנוני 'אל ספיר' ציינו כי מדובר באירוע היסטורי, אך הוסיפו והגדירו את החלטת אובמה שלא להטיל וטו כ"סטירה" לנתניהו. בעיתון הלבנוני 'אל-מוסת כבאל' שמו דגש על ההחלטה עצמה והגדירו אותה כ"החלטה בינלאומית היסטורית נגד ההתנחלויות, באור ירוק אמריקאי". בעיתון 'אל חיאת' התייחסו בעיקר לאירוע ההיסטורי וציינו בציניות כי מדובר ב"מתנת פרידה" של אובמה לישראל.

בנוסף, העיתונות הערבית התייחסה לעובדה שמצרים הסירה את ההחלטה מההצבעה ברגע האחרון בשל לחץ ישראלי. כך למשל הגדירו את האירוע בעיתון 'אל-ערבי אל-ג'דיד' "נכבה לדיפלומטיה המצרית", ואילו בעיתון הסעודי 'אל-עוכאז' הכותרת הייתה, "סעודיה בירכה; מצרים מתרצת".

ואיך התייחסו לאירוע בתקשורת הישראלית? העיתון 'ישראל היום' יצא בכותרת ראשית – "החלטה בזויה" ותקף בעיקר את אובמה. מנגד, ב'ידיעות אחרונות' שמו דגש על המכה שחטף נתניהו, תחת הכותרת "נקמת אובמה".

במעריב העניקו את הכותרת הראשית דווקא לנאומו המתקיף של נתניהו אמש, ואילו ב'הארץ' יצאו בכותרת "חברות מועצת הביטחון קבעו; ההתנחלויות אינן חוקיות", כשמתחת לכותרת שורת מאמרי דעה בסגנון "אמרו לו", "עכשיו באים" ו"חזק מול סנגל". מאמר אחד נוסף נשא את הכותרת "כ"ג בדצמבר", כמשקל לכ"ט בנובמבר, יום ההחלטה באו"ם על הפסקת המנדט והקמת מדינה יהודית בשטח ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture