כל התרחישים: האם אהוד ברק חוזר לזירה הפוליטית?

אהוד ברק, שב לאחרונה לזירה הציבורית כשהוא מנפיק כותרות על כל מה שזז במדינה. האם הוא ישוב גם לפוליטיקה? ביממה האחרונה דווח על אפשרות לעמוד בראשות מפלגת העבודה, תשתית שתסייע אולי למפלגה חדשה, וחבירה למשה יעלון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אהוד ברק בדרך חזרה לזירה הפוליטית? לאחר ששב לקדמת הבמה תוך שהוא מביע את דעתו הנמרצת בכל נושא ועניין שעל הפרק, התפרסמו ביממה האחרונה תרחישים שונים המלמדים כי ראש הממשלה לשעבר, האיש שזכה לתואר "החייל המעוטר בצה"ל", עושה את דרכו חזרה לזירה הפוליטית.

בחודשים האחרונים חזר אהוד ברק לזירה הפוליטית- כשהוא תוקף את ממשלת נתניהו בהזדמנויות שונות, בעיקר בראיונות בתקשורת ובחשבון הטוויטר שלו. בתגובה לשאלות האם הוא מתכנן לחזור לפוליטיקה המפלגתית, או שיישאר רק כאופוזיציונר בזירה האזרחית, אמר אהוד ברק כי בשלב זה אין לו תוכניות לחזור לפוליטיקה הממוסדת, וכי פעילותו נגד נתניהו נובעות רק מהיותו "אזרח מודאג בעל יכולת השפעה".

תחילה דווח כי הוא נתן את הסכמתו העקרונית לשוב ולעמוד בראשות מפלגת העבודה, זאת במידה והוא יקבל את תמיכת חלק מהמתמודדים לראשות המפלגה בפריימריז הקודמים, אשר יסירו את מועמדותם. על פי הדיווח בחדשות 2, מדובר ביוזמה של ח"כ מנואל טרכטנברג, אשר ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר ברק הסכים לה.

ברק הסכים שהמהלך ייצא לפועל גם אם רק חלק מהמתמודדים יסירו מועמדותם. המהלך לא יצא לפועל בגלל שלא מספיק מהמועמדים הסכימו לו. ראוי לציין כי ההרשמה למועמדות המפלגה כבר נסגרה, וברק לא יוכל לחזור לזירה הציבורית בדרך זאת. עם זאת, הפרסום יכול ללמד אודות כוונותיו של ברק.

במקביל, היום דווח בעיתון הארץ כי מקורבים לראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, ובהם עוזריו לשעבר ואחייניתו, הקימו חברה לתועלת הציבור שתשמש תשתית ארגונית בעבור ברק, אם ישוב לפוליטיקה. את חברת "אחריות לאומית – ישראל הבית שלי" רשם עורך הדין אושי אלמליח, שהיה יועצו הפוליטי של ברק כשכיהן כשר הביטחון ועם מפלגת העצמאות בראשותו עבר לנהל אותה. מאז פרישתו של ברק מהחיים הפוליטיים לקראת הבחירות לכנסת ב-2013 נותר אלמליח מקורב אליו מאוד ונפגש עמו לעתים קרובות.

לפי תקנון החברה, היא הוקמה במטרה "לפעול ולקדם בקרב אזרחי המדינה את ערכי מגילת העצמאות ועקרונותיה, ובכלל זאת מדינה יהודית דמוקרטית; מדינה המושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום, מדינה אשר תקיים הלכה למעשה שוויון זכויות בין אזרחיה בלי הבדל דת, מדינה אשר שומרת על חופש הביטוי, לרבות חופש העיתונות והתקשורת, לקדם הסכם שלום או הסדרי ביניים עם שכנינו הפלסטינים במסגרת שתי מדינות לשני עמים, תוך עיצוב גבולות הקבע של ישראל ושמירה על האינטרסים הלאומיים והביטחוניים של מדינת ישראל".

הקמת החברה משתלבת בתוכניתו של ברק, להתמודד על ראשות הממשלה לאחר שהמנהיגים הנוכחיים של מחנה השמאל-מרכז יבקשו ממנו לעשות זאת, מתוך הנחה שהוא האדם היחיד שיוכל לגבור על בנימין נתניהו, כפי שעשה בבחירות ב-1999. ברק אינו מתכוון להתמודד מול אחרים על הנהגת המחנה, אלא רק להיענות לבקשה לעמוד בראשו.

משרדו של אלמליח מסר ל"הארץ" בתגובה: "'אחריות לאומית' שמה לעצמה למטרה לקיים קשרים ושיתופי פעולה עם גופים ואישים בעלי מטרות דומות למטרות החברה, או שיש בהם כדי לסייע בקידום מטרותיה בישראל וברחבי העולם. בכוונת החברה לשלב ידיים עם אנשי ציבור וגורמים פוליטיים שאינם מפלגתיים, כולל ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, מר אהוד ברק. מאחר שהחברה נמצאת בראשית פעולתה היא מעדיפה לפעול בצנעה, ישירות מול הציבור, ואין לה עניין בשלב זה לשתף את הקוראים בפרטי פעולתה שזה אך החלה".

מטעם ברק נמסר: "ברק סייע, מסייע וימשיך לסייע בעתיד בכל דרך, כפי שהכריז לא פעם בפומבי, לפעולות של גופים והתארגנויות פוליטיים רבים, שאינם קשורים למפלגה מסוימת אך פועלים לקידום ערכי הדמוקרטיה, שלטון החוק, חופש הביטוי והגנה על ערכי צה"ל, ואף להסתייע בהם להעצמת פעילותו. ברק מאמין בערכי מגילת העצמאות, וכן ב'ביטחון תחילה' ובשלמות העם ואחדותו, הקודמים לשלמות הארץ. כל אלה – במעשים, לא בדיבורים. כל מי שנכון לקום מהכורסה ולפעול למען מטרות אלו ייהנה מתמיכתו ומסיועו של ברק. הדברים נכונים ל'אחריות לאומית' שלגביה נשאלה שאלתך ולגופים רבים אחרים הפועלים למען אותן מטרות. ברק לא שינה את עמדתו, כי אין בכוונתו בשלב זה להיכנס לפעילות פוליטית במסגרת מפלגה ממפלגות הכנסת".

וקיימת גם אופציה שלישית ומפתיעה: האם אהוד ברק יחבור לשר הביטחון היוצא משה יעלון? עמית סגל כתב היום כי "אהוד ברק נפגש בשבוע שעבר במגדלו עם משה יעלון והשניים שבעבר השמיצו זה את זה דנו בשיתופי פעולה עתידיים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture