בברכת גדולי ישראל: רבי אברהם ווייל נבחר לרבה של שטרסבורג ומחוז הריין התחתון בצרפת

נבחר ברוב ע"י ועד הקהילות 'הקונסיסטואר' בשטרסבורג • נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגר"פ גולדשמידט: 'נעמוד לימינו בפעילותו להרמת קרן התורה בחיזוק וייסוד מוסדות התורה החינוך והחסד' • יחליף את רבי אליקים גרשון גוטמן שפרש לגמלאות ויכהן כנציג 'ועידת רבני אירופה' ב'איחוד בתי הכנסת בעולם' - צילום: אלי איטקין

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

 

"תמכתי יתדותיי בברכתם ובעידודם של גדולי התורה מרנן ורבנן שליט"א ואמשיך להתאבק בעפר רגליהם. אעשה כל שנדרש כדי להיות ראוי לתפקיד – בעיר שבה כיהנו רבנים פוסקים ומרביצי תורה חשובים זיע"א ויבדלח"א – להגדיל תורה ולהאדירה – כך אמר רבי אברהם ווייל עם היבחרו לכהן פאר כרבה של שטרסבורג. הרב ווייל זכה לאמונם של רוב חברי ועד קהילות 'הקוניסטואר' שבחרו בו לכהן כרבה של שטרסבורג ומחוז הריין התחתון שבצרפת .

הרב ווייל ייכנס לתפקידו בי' אלול הבעל"ט והוא יחליף את רבי אליקים גרשון גוטמן שפרש לגמלאות ויכהן כנציג 'ועידת רבני אירופה' ב'איחוד בתי הכנסת בעולם'. הרב גוטמן כיהן בתפקיד שלושים שנה והיה ממניחי היסוד להכרתה של 'ועידת רבני אירופה' כמוסד רשמי וחוקי המייצג את האינטרסים היהודיים ביבשת אירופה בפני מוסדות האיחוד האירופי. בשטרסבורג פועלים כידוע; הפרלמנט האירופי, בית הדין האירופי לצדק ומועצת אירופה. לפני שלוש שנים אירחה המועצה את כינוס הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה'. לדרישתה ביטלה המועצה אח"כ את ההחלטה נגד ברית מילה.

נשיא 'ועידת רבני אירופה' רב ואב"ד מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט שליט"א והמנהל הרבני של הועידה, הגאון רבי משה לבל שליט"א, בירכו את הרב ווייל לרגל בחירתו והבטיחו כי 'ועידת רבני אירופה' תעמוד לימינו ותסייע בידו בחיזוק ובייסוד מוסדות התורה והחינוך ובטיפוח קהילות הקודש ברחבי שטרסבורג והמחוז.

הרב אברהם ווייל, נולד בשטרסבורג וקיבל את הסמכתו לרבנות בבית המדרש לרבנים בפאריס שבראשות הרב יצחק גוגנהיים במסגרת זו עסק בהפצת תורה ויהדות כארבע שנים בעיר נאנסי שם כיהן כרבה של העיר הרב דניאל דהאן. במשך כמה שנים עסק ברחבי צרפת בקירוב במסגרת ארגון 'לב' והעומד בראשו הרב אליהו לעמעל ובמשך כשנה שימש בתפקידים רבניים תחת ארגון 'שומרי הדת' באנטוורפן ובשנת תש"ע מונה כרבה של טולוז שבצרפת. לפני שנתיים נבחר כחבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה'.

הקהילה היהודית בשטרסבורג היא מהעתיקות והידועות באירופה ומיוחסת מאז ימי הרומאים. לאחר מלחמת העולם השנייה שמהלכה גורשו ונרצחו ע"י הנאצים שבו היהודים לשטרסבורג. רבה הראשי דאז רבי אברהם דויטש זצ"ל קרא לגאון רבי אברהם דוד הורוביץ זצ"ל, לימים אב"ד ביה"ד של העדה החרדית בירושלים, לשמש כאב"ד שטרסבורג, עובדה שהיתה נדירה ביססה את הקהילה והפכה אותה למרכז רוחני ותורני בולט בצרפת עם מוסדות תורניים רבים ומערכת כשרות מפורסמת. כרבה של העיר כיהן גם מי ששימש כרבה של צרפת וכנשיא 'ועידת רבני אירופה' שנים רבות הגאון רבי יוסף חיים סיטרוק זצ"ל

כיום חיים בשטרסבורג כעשרים אלף יהודים המרוכזים בכמה קהילות ובהם;   הקהילה החרדית הותיקה עוד מלפני מלחמת העולם השניה, קהילת "עץ חיים", שבראשות הגאון רבי שמואל עקיבא שלזינגר שליט"א, חבר כבוד בועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', ומשפחות רבות מבית מדרשם של רבי אליהו אביטבל ורבי גדליה נדל. בעיר פועלים עשרות בתי כנסת ובתי מדרש ומוסדות חינוך מפוארים על טהרת הקודש.

תמכתי יתדותי. הרב אברהם ווייל. צילום באדיבות ועידת רבני אירופה נעמוד לימינו. הרב ווייל עם נשיא הועידה הגרפ גולדשמידט וסגן נשיא הנציבות האירופית בועידה האחרונה באמסטרדם צילום אלי איטקין הרב ווייל בכינוס הועדה המתמדת באמסטרדם צילום אלי איטקין (2)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזל טוב
אני מכיר אותו מטולוז…. אישיות נעלית אהוב ואוהב את הבריות ומקרבן לתורה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture