תקרית דיפלומטית: שליחיו של טראמפ בכותל לישראלים: "זה לא שטח שלכם"

במהלך ביקור של צוות ההכנה האמריקני והישראלי בכותל, ביקשו האמריקנים מהישראלים לעזוב: "זה לא שטח שלכם. זה בשטח הגדה המערבית". בישראל זעמו: "משוכנעים שזה מנוגד למדיניות הנשיא"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ימים בודדים לפני ביקורו ההיסטורי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל תקרית דיפלומטית אירעה אתמול (יום א') בכותל המערבי.

צוות ההכנה האמריקאי ביקש מהצוות הישראלי לביקור לעזוב את המקום: "זה לא שטח שלכם. זה בשטח הגדה המערבית", אמרו שניים מחברי הצוות האמריקני.
התקרית אירעה במהלך ביקור משותף של צוות ההכנה האמריקני והישראלי לקראת ביקור טראמפ בישראל.

בלשכת ראש הממשלה ביקשו להתלוות לביקור בכותל, אך נענו כי זהו ביקור פרטי. כאשר הם ביקשו לצלם את ביקורו של דונלד טראמפ בכותל, האמריקאים טענו בתגובה כי הכותל הוא "שטח במחלוקת", ולא שטח השייך לישראל.

"אנחנו מבקשים מכם שתלכו מכאן. אנחנו רוצים להיות פה לבד. אנחנו לא יכולים להיות פה עם ישראלים רשמיים. זה לא שטח שלכם. זה בשטח הגדה המערבית. זה ביקור פרטי של הנשיא וזה לא קשור אליכם. זה לא עניינכם".

הצוות הישראלי היה בהלם והטיח חזרה: "מה שאתם אומרים לא מקובל לחלוטין ואנחנו דוחים את זה על הסף. זה מקום קדוש בריבונות ישראלית". הישראלים מיהרו להתקשר ללשכת ראש הממשלה כדי לדווח על האמירות האמריקניות.

גורם בלשכת ראש הממשלה מסר בתגובה: "האמירה שהכותל המערבי הוא שטח בגדה המערבית, התקבלה בתדהמה. בישראל משוכנעים שאמירה זו מנוגדת למדיניות הנשיא טראמפ, כפי שבא לידי ביטוי בהתנגדות התקיפה להחלטת מועצת הביטחון האחרונה. ישראל פנתה לארה"ב בעניין זה".

במקביל נחת הערב בישראל שגריר ארצות הברית הנכנס דיוויד פרידמן, מיד עם הגיעו נסע לכותל המערבי שם קרא תהילים: "זו הייתה נסיעה ארוכה, אנחנו מעט עייפים", אמר השגריר החדש.
"רצינו להגיע ישירות מנמל התעופה למקום הקדוש ביותר בכל העולם היהודי – הכותל המערבי. הגעתי עם אשתי ועם בתי, יתר בני המשפחה עדיין בארצות הברית".

"התפללתי כמובן לשלום משפחתי, ילדיי, נכדיי. התפללתי למען הנשיא ואיחלתי לו הצלחה, בעיקר בנסיעה הקרובה. אני מקווה שכולכם מאחלים לו הצלחה. זו תהיה נסיעה מדהימה ואמרתי את הברכה שאומרים כשמגיעים לציון דרך: שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. שהקב"ה יברך את ארצות הברית ואת מדינת ישראל – וכמובן את הקשר החזק והבלתי שביר ביניהן"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמה צדק בדבריו.
הכותל לא שייך אלינו. מפני חטאינו גלינו מארצנו. בכח הזרוע, תוך העברה על מה שהשביע השי"ת את עם ישראל שלא לעלות בחומה, ולא להתגרות באומות, הלכו אנשים מזרע ישראל ובכח הזרוע, ועשו מעשה ו'לכדו' את הכותל.
הגיע הזמן להיות 'ערלאכע אידן', לחכות, לצפות, לייחל ולקוות לה' הטוב, כי הוא יושיענו ויגאלנו שנית, וישמיענו ברחמיו לעיני כל חי, אמן ואמן.

כמה עוד חוצפות אמריקאיות נצטרך לספוג עד שנבין שאנחנו צריכים לזנוח את הקשר המפוקפק אתם?

הצוות הוא עדיין אותו צוות שעבד עם אובאמה, צוות שמאלני, כך שזה באמת לא קשור לטרמפ, הם בודאי יפוטרו בזמן הקרוב.

אין לי כבר כח להתעצבן מכל מיני אמירות שמגיעות מהעולם, למה לפגוע בבריאות שלי. שכל אחד יגיד מה שטוב לו וזהו,

השם הבטיח לנו שהוא יחזיר אותנו לארצנו- והחזיר.
הוא הבטיח שישיב אותנו להר קדשנו – הר ציון, כפי שכתוב בנביא- והשיב לנו!!
הבטיח על ידי נביאנו "עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים" – והם יושבים.
הבטיח "עוד תטעי כרמים בהרי שומרון" – ונטענו.
מי שנשאר לו בעיה בראש שהוא מתעלם ממציאות זו בעיתו האישית,
ושיקרא את רש"י הראשון בחומש שהשם נטלה מהם ונתנה לנו.
ומנין לנו אם השם יעשה את זה ע"י ניסים מחוץ לטבע או בדרך הטבע?
האור החיים הקדוש בפרשת בלק כותב שיתכן שני אפשריות, או דרך הטבע או מעל הטבע
והרה"ק מרוז'ין כתב שהוא רואה שזה יהיה בדרך הטבע, שהאומות יתנו לנו רשות, ואז היהודים יבנו ואח"כ יתקבצו כל ישראל ויבנו בית המקדש בדרך טבע גמור כפי שבנו את בית ראשון ובית שני, ורק אח"כ יבוא משיח.

הקדוש ברוך הוא נתן לנו את הכח והזכות לשוב לארץ המובטחת ולכותל המערבי, ולדבריך אדון יגאל אין לך זכות לדרוך בארץ הזו אני לא יודע מה אתה עושה פה!!!

אנחנו כבר לא בגלות. תהילות לה' יתברך.
נולדנו כאן בארץ הקודש. הארץ מקבלת אותנו ונותנת פירותיה וכבר לא שוממה. אט אט חוזרים לאבא שבשמים. כל יום יש עוד ועוד בעלי תשובה. והגאולה ממש בפתח ורואים שמתקיימים הרבה סימני גאולה שנכתבו בגמ'. בע"ה שמשיח יגיע במהרה וישפוט בצדק של מי בדיוק הכותל…ולא נהיה עוד למרמס ולמשיסה.

זה ממש שקר לומר שהכותל לא שלנו, אם אתה הולך בשיטת סאטמר אתה יכול לומר שאסור לקחת חזרה את הכותל בגלל ג השבועות למרות היותו שייך אך ורק לעם ישראל, אך וודאי כל חלקי ארץ ישראל שייכים אך ורק לעם ישראל, וח"ו לומר שאינו שלנו הלכת רחוק מידי

יגאל תתקדם הלאה
תפנה את הבית שלך זה שייך לגדה המערבית וכדו'

כמה שטויות בדבריו ובדברי יגאל (וגם בדברי הכתבה)
הכותל שייך לעם ישראל, כמו ארץ ישראל כולה. "כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים" – ברצונו נתנה להם, וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו. השבועות לא נפסקו להלכה בשו"ע, ברמב"ם ובשאר הפוסקים וגם למאן דאמר שנפסקו להלכה, פג תוקפן עוד בזמן מהרח"ו (כפי שכתב בהקדמה לעץ חיים) וגם למאן דאמר שלא בטלו, פג תוקפן עקב אי קיום השבועה שלא ישתעבדו האומות בישראל יותר מדאי, או בגלל שהאומות עצמן נתנו הסכמתן (כפי שכתב המשך חכמה "סר פחד השבועות"). אנשים מזרע ישראל לא לכדו את הכותל בכח הזרוע, ולא התכוונו כלל לכובשו, אלא שבמלחמת מצוה של עזרת ישראל מיד צר הצורר עליהם, נתן ה' יתברך בידי צה"ל לשחרר את ארץ קודשנו.
שתי השורות האחרונות בדבריו של יגאל, מזכירות את הבדיחה על היהודי שהיה באונייה שטבעה בים, וכשבאו סירות הצלה ומסוקים לחלצו הוא אמר שהוא התפלל לה' שיושיע אותו והוא סמוך ובטוח שה' יעשה זאת. כשטבע ומת הגיע לבית דין של מעלה והתלונן שה' לא שמע לתפילתו למרות שהתפלל מעומק הלב ובטח בו עד אין קץ. אמרו לו בבית דין של מעלה, ה' שמע את תפילותיך, ושלח לך מסוקי חילוץ וסירות הצלה, אך אתה ברוב סכלותך בחרת שלא להשתמש בהם, ומה לך כי תתלונן על הקב"ה.

עזבו את יגאל, הוא לא מדבר לענין כלל וכלל.
בענין האמירה החצופה של כמה גוים מלוכלכים ועלובים; בסה"כ קיימו בהידור את ההלכה כי "עשו שונא ליעקב", וכן מה שכתוב על בנין בית המקדש: "נהלת בעזך אל נוה קדשך – שמעו עמים ירגזון חיל אחז יושבי פלשת, אז נבהלו אלופי אדום אילי מואב יאחזמו רעד נמוגו כל יושבי כנען". וכולנו תפילה: "תפול עליהם אימתה ופחד בגדול זרועך ידמו כאבן עד יעבור עמך ה' עד יעבור עם זו קנית, תביאמו ותטעמו בהר נחלתך מכון לשבתך פעלת ה' מקדש ה' כוננו ידיך".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture