המדינה צפויה לאשר בניית אלפי דירות ביו"ש, גם מחוץ לגושים

ועדת התכנון העליונה של המנהל האזרחי צפויה לאשר לראשונה מאז כניסת דונלד טראמפ לתפקיד תכניות לבניית יותר מ-2,600 יחידות דיור מעבר לקו הירוק - גם מחוץ לגושי ההתיישבות. "בעידן החדש שאנו נמצאים בו, נגמרו התירוצים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי תערוך בשבוע הבא דיון בכמה תוכניות בנייה ביהודה ושומרון, הכוללות אלפי יחידות דיור אשר מצויות בשלבי תכנון שונים. חלק מהתוכניות יקודמו, ואחרות יאושרו לבנייה בפועל. הדיון היה אמור להיערך בחודש שעבר, אך נדחה בשל ביקורו בישראל של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

המדינה צפויה לאשר לראשונה מאז כניסתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לתפקיד, תכניות לבנייה של יותר מ-2600 יחידות דיור מעבר לקו הירוק – גם מחוץ לגושי ההתיישבות. המהלך כולו לא צפוי לגרור גינוי של האמריקנים וגורם מדיני אמר לחדשות 2 Online כי "מדובר בתכניות שחלקן ישנות והוקפאו בשלבים כאלה ואחרים". לדבריו, "הדבר הובהר גם לממשל בוושינגטון".

לפני כשבוע גורמים בימין אמרו לבכירים בממשל הנשיא טראמפ כי "אם תלחצו יותר מדי את נתניהו הוא ייפול. במקביל, המתנחלים וגורמים בסיעת הליכוד הביעו התנגדות לשורת ההקלות שהוצעו לפלסטינים לקראת ביקור טראמפ בישראל. האמריקנים, מצדם, הבהירו לאחרונה שההתנחלויות אינן מכשול לשלום אך יש לפעול בדרכים שלא יפגעו בתהליך המדיני.

על פי העיתון מקור ראשון, דיונים כאלה נערכים אחת לכמה חודשים, אך מסתמן שבדיון הקרוב יעלו תוכניות רבות מהרגיל. אתמול התחוללה דרמה של ממש מאחורי הקלעים, כשצוות מיוחד מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך דיון מקיף בכלל התוכניות, כדי לבחון אילו תוכניות יעלו לדיון ואילו לא. בסיום הדיון עודכנו נציגי הרשויות המקומיות ביהודה ושומרון בתוכניות שיוצגו.

גורם במועצת ישע מסר כי "אנו מצפים לראות את החלטות הקבינט משתקפות בדיון שיתקיים בשבוע הבא במועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי. זאת למרות שמדובר במעט מדי לעומת הצורך הגדל שנוצר כתוצאה משנים של הקפאת תכנון, שדלדלה את מלאי הבנייה ביו"ש. אנחנו בונים היום תכניות שאושרו בתקופת שמיר ורבין".

ראשי המועצות בירכו על הדיון, אך גם הם ציינו שבתוכניות הקיימות אין די. ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר ל'מקור ראשון' ש"בשמונה השנים האחרונות נאלץ ראש הממשלה לתמרן בין ממשל אמריקאי עוין, ובין ההתיישבות. כיום, בעידן החדש שאנו נמצאים בו, נגמרו התירוצים ואנחנו בפירוש מצפים לפיצוי ותיקון על כל השנים שבהן ייבשו את ההתיישבות.

"יהיה זה חמור מאוד אם בתוכניות שיאושרו תיעשה הבחנה בין יישובים. יצירת גושי התיישבות עשויה להוביל לרעידת אדמה פוליטית, שתעמיד בסכנה את המשך כהונת הממשלה. אני מאמין וסומך על ראש הממשלה, ולא מעלה בדעתי שהוא ייסוג ממחויבותו לביסוס ההתיישבות".

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי אמר: "בשמונה שנות כהונתו של ברק אובמה נמנעה בנייתם של כ־40 אלף בתים ביהודה ושמרון. בהר חברון לבדו יש צמיחה דמוגרפית של למעלה מ־5 אחוזים בשנה, ובקנה ממתינות כאלף יחידות דיור לאישור המנהל האזרחי. אני קורא לראש הממשלה ולשרים – לאחר שאישרתם בשבוע שעבר בנייה ערבית על אדמות מדינה, חזקו את ההתיישבות ופעלו לשחרר את כל התוכניות שהוקפאו בשמונה שנות הייבוש של אובמה, כי זאת המשימה: בנייה וריבונות".

מנגד, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן בירך את הממשלה על תחילת התהליך, שלדבריו "נראה כפריצת דרך לאחר ההקפאה העמוקה שחווינו בשנים האחרונות. הזוגות הצעירים שלנו לא יכולים כרגע לקבוע את ביתם בנוף ילדותם. אנו פועלים לשינוי המצב זה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture