סירב לשלם לעובד 681 שקל, ויפצה אותו בסכום של 100 אלף שקל

ראשון לציון: בעל מאפייה סירב להעביר לעובד חלק מדמי הביטוח הלאומי על שירותו בצוק איתן. העובד תבע את המעסיק, ולאחר דיון הוחלט להגיע לפשרה מוסכמת, במהלכה נאלץ בעל המאפייה לשלם לעובד סכום של מאה אלף שקלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

תביעה אותה הגישה עוה"ד עדי ביבר לקואה, בשם עובד, תושב ראשון לציון, שהועסק במאפייה בבת ים – חושפת העסקה רצופה בהפרות של חוקי העבודה בישראל. לדברי עוה"ד ביבר לקואה, בתקופת מבצע "צוק איתן", בחודשים יולי ואוגוסט 2014 – נעדר העובד, ששימש כנהג המאפייה, מעבודתו – וזאת בשל קריאתו לשירות מילואים, עפ"י צו 8.

לדברי עוה"ד ביבר לקואה, המאפייה הנתבעת שילמה לעובד רק חלק מתגמולי המילואים אשר קיבלה מהמוסד לביטוח לאומי (והשאירה בכיסה סך של 681 ₪ נטו). בשל כך, פנה העובד בדרישה לתשלום הפרשי תגמולי המילואים. לדברי עוה"ד ביבר לקואה, החל ממועד דרישת התובע, שינה מעסיקו את היחס כלפיו באופן בוטה ומפורש – וזאת עד לפיטורי העובד בחודש ינואר 2015.

בכתב התביעה אותו הגישה עוה"ד ביבר לקואה, מפורטות הפרות רבות ובוטות של חוקי העבודה בישראל, כלפי הנהג שעבד בה לאורך 4 שנים, ושהבולטת שבהן: תשלום שעות נוספות חלקי בלבד, ומסירת תלושי שכר מפוברקים שלא משקפים את עבודתו ושכרו האמיתיים של העובד.

לדברי עוה"ד ביבר לקואה, העובד הועסק משך שעות נוספות רבות ביום, גם כנהג וגם בעבודות כפיים במאפייה, וקיבל בגינן תשלום חלקי בלבד. את תביעת העובד הגישה עוה"ד ביבר לקואה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. בהתקיים הדיון, התפשרו הצדדים, והסכימו כי המאפייה תשלם לעובד 100,000 ₪ נטו, סכום הכולל גם תשלום הוצאות משפט. כבוד סגנית הנשיאה השופטת ד"ר אריאלה גילצר כץ, קיבלה את הפשרה ונתנה לה תוקף של פסק דין.

העובד הועסק במאפייה לייצור לחם, הן בתפקיד נהג אספקה והן בביצוע עבודות כפיים במשך 4 שנים. הוא עבד בימים ראשון עד חמישי החל ב-5:00 במאפייה, בהעמסת לחם לרכב מסחרי, במסגרת תפקידו כנהג חלוקה. לאחר סיום חלוקת הלחם שב למאפייה, וביצע עבודות כפיים עד לסיום פריסת הלחם בשעות הלילה המאוחרות. בימי שישי ביצע עבודות כפיים במאפייה.

על פי התביעה, דרשה החברה שבכרטיסי העבודה שהחתים העובד לא יכללו 8 שעות העבודה הראשונות שעבד בכל יום בימים א'-ה'. משכורתו הועמדה על 8,000 שקלים נטו עבור 8 שעות העבודה הראשונות בימי החול, שלא נכללו בכרטיס העבודה, כאשר בתלושי השכר הוצג סכום של 7000 שקלים נטו בלבד.

על פי התביעה, סכום נוסף של 30 שקלים נטו לשעה קיבל העובד בגין כל שעות העבודה על פי כרטיסי העבודה, קרי בגין כל השעות הנוספות. סכום זה לא הוצג בתלושי השכר של העובד. לדברי עו"ד עדי ביבר לקואה, תלושי השכר שהחברה מסרה לתובע כללו רק חלק מהמשכורת אשר שולמה לו, בניסיון להימנע מתשלום זכויות סוציאליות עבור כל משכורתו.

לדברי עוה"ד ביבר לקואה, העובד הועסק בשעות נוספות רבות מאד, באופן קבוע, בימים ראשון עד שישי – אך חרף כך – לא שולם לו גמול שעות נוספות כדין. לדבריה, בענף האפייה, עבודה בין השעות 22:00 ל-6:00 בבוקר ("עבודת לילה"), מזכה בתשלום שכר בשיעור של 150% – תשלום אותו נמנעה החברה מלשלם לתובע.

התובע החזיק בידו דוחות נוכחות שכר רק בגין חלק מחודשי עבודתו, וטען כי דוחות נוכחות אלה מוכיחים את מתכונת העסקתו, אשר כללה עבודה בשעות נוספות רבות מאד. על סמך אותם דוחות, המשקפים את מתכונת ההעסקה שלו – תבע העובד את המאפייה על גמול שעות נוספות ותוספת בגין עבודת לילה. העובד תבע גם רכיבים נוספים, לרבות פיצויים בגין הפרשה חלקית לפנסיה, אי תשלום דמי הבראה, פדיון חופשה וכיוצ"ב.

בדיון שהתקיים לאחרונה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, הגיעו הצדדים לפשרה, אותה אימץ בית הדין. כך, לסילוק סופי, מלא ומוחלט של כל התביעות, תשלם החברה לעובד 100,000 שקלים נטו, סכום הכולל הוצאות משפט. להסכם הפשרה ניתן תוקף של פסק דין, על ידי סגנית הנשיאה, השופטת ד"ר אריאלה גילצר כץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בקיצור כותרת שאין קשר בינה לכתבה, די עם זה

זבל של מעסיקים…!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture