ח"כ זוהר: שומרי השבת מודרים מבתי מלון בארץ

הוועדה לצדק חלוקתי בראשות ח"כ מיקי זוהר קיימה דיון לבחינת קיפוח שומרי שבת בבתי המלון בארץ. מכיוון שזמני פינוי החדרים בבתי המלון הוא בשעה 12:00 בצהריים, לעתים נדרשים שומרי שבת לפנות את החדר באמצע השבת או להוסיף סכומים גבוהים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הוועדה לצדק חלוקתי בראשות ח"כ מיקי זוהר קיימה דיון לבחינת קיפוח שומרי שבת בבתי המלון בארץ. מכיוון שזמני פינוי החדרים בבתי המלון הוא בשעה 12:00 בצהריים, לעתים נדרשים שומרי שבת לפנות את החדר באמצע השבת או להוסיף סכומים גבוהים על מנת להישאר עד לצאת השבת.

ח"כ זוהר אמר: "סוגיית פינוי חדרים בשבת בבתי המלון בארץ, אינה תואמת את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ולבתי המלון אין מדיניות גורפת ואחידה לשעת פינוי חדרים. לא יעלה על הדעת שאזרחי מדינת ישראל, החיים במדינה יהודית כפופים לכללים בינלאומיים גם בנושא השבת, דבר הפוגע באוכלוסייה בכלל ובשומרי שבת בפרט.

"ללא ספק מדובר באינטרס כלכלי מובהק שבאמצעותו כל רשת וכל בעל בית מלון בוחר לעשות כרצונו בסוגיה. אם אתה שומר שבת ראוי שיכבדו את העקרונות שלך. כל הזמן מדברים איתנו על הדתה, אז לדעתי הבעיה היותר חמורה היא בכפייה החילונית. גורמים לשומרי השבת במכוון להיות במצב שקשה להם לשמור על המצוות וזה מצב אבסורדי".

לדברי רועי לחמנוביץ, מנכ"ל שבת שוויון: "כשאתה מתקשר להזמין, בית המלון לא אומר לך שתצטרך לשלם יותר, ולפעמים אתה נדרש לשלם על יתרת השעות עד 70% מהמחיר הכולל, סחיטה זה מונח משפטי אבל ככה זה נראה. אחת הסכנות הגדולות היא שמתפתח מערך שלם לתעסוקה שמכבדים את יום המנוחה ומערך שלם של כאלה שלא מכבדים. התופעה הזו נמצאת מתחת לרדאר והיא מובילה לכך שאנחנו מקבלים גם מערך של תרבות בילוי ופנאי לאנשים ששומרים שבת ולאנשים שעבורם השבת היא יום רגיל. זה חמור ברמה ההצהרתית שלנו כמדינה יהודית."

הרב אלי הבלין, יועץ הלכתי לרב הראשי הוסיף כי "נושא הפינוי המוקדם הוא חמור, דורשים מאנשים לפנות חפצים שאסורים בטלטול בשבת כמו כסף וטלפון. אנחנו מקבלים ברבנות הרבה תלונות של כאלה שאומרים שכבר הסכימו לשלם יום שלם ובכל זאת נדרשו לפנות את החדר. סוג אחד של בעיה זה בנושא המידע, זכותו של אדם לקבל את המידע מראש של כל הנושאים שקשורים לשבת ולהלכה. סוג שני, זה שהיינו מצפים מהרגולטור שיחייב דברים בסיסיים לשומרי שבת במלונות כמו למשל מפתח שבת, ברזים ללא חיישנים, מעלית שבת. אלה דברים בסיסיים שבלי זה אין אפשרות להתארח".

מנגד, פנינה בן דוד מהתאחדות המלונות אמרה כי "בכל העולם אלה שעות הפינוי המקובלות כי צריך להכין את החדר לאורחים הבאים. זה לא נכון להגיד שאנשים לא באים בשבת. יש המון תיירות נכנס שרוצה להיכנס במהלך השבת. אני מסכימה שצריך לתת את כל האינפורמציה מראש, ברוב המלונות כשאתה מזמין אומרים לך את שעת הפינוי. הדברים צריכים להיות שקופים. אני לא חושבת שזה נכון לחייב את כולם לשלם יותר, כדי לתת לכולם את האופציה להישאר עד צאת השבת. כשאתה קונה לילה בבית מלון, אם אתה רוצה להישאר לכל אורך היום שזה חוסם לי את האפשרות למכור את הלילה הבא, אתה צריך לשלם יותר.

ח"כ זוהר: "יש בישראל שני שליש שומרי שבת והם לא יכולים להגיע למלונות מסוימים. שני שליש מהאוכלוסייה מודרת ממלונות מסוימים. אם היה נוהל במדינה היהודית והדמוקרטית שפינוי חדרים בשבת זה בערב והמלון יעשה את ההתאמות. צריך ברירת המחדל במכירה תהיה עד מוצ"ש מי שירצה יוכל לפנות מוקדם יותר ולקבל הנחה ואני מתכוון להגיש הצעת חוק שתחייב זאת".

אהובה זקן, ממשרד התיירות אמרה בדיון: "מתוך 1000 פניות ציבור בשנה מקבלות בין 8-9 על הסוגיה הזו אבל לא בהכרח רואים בנו את הכתובת לנושא. אנחנו כרגולטור אין לנו סמכות להתערב בגובה המחיר שגובים על השעות הנוספות אבל כן בסמכותנו עניין הגילוי הנאות ואנחנו חושבים שהוא חשוב. לגבי ההצעה, יש לזה השלכות, מה תגיד לתייר שנוחת בבוקר שהוא יקבל את החדר בעשר בלילה? אנחנו ניצור פגיעה באיכות השירות לתייר וזה הדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות. באופן כללי המדיניות של הממשלה היא להפחית רגולציה. בסוף העלות הנוספת תגלגל ללקוח.

ח"כ זוהר סיכם את הדיון: "בכוונתי לנסח חקיקה בעניין שתמנע קיפוח שומרי שבת. הוועדה תפנה לשר התיירות כרגולטור האחראי על דירוגי המלונות לפעול לפתרון סוגייה זו באופן של התייחסות ספציפית ונקיטת אמצעים ושירותים אלמנטריים שייטיבו עם שומרי השבת. הוועדה גם תפנה לשר התיירות ולמנכ"ל התאחדות המלונות בבקשה לערוך בחינה מחודשת בסוגיה זו ולקיים דיון משותף עם כלל מנכ"לי בתי המלון בעניין המלצות הוועדה בנוגע לשעת הכניסה ביום שישי ושעות היציאה ביום שבת ולאפשר לשני שליש מאוכלוסיית מדינת ישראל לנפוש ולשמור את השבת כראוי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טוב מאוד
מי שדתי שילך למלון של יהודים.

בזבוז אנרגיה! הם באמת מפסידים כסף ולמה שיסכימו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture