צילום: פלאש 90

"נתניהו מתקבל בכבוד מלכים. מי שמדבר על בידוד מדיני – נמצא בבועה"

כך אומר ח"כ ישראל אייכלר שמתלווה לרה"מ בביקורו באירופה. לדבריו, "ראשי ממשלות פולין צ'כיה והונגריה יצאו מגדרם לכבודו". מוקדם יותר הביע ראש ממשלת הונגריה באזני נתניהו התנצלות על התנהגות מדינתו בתקופת השואה: "ביצעה פשע"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"רה"מ נתניהו מתקבל באירופה בכבוד מלכים. ראשי ממשלות פולין צ'כיה והונגריה יצאו מגדרם לכבודו": כך אומר הערב ח"כ ישראל אייכלר, שמתלווה לביקורו של ראש הממשלה בהונגריה.

לדברי אייכלר בראיון ל'קול חי', "מי שמדבר על בידוד מדיני כנראה נמצא בבועה".

ראש ממשלת הונגריה לנתניהו: טעינו בשיתוף הפעולה עם הנאצים

כזכור, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן התנער היום (שלישי) מעברה העגום של ארצו בתקופת מלחמת העולם השנייה במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת ברקע טענות לקמפיין בעל ניחוח אנטישמי נגד אחד מיריביו של אורבן וכן דברים שאמר בשבחו של מנהיג הונגריה בתקופת השואה.

אורבן הזכיר כי "זאת הפעם הראשונה, מאז כינון הדמוקרטיה המודרנית בהונגריה לפני יותר מ-20 שנה, שבה יש לנו הכבוד לארח ראש ממשלת ישראל בביקור רשמי. מטרת הביקור היא לחזק את היחסים בין שתי המדינות ולבסס אותם לשנים רבות בעתיד".

"כולנו יודעים, וראש הממשלה גם יודע, שמיעוט יהודי גדול חי היום בהונגריה. הבהרתי לראש הממשלה שבהיותם אזרחי הונגריה, ביטחונם מובטח להם על ידי המדינה. הבהרתי גם לראש הממשלה שלממשלה ההונגרית יש אפס סובלנות לאנטישמיות בכל צורותיה. סיפרתי גם לראש הממשלה על התחייה המחודשת של חיים יהודיים כאן בהונגריה כיום ואנו גאים בכך. או חושבים שהתחייה המחודשת של החיים היהודיים תורמת באופן ניכר תרומה משמעותית להישגים המשותפים של העם ההונגרי".

בשלב זה, עבר לדבר על חלקה של הונגריה בשואה. "דיברנו גם על היסטוריה. במפגש כזה זה לא בלתי נמנע, אך רצוי שנדון בהיסטוריה. אז אמרתי לראש הממשלה שאנו מודעים לכך שיש לנו פרק קשה בהיסטוריה, ורציתי להבהיר לו שממשלת הונגרית בעבר טעתה, ואפילו ביצעה פשע, כאשר לא הגנה על אזרחי הונגריה היהודים.

"ברצוני להבהיר שאנו מאמינים שכל ממשלה הוגרית מחוייבת לשמור ולהגן על כל אזרחיה ללא קשר למוצאם ומקורם. במלחמת העולם השנייה, הונגריה לא עמדה בדרישה זאת, מוסרית או במובנים אחרים, וזהו פשע, מפני שהחלטנו אז לשתף פעולה עם הנאצים במקום להגן על הקהילה היהודית. הבהרתי לראש הממשלה שאסור שדבר כזה יקרה שוב לעולם, ושהממשלה ההונגרית תגן בעתיד על כל אזרחיה".

אורבן חולל לאחרונה סערה כששיבח את מיקלוש הורטי, שנחשב לבעל ברית של אדולף היטלר. הוא כינה אותו "מדינאי מצטיין", ויצר מתיחות מדינית לקראת הביקור. המתיחות התגברה בשבועות האחרונים על רקע קמפיין חוצות נרחב של ממשלת הונגריה נגד המיליארדר היהודי-הונגרי ג'ורג' סורוס, שתומך ומקדם קליטה של מהגרים במדינה בניגוד לעמדת ומדיניות הממשלה. הקמפיין עורר זעם גדול וגינויים אצל הקהילה היהודית במדינה, שראתה בו מוטיבים אנטישמיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "תודה ראש הממשלה אורבן על קבלת הפנים החמה. לכבוד הוא לי להיות ראש הממשלה הראשון שמבקר ביקור רשמי בהונגריה. זה מדהים שזה לא קרה עד כה. הגיע הזמן, וזה נפלא להיות כאן בפעם הראשונה".

"שוחחתי עם ראש הממשלה אורבן על הדאגות שהעלתה באוזניי הקהילה היהודית כאן, והוא הרגיע את חששותיי באופן חד משמעי, בדיוק כפי שעשה עכשיו פומבית. אני מעריך זאת. אלה הן מילים חשובות. אני רוצה גם להודות לך, ראש הממשלה, על שאתה ניצב למען ישראל בפורומים בינלאומיים. אתה עושה זאת שוב ושוב. אנו מעריכים את העמדה הזאת לא רק בגלל שזוהי התייצבות לצדה של ישראל, אלא כיוון שזוהי התייצבות לצדה של האמת.

"אני מאמין שעמנואל מקרון, שאצלו ביקרתי לפני יומיים, אמר משהו חשוב ביותר. הוא אמר שישנה אנטישמיות חדשה שבאה לידי ביטוי באנטי-ציונות, בדה-לגיטימציה למדינה היהודית האחת והיחידה. במובנים רבים, הונגריה ניצבת בחזית המדינות המתנגדות למדיניות האנטי-יהודית הזאת, ואני מברך על כך ומבקש לבטא את הערכתה של ממשלתי ושל אנשים רבים בישראל לכך.

"אני רוצה גם לומר שאני מצפה לפגישתי מחר עם קבוצת הווישגראד. תודה שהזמנת אותי, תודה שהזמנת אותי לשאת דברים בפני הקבוצה הזאת כיוון שאני מאמין שיש לנו הרבה מאוד אינטרסים משותפים. מכל הסיבות הללו, אני מודה לך על ההזמנה ומצפה לדיונים בינינו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture