צילום: פלאש 90

דיווח: ראש הממשלה נתניהו צפוי להיחקר ביום שישי

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר ביום שישי הקרוב (פורים דמוקפין) במעונו ויישאל ככל הנראה על תיק 4000 ותיק 3000. היועץ אלי קמיר שנעצר בפרשת גרסטל חשוד בתיק 4000. עימות בין שרי הממשלה על תנאי העצורים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר ביום שישי הקרוב במעונו הרשמי ברחוב בלפור בירושלים. נתניהו צפוי להיחקר באזהרה במסגרת חקירת תיק 4000 (פרשת בזק) ולמסור עדות במסגרת חקירת תיק 3000 (פרשת הצוללות וכלי השיט).

חוקרי המשטרה בכניסת למעון ראש הממשלה. צילום: פלאש 90

במשטרה לא מוכנים לומר באילו עניינים יעיד או ייחקר ראש הממשלה, וטרם ידוע כמה זמן יוקצב להם לצורך הדבר. במשטרה מקווים לבצע את המהלך במהירות, במטרה לקבל מראש הממשלה גרסה ראשונה בתיק 4000, מתוך הבנה שכל החשודים בפרשה צפויים להיות משוחררים לביתם בתנאים מגבילים – ובשלב זה עלולים להתחיל בשיבושי חקירה. משכך, מעוניינים במשטרה לבצע את גביית העדות או החקירה בזמן ששאר החשודים עדיין במעצר.

עוד פורסם כי אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, צפויה להעיד גם היא במסגרת חקירת תיק 4000 – כך לפי גורם במשטרה. במשטרה מעריכים שחקירה אחת של ראש הממשלה בתיק 4000 לא תספיק, והוא יידרש לחקירות נוספות.

ממצאי החקירה מעלים שבין הגב' נתניהו לבין איריס אלוביץ', רעייתו של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, הוחלפו לפחות כמה מסרונים שנוגעים לסיקור של בנימין נתניהו באתר 'וואלה', ועל כך נתניהו תידרש להשיב.

היועץ אלי קמיר חשוד במעורבות בפרשת בזק

אלי קמיר, העיתונאי שהפך ליועץ אסטרטגי שנעצר במסגרת חקירת פרשת גרסטל (תיק 1270) נחקר היום באזהרה במשרדי להב 433 בחשד למעורבות גם בפרשת בזק, כך על פי הודעה משותפת של הרשות לניירות ערך ודוברות המשטרה.

קמיר שימש מאז סוף 2014 כיועץ חיצוני של קבוצת בזק מול משרד התקשורת בענייני רגולציה. משרדו קיבל על כך כמיליון דולר. לפי ההערכות, הוא נשכר על ידי בעל השליטה בקבוצה, שאול אלוביץ'. קמיר נחקר באזהרה ברשות ניירות ערך בעת פרוץ הפרשה. שותפו של קמיר בחברת ייעוץ התקשורת שלו הוא ישראל בכר, מקורבו של מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר.

החל משעות הבוקר נחקר קמיר במשרדי היחידה בלוד. מוקדם יותר היום, החליטה המשטרה שלא לבקש להאריך את מעצרו של קמיר במסגרת חקירת פרשת השופטת הילה גרסטל ולשחרר אותו למעצר בית, אך אז חלה התפתחות בחקירה והוחלט שקמיר דרוש לחקירה בתיק 4000 (פרשת בזק) ועל כן הוא יובא היום לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.

ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של בני הזוג נתניהו, היה אמור להיות מובא היום בשעות הצהריים להארכת מעצרו במסגרת פרשת גרסטל אך המשטרה החליטה שלא לבקש להשאירו במעצר. מחר יובא חפץ להארכת מעצר נפרדת בתיק 4000, בצל מאמצי המשטרה לגייסו כעד מדינה בפרשה. סנגורו של חפץ, עו"ד ירון קוסטליץ, אמר היום כי "החוקרים לוחצים עליו שישתף פעולה וימסור מידע, אך הוא מפנה אותם לעדות הראשונית שמסר וטוען כי הוא לא יכול למסור מידע על דברים שלא עשה".

שאול אלוביץ', בעל השליטה של חברת בזק וחשוד מרכזי בתיק 4000, הכריז היום על כוונתו להתפטר מדירקטוריון בזק. יחד עם אלוביץ' התפטרו בנו אור וכלתו אורנה. דירקטוריון בזק כונס היום בכדי לדון בהתפתחויות האחרונות בפרשת בזק.

אלוביץ. צילום: פלאש 90

עימות בממשלה על תנאי המעצר

מעצרו של יועץ ראש הממשלה נתניהו לשעבר, ניר חפץ, במסגרת שני התיקים בהם הוא חשוד – פרשת בזק וההצעה לשופטת גרסטל – גרם היום לעימות חריף בין שרי הממשלה. השרה מירי רגב התלוננה על "מקרים שהתפרסמו בימים האחרונים על תנאי המעצר" – ותוך זמן קצר התפתח קרב צעקות בינה לבין השרה איילת שקד, שטענה שאיננה אחראית לכך.

שרת התרבות הוסיפה, בהתייחסות לטענות חפץ על תנאים קשים, פשפשים בתא והיעדר טיפול רפואי: "מאיפה הפשפשים? חפץ הביא אותם מהבית?", הטיחה בארדן ובשקד: "תנערו את המערכת! זה לא הגיוני! אנשים לא מגיעים עם פשפשים מהבית".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בישיבה: "הפרסומים הטרידו אותי אז פניתי מיוזמתי לשירות בתי הסוהר (שב"ס)". נציג השב"ס שישב בישיבת הממשלה אמר כי טענותיו של חפץ אינן נכונות וציין כי חפץ ראה רופא שלוש פעמים בחמישה ימים.

ארדן כתב בטוויטר בעקבות חילופי הדברים: "לא היה שום 'קרב בממשלה' ואין שום מחלוקת: מעצר חשוד אינו ענישה ואסור שיהיה כזה! מעצר נועד אך ורק למניעת מסוכנות או למניעת שיבוש חקירה. לכן שירות בתי הסוהר משקיע עשרות מיליונים בכל שנה כדי לשפץ ולשפר את תנאי המאסר והמעצר בישראל שהם אכן תנאים גרועים וקשים".

ארדן. צילום: פלאש 90

השר ארדן הוסיף: "דרשתי משב"ס התייחסות לטענות של ניר חפץ וביקשתי בממשלה מגונדר אילן מלכא להתייחס לטענות לגבי תנאי המאסר והמעצר בישראל. ראוי לדעת שמתקני שב"ס הינם לצערנו מתקופת המנדט הבריטי ואף לפניו ויש פיגור תשתיתי אדיר בתחום הזה. בשנים האחרונות משקיעים הרבה יותר מבעבר ובזכות החלטת בג"ץ הנושא יבוא על פתרונו בשנים הקרובות".

בדיון בהארכת מעצרו ביום חמישי, הלין חפץ על התנאים בהם הוא מוחזק ואמר כי לא מאפשרים לו לקבל טיפול רפואי הולם. חפץ טען שביקש לראות רופא במהלך מעצרו אך סורב. "אמרו לי שלא מתים מזה ושאראה רופא בשב"ס", טען בפני השופטת.

על טענותיו של חפץ השיבה התובעת כי הייתה פנייה לרופא ביחידת להב 433, שאמר שמבחינה רפואית יש לחכות 24 שעות. חפץ מצדו השיב: "ביקשתי 20 פעם לראות רופא או חובש כשישבתי שעות לבד בחקירה. אני תשוש, התמוטטתי על רצפת החדר ורק אז בא חובש".

יועצו של נתניהו תיאר את הימים שעוברים עליו בחמשת הימים בהם היה כבר במעצר וטען שעצירים בטחוניים זיהו אותו לפני שהוכנס לתא, דבר שעורר מהומה. "צעקו נתניהו נתניהו, אני לא עציר לגמרי רגיל", אמר חפץ. "אחר כך הועברתי לעיר אחרת ומאז לא הכניסו לי בגדים 72 שעות. ביממות הראשונות הגעתי כל פעם לשעות שינה בודדות. יש קטטות בתא והתעוררתי עם מאות עקיצות פשפשים"

דרעי תומך בנתניהו: "לא צריך להפיל אותו רק על סמך חקירות"

"זו טרגדיה נוראה. אדם עם כיפה הכניס חרב ללב של נתניהו"

דיווח: נתניהו צפוי למסור עדות בתיק 4000

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אנשים מוכנים לשתף פעולה עם חקירה שנמשכת מעל 4 שעות !
אולי הגיע הזמן שהנחקרים יעמידו גבול להצעללות המשטרה, כולנו זוכרים את חקירות חה"כ ביטן, שנמשכו 7 שעות ומעלה, הגיע הזמן לעשות לזה סוף.

יש פה שאלה שזועקת לשמים, אם יש משהו חשוד/פלילי בסיפור הצעת השוחד לשופטת גרסטל אז למה גרסטל וחיות (שידעה מזה וכו') לא עצורות לחקירה ע"ז שלא דיווחו, ואם כטענתם (של גרסטל ושות') שזה לא היה משהו רציני ומבוסס אז מדוע עוצרים וחוקרים ע"ז אנשים? [קמיר חפץ ושות'], כאן רואים איפה מתחילה וגם מסתיימת השחיתות הציבורית!!!!!!!!!!

חוק של השמאל: מה שלא הולך בקלפי הולך ע"י משטרה פרקליטות , בתי המישפט

בגלל יום הפורים ביבי יעבור בשלום את כל מרעין בישין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture