צילום: לע"מ

הממשלה החליטה: 350 יחידות דיור יבנו בנתיב האבות

הממשלה אישרה את מתווה נתיב האבות, הכולל בין היתר תקציב להקמת שכונה זמנית למפונים וכן קידום תב"ע לבנייה נרחבת בשכונה. נתניהו נפגש היום עם ראשי מועצת יש"ע שבירכו אותו על המהלך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את קידום תוכנית התב"ע בנתיב האבות. במסגרת האישור יינתן תקציב למתווה, שאמור לקדם את התוכנית לבניית 350 יחידות דיור במסגרת הסדרת השכונה בגוש עציון שאמורה להיות מפונה בחודש הבא במסגרת החלטת בג"ץ.

במהלך החודשים האחרונים מנסים במשרד המשפטים ובלשכת היועץ המשפטי לממשלה למצוא פתרונות עבור תושבי נתיב האבות. נכון לעכשיו נמצאה עבורם חלקה, שאליה יוכלו לעבור למשך 3 שנים ובמקביל ינסו לעבוד על הכשרת המאחז.

מדובר על פינוי של כ-15 מבנים, שאמור לצאת לפועל בתחילת החודש הבא, הפינוי הגדול ביותר מאז פינוי עמונה לפני שנה. בנובמבר האחרון הרסו כוחות הביטחון את מבנה הנגרייה הבלתי חוקית במאחז.

צילום: פלאש 90

נתניהו התייחס לנושא בפתח ישיבת הממשלה הבוקר: "תושבי נתיב האבות מחכים זמן רב לבשורה הזאת. אני מבקש להודות לעמיתי, שר האוצר משה כחלון, שבעבודה משותפת, בייחוד עם שני אנשים, עם ראש הסגל יואב הורוביץ ורונן פרץ ממשרדי. הם עשו עבודה יוצאת מן הכלל, גם בעניין הזה וגם בעניין של הצבת הבתים הראשונים ביישוב עמיחי בשבוע שעבר – זוהי ברכה כפולה".

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, מסר, "הסדרת נתיב האבות שאושרה היום היא הישג עצום למפעל הציוני ביהודה ושומרון. בעוד ארגוני השמאל הקיצוני והערבים פועלים לעקור ולהרוס, זכינו בסמוך לפורים ל'נהפוך הוא', ונמשיך לבנות ולצמוח כאן בנחלת אבותינו בגוש עציון. הפשע של הריסת הבתים אומנם לא יכופר בבניה חדשה אבל כן תביא תקווה למפעל הציוני בגוש עציון".

תושבי נתיב האבות מסרו בתגובה להחלטת הממשלה, "אנו מודים לראש הממשלה ולשריו ומברכים על החלטת הממשלה שפורסמה היום. החלטה הקוראת להסדרת השכונה, תמיכה במשפחות והכנת תב"ע ל-350 משפחות חדשות שיבנו את ביתם בנתיב האבות. זוהי החלטה חשובה המחזקת את ההתיישבות ביהודה ושומרון בכלל ובגוש עציון בפרט. המאבק לא תם והפעילות תימשך עד למימוש ההחלטה בבניה והרחבת ההתיישבות נתיב האבות בלב גוש עציון".

השרים בנט ושקד בירכו אף הם על ההחלטה, "הממשלה היום עשתה צעד נכון, ערכי ומוסרי באימוץ הסדרת חלקה 91. תושבי נתיב האבות נפלו קורבן לעתירות של ארגוני שמאל קיצוני. החלטת בג"ץ היתה שגויה ומחובתנו למזער ככל הניתן את הבעייתיות שנוצרה לתושבים. על כל בית שיתפרק בעקבות עתירות של ארגוני השמאל יקום ישוב על פי חוק שלא ניתן יהיה להזיזו".

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין בירך על אישור המתווה לתושבי נתיב האבות בגוש עציון. ״אני מברך את הממשלה על אישור מתווה ראוי לתושבי 'נתיב האבות'. זהו מסר חשוב ונכון לכל מי שחושב שיוכל לפגוע בהתיישבות. כל פינוי יענה בהרחבת ההתיישבות, חיזוק התשתיות, אמצעי הביטחון וחיבוק התושבים״, אמר יו"ר הכנסת.

השר להגנת הסביבה, ירושלים והמורשת זאב אלקין בירך על אישור המתווה לתושבי נתיב האבות. "אני שמח שהצלחנו לאשר בממשלה מתווה ראוי לסיוע לתושבי 'נתיב האבות'. הייתי מעדיף שלא היינו בכלל נזקקים לנושא הזה, כי מקורו בהחלטה שגויה ולא הגיונית של בג״ץ, אך אם כבר התקבלה ההחלטה השערורייתית הזאת, נכון עשתה הממשלה שהעבירה מסר לכל מי שמנסה לפגוע בהתיישבות באמצעות מלחמה משפטית, שכל פעם שבית משפט יכפה עלינו פינוי אנחנו נהפוך את האירוע הזה להרחבת ההתיישבות וחיזוקה. אני מודה לראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, לראש הממשלה ולראש הסגל שלו יואב הורוביץ ולשרי האוצר והפנים על הירתמות להשגת ההחלטה הנכונה", אמר אלקין.

נתניהו נפגש עם ראשי מועצת יש"ע

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת בנימין אבי רואה ומזכ"ל אמנה זאב (זמביש) חבר, בנושא הסדרת שכונת נתיב האבות בגוש עציון.

צילום: לע"מ

יו"ר מועצת יש"ע דורני אמר "שמחנו לשמוע שראש הממשלה נמצא איתנו במאבק למען נתיב האבות כמו בנושאים רבים נוספים לטובת ההתיישבות. ההחלטה שעברה חשובה מאוד, הן בהסדרת פתרון זמני הולם לתושבים שייעקרו והן תשובה הולמת לימים לאחריה, עד שיוקם אתר הקבע החדש של נתיב האבות. כל אלו הפועלים נגדנו ידעו כי על כל ניסיון הרס, אנו נבנה עוד ונעמיק את אחיזתנו בארץ", הדגיש דורני.

בנוגע לבקשת הדחייה מבג"ץ אמר דורני "אנחנו מקווים שהשופטים יתחשבו במשפחות ויאשרו את בקשת המדינה לדחיית ההרס על מנת לאפשר למדינה את ההערכות למגורים הזמניים לטובת התושבים שביתם עומד להיהרס".

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן אמר לאחר פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו, "ראש הממשלה עשה מאמץ עליון כדי להביא היום את ההחלטה לאישור. מקווים שהביצוע שלה בשטח יקבל אותה רוח גבית ונוכל להיבנות מהסיפור העצוב הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture