צילום: חדשות 10

סערה משפטית ופוליטית: "להדיח את החוקר והשופטת"

השופטת והחוקר הושעו. משרד המשפטים: "מדובר באירוע חריג ומצער". הרשות לניירות ערך: "על פניו אירוע חריג ולא תקין - נערוך בירור דחוף בנושא". מחר דיון בבקשת עורכי הדין לשחרור מיידי של העצורים. המערכת הפוליטית מזועזעת: "להדיח את המעורבים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סערה במערכת הפוליטית והמשפטית בעקבות חשיפת דורן הרמן ב'חדשות 10' של התכתבות בין נציג הרשות לניירות ערך בתיק 4000 עו"ד ערן שחם-שביט ושופטת המעצרים בתיק בבית המשפט בתל אביב רונית פוזננסקי-כץ.

זמן קצר לאחר הפרסום הוחלט כי השופטת רונית פוזננסקי כץ לא תעסוק מחר (שני) בדיוני המעצרים בפרשת בזק וככל הנראה לא תעסוק יותר כלל בתיק 4000. השופטת פוזננסקי כץ הודיעה לנשיא בית המשפט השלום בתל אביב, השופט אביחי דורון, כי היא מבקשת להשתחרר מניהול התיקים הנוגעים לפרשת בזק. הנשיא דורון הורה כי הדיונים בכל התיקים הקשורים בפרשה יישמעו בפני השופט עלאא מסארווה. כמו כן הודיע הנשיא דורון לנשיאת ביהמ"ש העליון כי עד לסיום הליך הבירור בפני נציב התלונות על שופטים לא יתקיימו ולא ישמעו דיונים בפני השופטת המצויה בשלב זה בחופשת שבתון.

ממשרד המשפטים נמסר הערב כי "היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה רואים בחומרה רבה את האירוע שפורסם הערב אודות התכתבות בין עובד הרשות לני"ע לבין השופטת שדנה בהליכי המעצר בפרשה 4000. האירוע המתואר מנוגד לעקרונות היסוד שלפיהם נדרשים לפעול גורמי התביעה הכללית. מדובר באירוע חריג ומצער. היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה הורו הערב, לאחר התייעצות, ובתיאום עם ראש הרשות לני"ע, על פתיחת חקירה משמעתית בעניין התנהגותו של עובד הרשות לני"ע. החקירה תנוהל ע"י אגף החקירות של נציבות שירות המדינה".

עוד נמסר בהודעת משרד המשפטים כי "היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה סיכמו עם יו"ר הרשות לני"ע כי עובד זה לא יטפל עוד בפרשה 4000. העובד הודיע הערב ליו"ר הרשות לני"ע כי הוא יוצא לחופשה באופן מיידי עד לסיום הבירור בעניינו. מהרשות נמסר כי את החקירה יוביל עו״ד אחר ממחלקת חקירות. דיוני המעצר של החשודים בפרשה 4000 יועברו לדיון בפני שופט אחר, אשר יבחן את מכלול הראיות שנאספו בחקירה".

עורכי הדין של עצורי פרשת בזק (תיק 4,000) הגיעו הערב לבית המשפט על מנת לבקש שחרור מיידי של כל העצורים אך הדיון בבקשתם תידון מחר בבוקר בבית המשפט השלום בתל אביב בפני השופט עלאא מסארווה.

עו"ד ז'ק חן, עורך דינו של שאול אלוביץ, אמר כי "קשה לתאר את עוצמת הזעזוע שמן הסתם שותף לה כל אדם הגון שנחשף להתנהלות הסתרים בין מחלקת חקירות ברשות ניירות ערך לבין השופטת שעצרה וחזרה ועצרה את מרשי. כעת נחשף לאור השמש כי מדובר במעצר בלתי חוקי בעליל. בכוונתנו לפנות עוד הערב לבית המשפט בבקשה שיורה על שחרורו לאלתר. בהמשך נשקול את צעדינו הנוספים".

עו"ד דרור מתתיהו, עורך דינו של אור אלוביץ מסר בתגובה: "אנו מזועזעים מחשיפת ערוץ עשר. חלופת המסרונים בין השופטת לבין נציג הרשות החוקרת זיהמה את ההליך המשפטי ומחייבת את שחרורו של מרשי לאלתר. האירוע חסר תקדים ומחייב בירור יסודי ומעמיק ביותר והסקת מסקנות קשות".

יו״ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, אמרה: "על פניו נראה כי מדובר באירוע חריג ולא תקין, והרשות תערוך בירור דחוף בנושא. חוקרי רשות ניירות ערך פועלים יומם וליל בהגנה על ציבור המשקיעים ובשמירה על טוהר המידות, במקרה זה ובאין ספור מקרים אחרים, והם זוכים לגיבוי מלא. כאמור, המקרה יבדק ביסודיות והרשות תעדכן בשקיפות".

מלשכת עורכי הדין נמסר: "בעקבות הפרסום וחליפת המסרונים שהוצגה, התמונה המצטיירת בהחלט מטרידה ומחייבת בדיקה יסודית. לאור הודעת השרה והנשיאה על העברת העניין לבדיקת נציב תלונות הציבור על השופטים נכון יהיה להמתין לתוצאות בדיקתו. השופטת פוזננסקי מוכרת כשופטת אהודה ומוערכת, אך דומה כי בנסיבות שנוצרו נכון יהיה שלא תדון עוד בפרשה הנדונה עד אשר יסתיים הבירור".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי הגיב לפרסומים החמורים הערב אך לא שכח להזכיר ג את חקירות נתניהו "שופטת שמתאמת מעצרים עם התובע – מקומה לא בבית המשפט. טוב עשתה נשיאת בית המשפט העליון כשטיפלה בכך בחומרה. ועם זאת ראוי שנזכור גם הערב: ראש הממשלה הוא החשוד בעבירות שוחד חמורות במספר תיקים. המשטרה כבר אספה ראיות וממליצה על העמדתו לדין. ואת זה אף התנהלות של שופטת – פסולה ככל שתהיה – לא תוכל למחוק".

יו"ר סיעת המחנה הציוני חבר הכנסת יואל חסון הגיב הערב לפרסום ואמר ״‏אמון הציבור במערכת המשפט הישראלית הוא קודש הקודשים. הזכות להליך הוגן של כל חשוד היא הבסיס. גם החוקר וגם השופטת צריכים לסיים תפקידם עוד הערב!", כתב חסון.

ח"כ הכנסת ציפי לבני מהמחנה הציוני אמרה הערב כי "ההתכתבות בין השופטת פוזננסקי-כץ לבין היועמ״ש של מחלקת החקירות כפי שפורסמה – מזעזעת. התלונה לנציב התלונות על השופטים נכונה ועזיבתה את התפקיד קריטית לאמון הציבור במערכת המשפט".

"אני מצפה מנשיאת בית המשפט העליון להשעות מיד את השופטת פוזננקי-כץ. אסור לתת לציבור לאבד אמון במערכת המשפט", כתב הערב שר הביטחון, אביגדור ליברמן בחשבון הטוויטר שלו.

ח"כ ישראל אייכלר הגיב על חשיפת ההתכתבות בין השופטת לחוקרים: "הנשיא הרצוג כבר היה מתריע מפני מעצרי שווא שבסופם אין הרשעה ונשללה חירותם של אנשים חפים מפשע. למה אני לא מופתע מהתיאום הציני בין חוקרים לשופטים במעצרי שווא? תמיד ידענו ש"שלטון כנופיות החוק" הם ציידי אדם. כי "מקום המשפט שמה הרשע". הפעם כל "שומרי הסף" מתחפשים לכבוד פורים במסכות בגתן ותרש ה"מופתעים"… יש עדיין למישהו ספק בכך שמתחוללת כאן הפיכה תקשורתית משטרתית ומשפטית משולבת להפלת הממשלה?!"

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה בחשבון הטוויטר שלה להתכתבות בוואטסאפ בין נציג הרשות לניירות ערך לבין שופטת המעצרים "‏הסיפור שנחשף הערב בחדשות עשר על ההתכתבות והתיאום בין השופטת פוזננסקי כץ לחוקר הרשות לניירות ערך, הוא בלתי נתפס. רגע של שפל מקצועי שחייב לקבל טיפול הולם. פעם בגין אמר יש שופטים בירושלים, אבל נראה לי שהוא לא היה מעלה בדעתו שכך ינהגו שופטים בישראל", כתבה חוטובלי.

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק הגיב על הפרסום וכתב "התכתובת בין החוקר לשופטת על מעצרי תיק בזק – בושה. במדינה מתוקנת השופטת היתה נדרשת להתפטר-מחר בבוקר. וייתכן שיש צורך בצעדים נוספים. אולם אסור שהתקרית החמורה תעצור את תנופת החקירה בפרשת בזק"

חבר הכנסת שרן השכל מהליכוד אמרה "פגיעה כזו באמון הציבור מצד השופטת והחוקר מחייבת תגובה במלוא החומרה! יש להשעות את שניהם מיידית מתפקידם ולא רק מתיק זה, לחקור לעומק ולהעמיד לדין במידה ועברו על החוק. אלו צעדים הכרחיים כדי להחזיר את אמון הציבור למערכת המשפט והצדק. איש אינו עומד מעל החוק, לא שופטי בית משפט ולא חוקרים".

הערב נחשפה ב'חדשות 10' התכתבות בין נציג הרשות לניירות ערך בתיק 4000 עו"ד ערן שחם-שביט ושופטת המעצרים בתיק בבית המשפט בתל אביב רונית פוזננסקי-כץ בה לכאורה תיאמו את הארכות המעצרים.

"הבשורות הנחמדות שאור (אלוביץ') ועמיקם (שורר) ישוחררו מחר בתנאים, תיראי מופתעת", כתב שחם-שביט. "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת", ענתה לו השופטת. שחם-שביט כותב: "סטלה (הנדלר) ואיריס (אלוביץ') נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו 3 – את בהחלט, אבל ממש בהחלט יכולה לתת יומיים". פוזננסקי-כץ השיבה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני איאלץ להיראות ממש ממש מופתעת". "אז אולי המתווה שחשבנו עליו, אינו כה רחוק מהמציאות…" ואז מסכם עורך הדין: "זה עלה לי בדם, משיב שחם-שביט, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".

סערה: השופטת בתיק 4000 ומנהל החקירה תיאמו לכאורה מעצרים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
15 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שימו לב מהתגובה הראשונית:

ממערכת בתי המשפט נמסר: "המונח תיאום אינו מן העניין. מדובר בשופטת המכירה את הפרשה מתחילתה. הדיון המקדים נועד לצורך התעדכנות בחומרי החקירה. מכל מקום החלטת בית המשפט נעשית באולם, לאחר שמיעת הצדדים, בהתאם לחומר החקירה וצרכי החקירה ואלו בלבד". נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות זימנה את השופטת לבירור. מהרשות לניירות ערך לא נמסרה תגובה.

נראה לכם שלאחר הבדיקה בעניין השופטת ועוד של הרשות לניירות ערך ייקרה משהו?! התשובה היא לא.
כי השופטים לא יפילו את חברם למקצוע.

הם לא היחידים שסרחו אלא היחידים שנתפסו על חם…

זה מה שקורה בבית משפט של ממשלת הכופרים. שם אין דין ואין דיין. הכל לפי תאוות בצע. וכל מערכת המשפט במדינה בדיוק כעובדי עבודה זרה ואתאיזם. אין אמונה אין צדק ואין תוכחה של אמת. השם ישמרנו שלא ניפול לבור טיט היוון הנורא הזה.אסור ליהודי להמצא בין כותלי בתי המשפט האלו.

מעניין לאן הכדור שלג הזה עוד יתגלגל

בארה"ב כבר היה כתובות כותרות בנוסח:
"ניסיון פוטש במערכת המשפט"
"פייק ניוז במערכת השופטת"

הציטוטים מלמעלה פשוט מצמררים, בפרט שהתקשורת משכיחה אותם, ונותנת רק את הכותרת על "תיאום".
אלו הציטוטים:"הבשורות הנחמדות שאור (אלוביץ') ועמיקם (שורר) ישוחררו מחר בתנאים, תיראי מופתעת", כתב שחם-שביט. "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת", ענתה לו השופטת. שחם-שביט כותב: "סטלה (הנדלר) ואיריס (אלוביץ') נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו 3 – את בהחלט, אבל ממש בהחלט יכולה לתת יומיים". פוזננסקי-כץ השיבה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני איאלץ להיראות ממש ממש מופתעת". "אז אולי המתווה שחשבנו עליו, אינו כה רחוק מהמציאות…" ואז מסכם עורך הדין: "זה עלה לי בדם, משיב שחם-שביט, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".

הכל במקרה והכל מקרה חריג, מה שאלשיך מתראיין לתקשורת, מה שפותח בפרשה 5000 על מעקבים אחרי החוקרים, מה שממציא בלון של תיק 1270, מה שהשופטת שמאריכה מעצרים מתכננת איך להראות מופתעת, מה שחוקרת של ביבי קוראת ברשת להפגין נגד ביבי, וכולי וכולי הכל מקרה חריג, גם העובדה שיש למשטרה רשימה שחורה נגד כל החכי"ם, שהם מוציאים כל פעם תיק נגד מי שמתחשק להם, הכל מקרה חריג, אין פה שום רדיפה ושום דווקא נגד ביבי.

הכי מענין מה המתווה שעליו הם חשבו…
אך אל דאגה מה שאסור לביבי (-לסכם עם אחרים), לה מותר!
ע"ז נאמר מה שרואים מכאן…

שמישהו יבא ויאמר שהחוקר והשופטת הספציפיים הללו פעלו בחלל ריק… אני בטוח שהתנהגותם משקפת נורמות מקובלות ומי שראה פעם דיון מעצרים בבית משפט לא צריך את ה'תגליות' החדשות בשביל להבין שה'משחק מכור'
ברוך אתה ה המגלה קלונם ברבים

איך זה דלף?
ועוד עם צילום מסך!

לא חשבנו שזה עד כדי כך, ובכל אופן בודדים הם אלו שמתפלאים….

רק אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני

ומי ישפוט את "השופטים"? ומי יחקור את "החוקרים"?
זוהי הצצה קטנטנה לחומר האנושי הריק הנמוך והרדוד החולש בבתי המשפט, בפרקליטות, בתקשורת ועוד.

ואחרי זה עוד יבוא אותו פרשן פוליטי חרדי בכיר/שכיר שיודע הכל ותמיד טוב מכולם
עם אותו לשון חלקלקה והתיפיפות לפרשנים חילונים מאוסים בדיוק כמו אצל סעודת אחשורוש בשעתו, ויסביר:
"חברה בא לא נטעה זה לא שביבי לא מושחת, זה פשוט שהוא מלך התעלולים וקוסם פוליטי ותיק ומלבד זה המזל משחק לו, אז גם אם ייצא מכל החקירות והתיקים האלו זה עדיין לא נותן לו תעדות כשרות פשוט הצליח לו"
ע"כ [לכאורה] דבריו המחוכמים של אותו פרשן עלוב שמתראיין יום יום איפה שרק יכול בעד בצע כסף ותמיד נדע קודם את מי יצדיק ובעד מי הוא…
אבל נניח לאיש, לגופן של דברים:
על מערך השחיתות המסואב, על הקשר הרקוב והמביש
בין חוקרים ומפגינים
בין תובעים לשופטים
בין מפכ"ל למנכ"ל וכן הלאה ע"ז הדרך,
על זה לא יגידו שחיתות. זה מקרה יחיד והמערכת שמורה היטב
איך הגיבו בתי המשפט – "החלטות" מתקבלות בבתי המשפט!
אז ביבי, עדיין לא אבדה תקווה – רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואנחנו לפני הסַלתַּא [ונהפוך הוא בלועזית] בסיפור המשגע הזה

מי גילה את המסרונים האלה?

רק אין יראת אלוקים והרגוני
אשר פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture