Miriam Alster/FLASH90

סערת הגיוס • יהדות התורה מתמקדת באשם המרכזי: מפלגת הליכוד

סגן השר יעקב ליצמן מבהיר: "מי שאחראי להעביר את החוק זה הליכוד. נכון לרגע זה לא קיבלתי אף הצעה לחוק גיוס שהליכוד מוכן להעביר". ח"כ מקלב: "הדרישה שלנו היא ממפלגת השלטון. להגיד על דרישת חוק הגיוס 'סחיטה' - זו עלילה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במפלגת יהדות התורה מתמקדים באשמים המרכזיים מבחינתם להעביר את חוק הגיוס: מפלגת הליכוד. מסרים ברוח זה יצאו הערב מלשכות הח"כים, ובאו לידי ביטוי בעיקר בראיונות שהעניק הערב סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן ובהודעה שפרסם ח"כ אורי מקלב.

לדברי ליצמן, "אני לא בא בטענות לכחלון, הוא לא אשם. מי שאחראי להעביר את החוק זה הליכוד". ליצמן הוסיף כי "יש נתק עם הליכוד, נכון לרגע זה לא קיבלתי אף הצעה לחוק גיוס שהליכוד מוכן להעביר". סגן השר הזכיר: "ישבו מועצת גדולי תורה שלוש שעות ומה שהם החליטו אני עושה, אני לא מחפש כלום. קיבלתי הוראה בכתב מגדולי התורה לא להעביר את התקציב אם לא יעבור חוק הגיוס אני עושה מה שהם אומרים לי".

בהתייחסות לחשש מפני פירוק הקואליציה והליכה לבחירות אמר ליצמן: "אנחנו לא רוצים בחירות, אבל הגיוס זה ציפורן הנפש, אין לנו על מה לוותר כאן. ראש הממשלה שאל אותנו בשבוע שעבר 'אתם רוצים בחירות?' אמרנו 'לא', הוא אמר 'גם אני לא'. אבל אם יובילו אותנו לבחירות אני לא נבהל, מצבינו טוב".

ח"כ אורי מקלב מסר הערב: "פנינו מידי שבוע לראשי הקואליציה אך הוועדה שהוקמה לא ייצרה אף לא נייר אחד, אנחנו לא מבקשים יותר ממה שבגץ פסל. אם ביבי ירצה בחירות הוא יעשה את זה בלי קשר אלינו, אנחנו הגשנו הצעה והליכוד מלבד לשלול את הצעה לא הביא אף פתרון אחר לדיון,

לדבריו, "להגיד על דרישת חוק הגיוס 'סחיטה' – זו עלילה, מי שהיה מעורב ויודע שרכבת הצעות חוק אלו שהגשנו הגיעו לאחר תהליכים שנעשו במשך חודשים ארוכים וכעת הגיעו לבשלות ואף קיבלו את הסכמת היועצים המשפטיים הממלכתיים, לא היה שבוע שלא פנינו אליהם, אנחנו לא מבקשים יותר ממה שהבג"ץ פסל.

"אין לנו שום טענה כנגד שר האוצר או סיעת כולנו", מבהיר מקלב. "הדרישה שלנו היא ממפלגת השלטון, אנחנו רוצים את התקציב הזה הוא טוב וחשוב לעם ישראל, אין שום משמעות לתקציב בעיתוי הנוכחי ואנחנו מקווים שלא נצטרך להגיע למצב כזה בא נאלץ שלא לתמוך בו,

"יש עשרות חוקים שנמצאים בועדות השונות שאנחנו לא אהובים אך אנו מתיישרים עם החלטות הקואליציה, מדוע הדרישה שלנו הפכת לסחיטה, במה היא שונה מכל חוק אחר שעולה בקואליציה? מדוע שאנו מבאים חוק זו דרישה וסחיטה והצעות חוק הזויות אחרות הם בקשות לגיטימיות?".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך לציין שמי שעבד על החוק הזה כבר חצי שנה זה הרב פרוש אבל את הספין בתקשורת לקח ליצמן שאחז עד לפני כמה ימים שאין בכלל בעיות…. תודה רבה הרב פרוש.

כמי שמכיר את החוק על בוריו, אני מתפלא על המאבק על הקרדיט.
החוק הזה הוא חוק אומלל, הרע במיעוטו, אם לא הרע במיטבו.
מתי אגודת ישראל הייתה מוכנה לחתום על חוק שאמור לגייס 60% מבני היהדות החרדית?
אבל אם גדולי ישראל יודעים מזה וסבורים שכך צריך לעשות, ההחלטה שלהם.
אבל לריב על הקרדיט???

אין מה להוסיף. החרדים לא יתגייסו ולא צריך להכריח אותם לחתום בלשכת גיוס. אין להם שום קשר למתרחש במדינה. הם עמוד התווך של קיום העולם. אם יופסק חס ושלום לימוד התורה לרגע אחד מה יחזיק את העולם בחסד? זה הרי כמו אש בוערת ומחממת ומנסים לדרוך עליה כדי לכבותה. לא יכבו את האהבה. לא ימוש לימוד התורה וימשיכו בה עד סוף הדורות יומם ולילה. נלחם על כך למען קידוש השם. כמו שסבי הציל 24 סיפרי תורה ונהרג בשריפה כאשר נשרף בית הכנסת ניסן בק במאורעות תרפ"ט.אז גם אנחנו יכולים.

עוד מבין גדול שכזה ואבדנו
פרוש ניסה לעבוד על עצמו וחבריו שאפשר בהידברות וטוב אמנם שניסה
אבל ברגע האמת כשנצרך הבירור, אין לו את האומץ ולא את ה'גדול עומד על גביו'
שיורה לו חד משמעית להתעקש להילחם וכולי,
משא"כ אצל ליצמן בפירוש נתן לפרוש לשחק ושהגיעה שעת חירום פשוט קפץ למים/לבוץ והסתער על הזירה בלי לחשוב מה יגידו? איך יגיבו? נפסיד בבחירות וכדו' והאם יצטייר כתוקפני או לא פשוט מציית ועושה מה שאומרים לו "ככל אשר יורוך"
ר' יענקל, חזק ואמץ! אתה היחיד בחבורה שלא ממצמץ ולא מתנצל ומקדש את השם קבל עם ועדה פעם אחר פעם, ה' עמך גבור החיל.

תרגיל מבריק כזה לא היה כאן בשנים האחרונות, נתניהו והחרדים מסוכמים על הליכה לבחירות ותמיכה חרדית ב נתניהו אחר הבחירות, כך הם הדברים: אם נתניהו ילך אחר דרישת החרדים, הקמפיין שירים פה יאיר לפיד יהיה קשה וממוקד נגד החרדים שמשתלטים על המדינה ועל הפוליטיקה, ונגד נתניהו שכביכול מוכר את המדינה לחרדים בעבור נזיד עדשים (ו כמו שכבר החל לעשות היום כידוע), ומצד שני נתניהו מוכרח ללכת לבחירות עכשיו שהוא המומנטום הכי חיובי שהיה לו מ הבחירות האחרונות, ולא לתת ללפיד את הקמפיין נגד החרדים, וגם בסוף הקיץ היועהמ"ש צריך להודיע על הגשת כתב אישום לכאן ולכאן, ואז ילכו כולם לבחירות (ואת זה גם החרדים לא רוצים שיאמר לפיד יהיה במומנטום חיובי) ומכורח הנסיבות הללו החרדים מעדיפים להמר על חוק הגיוס בקדנציה הבאה ובא לציון גואל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture