Emil Salman/POOL

אווירת סוף עונה: התכתשות פומבית בין הליכוד לבית היהודי

כמו בבחירות הקודמות, הסקרים מאירים פנים למפלגת הבית היהודי. כמו בבחירות הקודמות, בליכוד התחילו לתקוף חזיתית את נפתלי בנט שנאלץ להתגונן תוך שהוא נמנע מהתנגשות מול נתניהו. כך זה היה נראה היום, וכך זה הסתיים בפעם הקודמת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפי הסקרים האחרונים, אם הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הבית היהודי תעלה לפחות ל-14 מנדטים. גם את מערכת הבחירות הקודמת התחילה המפלגה עם סקרים שהאירו לה פנים וחזו עלייה בכוחה, אך היא סיימה בירידה משנים עשר מנדטים, אל שמונה חברי כנסת בלבד בכנסת הנוכחית.

את המנדטים, שאב ממנה בנימין נתניהו שהעביר את המצביעים אל מפלגת הליכוד תוך ייצור תחושה כי שלטון הימין בסכנה וחייבים להתאחד סביבו על מנת שהליכוד תישאר מפלגת השלטון. מעין תחושה דז'ה וו מורגשת בשעות האחרונות כאשר צופים בחילופי האש בין המפלגות, או כפי שנהוג לכתוב בהודעות המפלגתיות, ירי בתוך הנגמ"ש.

מצביעי הבית היהודי, ברובם הגדול אוהדים את נתניהו, אך הם מצביעים לבנט בגלל השתייכות דתית. בנט יודע כי עליו להימנע ממתקפה ישירה נגד ראש הממשלה המנצל כל הזדמנות על מנת לרמוס את כבודו של מי שהיה בעבר בכיר בלשכתו. מידי כמה חודשים אתם יכולים לקרוא כאן על עוד סבב כזה, אך הפעם, הוא מגיע על רקע האפשרות הסבירה של הקדמת הבחירות וחברי כנסת נוספים הצטרפו לסבב.

הכל התחיל כאשר שר החינוך נפתלי בנט החליט להעמיד דברים על דיוקם ואמר בראיון רדיופוני כי אם הבחירות יוקדמו, זה לא בגלל חוק הגיוס אלא בגלל חקירות נתניהו. "אני עדיין לא יודע אם הולכים לבחירות, זה תלוי בנתניהו. אני כבר לא יודע מה נתניהו רוצה, אם הוא רוצה בחירות כולנו נלך לבחירות. אבל אם נתניהו וליברמן החליטו להוביל את מדינת ישראל לבחירות כאילו מדובר בצעצוע אז הם יגלו שהם יאבדו את המדינה".

כשנשאל האם הרצון של נתניהו בבחירות הוא בעקבות החקירות כנגדו השיב: "יכול להיות, אני לא עושה את החישובים של נתניהו כי זה מאוד מסובך. אנחנו מנהלים מדינה ואני מגבה את ראש הממשלה וטוען שעומדת לו חזקת החפות. אם הוא החליט טקטית ופרסונלית שהוא מעדיף לגרור את מדינת ישראל לבחירות שנתיים לפני הזמן וכולם יסתערו אחריו הוא יגלה שהוא נותר לבדו".

מהליכוד נמסר בתגובה: "בזמן שראש הממשלה נתניהו עסוק בפתרון המשבר וייצוב ממשלת הימין, בנט עסוק בקמפיין בחירות אישי. אם בנט היה באמת דואג לממשלת הימין, הוא היה מתחייב להישאר בממשלה עד סוף הקדנציה בנובמבר 2019. אלא שהדבר האחרון שמעניין את בנט זה לייצב את הממשלה הלאומית בראשות נתניהו. כפי שדבריו הבוקר חושפים, בנט חותר להפיל את רה״מ נתניהו ולדאוג לעצמו לסידור עבודה".

השר בנט הגיב בציוץ בטוויטר: "‏אדוני ראש הממשלה נתניהו: כל עוד תפעל לטובת מדינת ישראל, אנחנו נמשיך להיות מאחוריך. אם תפיל ממשלת ימין ותוביל לבחירות מיותרות למטרות פרסונליות, תאבד אותנו". בראיון תקשורתי הוסיף בנט: "לאף אחד אין כרגע רצון בבחירות, זה רע למדינה ולתושבים. בחירות עולות מיליונים לקופת המדינה, והן צריכות להתקיים במועדן. אנחנו לא מדינת עולם שלישי. הציבור צריך לדעת – המשבר הזה אינו משבר, הוא מזויף ומיותר. גם כשכבר הגענו לפשרה והצגנו מתווה, אתמול נוספו תנאים נוספים. אמרתי בשבוע שעבר ואני אומר שוב – מדובר במשבר מזויף, ראש הממשלה יכול היה לפתור אותו תוך כמה דקות. לא ברור מה בדיוק הוא רוצה ולאן הוא מוביל".

בשלב זה, זירת ההתגוששות עברה לטוויטר, הרשת הכה אהודה על הפוליטיקאים, כאשר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מרבה להעביר דרכה את מסריו וכעת נראה כי נשמע על עוד ציוצים רבים במסגרת המשבר הפוליטי הנוכחי, שאולי יוביל עד לבחירות.

שרת התרבות מירי רגב צייצה: "נפתלי בנט, חבל שחזרת לירות בתוך הנגמ"ש ושכחת מהי אחוות לוחמים!". ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב בציוץ משלו: "הדבשת מירי. הדבשת. כאשר דיבררת בחגיגיות את גירוש 8000 תושבי גוש קטיף, זכרת מה זו אחוות לוחמים? מציע שנתנהל עניינית ולא נחלק ציונים אחד לשני". רגב צייצה בתגובה: "אני לא יריתי אז בתוך הנגמ"ש הצה"לי וממליצה לך היום שלא לירות בתוך הנגמ"ש הקואליציוני. מציעה שתבדוק אצל ינון מגל ואלי אוחנה מה הם חושבים על "אחוות לוחמים" אצלכם…".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture