צילומים: לע"מ

נתניהו למדינות אירופה "סבירות גבוהה שטראמפ יפרוש מהסכם הגרעין"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר החוץ של גרמניה הייקו מאס ועם שר החוץ של צרפת ז'אן-איב לה דריאן ודן איתם על הסכם הגרעין עם איראן. דיווח כי נתניהו אמר לשרי החוץ כי הוא "מעריך בסבירות גבוהה" שטראמפ עומד לפרוש מההסכם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב עם שר החוץ של צרפת ז'אן-איב לה דריאן ועם שר החוץ של גרמניה הייקו מאס בלשכתו בירושלים.

על פי דיווח ב'חדשות 10' נתניהו אמר בפגישות עם שרי החוץ של גרמניה וצרפת כי הוא "מעריך בסבירות גבוהה" שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ עומד לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן. נתניהו הבהיר כי יש לתקן את הסכם הגרעין הן בסוגיית תוכנית הטילים האיראנית, הן בנוגע לביקורות של האו"ם באתרים חשודים באיראן והן בנוגע למועד פקיעת ההסכם.

פקידים ישראלים בכירים שהשתתפו בפגישות הדליפו לכתב המדיני של 'חדשות 10' ברק רביד, כי נתניהו הבהיר כי לדעתו בלי תיקון יסודי של הסכם הגרעין הוא סבור שארה"ב תיסוג ממנו. "אפשר לנהל דיון אם זה יהיה דבר טוב או דבר רע, אבל זו פשוט המציאות", אמר נתניהו לשני שרי החוץ האירופים. "ואז תצטרכו לבחור בין הכלכלה הקטנה של איראן לבין הכלכלה הענקית של ארה"ב".

שר החוץ הגרמני הייקו מאס אמר לנתניהו כי ארצו סבורה שעדיפה מציאות של הסכם גרעין עם איראן מאשר מציאות ללא הסכם. נתניהו השיב: "גם הסכם מינכן מ-1938 היה הסכם. אני רוצה להזכיר לך גם מה קרה להסכם הגרעין עם צפון קוריאה".

הפקידים הישראלים הבכירים ציינו ל'חדשות 10' כי שר החוץ הצרפתי ז'אן-איב לה דריאן עדכן את נתניהו על ביקורו בטהראן בתחילת החודש. השר הצרפתי אמר כי הוא חזר מטהראן מאוכזב בצורה קשה ומתוסכל מהעמדות הנוקשות שהציגו הבכירים האיראנים בכל הנוגע לדרישות של מדינות אירופה בנוגע לפעילות האיראנית באזור ולגבי תכנית הטילים האיראנית.

בפתח הפגישה עם שר החוץ הצרפתי אמר נתניהו כי "המשטר תומך הטרור מספר אחת באזורנו ובעולם הוא איראן. עלינו לבלום את תוקפנותה העצומה, ועלינו להבטיח שאיראן לא תשיג נשק גרעיני. אני חושב שזה הנושא החשוב ביותר שעומד בפני הקהילה הבין-לאומית בחודשים הבאים ובשנים הקרובות. אני מצפה לשוחח אתך על הנושא הזה ועל נושאים אחרים בעלי עניין משותף. קיימת ידידות בין צרפת לישראל, ידידות עמוקה ומתמשכת, שבאה לידי ביטוי בדרכים רבות. אני מבקש לשלוח דרכך דרישת שלום לנשיא מקרון, ואני מקווה שהשיחות שלנו יהיו פוריות כפי שהיו השיחות שלי אתו".

צילום: לע"מ

בפתח הפגישה עם שר החוץ הגרמני אמר נתניהו כי "אנו נמצאים באזור סוער. ישראל היא הדמוקרטיה החופשית היחידה ברדיוס גדול מאוד, ומכיוון שכך, יש לנו ערכים ונושאי עניין משותפים. עניינים אלה משותפים לנו ולרבים באזור – למנוע את החימוש הגרעיני של איראן, לבלום את זרם התוקפנות האיראנית, שהוא כמו צונאמי באזור זה וכמובן להילחם בטרור. כפי שאתה יודע, ישראל מסייעת למדינות רבות במלחמה בטרור של דאע"ש ושל אחרים, אך אנו מעריכים גם את התרומה של גרמניה לביטחונה של ישראל, ובכך לעתידה של ישראל. שמעתי זאת מאנגלה מרקל וממך ואני רוצה שתדע שאנו מעריכים זאת מאוד".

שר החוץ הגרמני הייקו מאס אמר לנתניהו כי "אנחנו תמימי דעים לגבי המטרות. יש אולי שוני לגבי הדרך איך להגיע למטרה זו או אחרת, אבל המקום של גרמניה הוא תמיד לצידה של ישראל ואת זה הבהרתי בכל שיחה. אנחנו ידידים, וכידידים אנחנו יכולים לחלוק על סוגיה כזאת או אחרת כמו הסכם וינה בסוגיית הגרעין האיראני ושתי מדינות לשני עמים, גם שם אנחנו בדעות שונות, אבל אנחנו בראש ובראשונה ידידים. אנחנו רוצים לשמוע מצד הידידים את החששות והפחדים, ולכן אני הגעתי לכאן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture