דרעי: "אחרי דיונים כמו השבוע בקבינט צריך כדור שינה כדי להירדם בלילה"

מתי נודע לו על החרמת הארכיון הגרעיני? האם הוא תומך בתקיפה ישראלית יזומה באיראן? כמה קרוב משטר האייתולות לנשק גרעיני? והאם ישראל נמצאת תחת איום קיומי? שר הפנים וחבר הקבינט המדיני ביטחוני מסכם שבוע ביטחוני סוער במיוחד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"אני לא מדבר בבית על הנושאים שאנחנו מדברים בקבינט. לפעמים אני אומר לאשתי, שמתפללת הרבה, שתתפלל עוד יותר חזק. לפעמים היא רואה אותי לוקח כדור שינה. אחרי דיונים כאלה, כמו השבוע, צריך כדור שינה כדי להירדם בלילה": כך אומר שר הפנים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אריה דרעי, בראיון שמתפרסם הבוקר בעיתון 'ישראל היום'.

דרעי, השר הוותיק ביותר בקבינט, זוכה לאמון רב מצידם של רה"מ ושר הביטחון שנוטים להיוועץ בו בנושאים כמוסים ביותר, מסכם שבוע ביטחוני סוער במיוחד ורווי התרחשויות, ומנסה לשרטט את מצב העניינים המדוייק בחזיתות השונות.

על נאומו הדרמטי של רה"מ הוא אומר: "אין לי טלוויזיה, אבל זה לא שמשהו חדש לי. ראיתי את הדברים עוד לפני, כשהייתי צריך. אני מכיר את החומר, מתוקף תפקידי כשר הפנים הייתי חשוף קצת לסיפור. היו צריכים את עזרתי בכמה נושאים, אבל אני לא יכול לפרט יותר מזה. השגת החומר, האיכות שלו והאופן שהגיע לארץ מעידים שזה אחד המבצעים הגדולים, היפים והקשים שנעשו במדינת ישראל. למוסד מגיע ישר כוח גדול. מדובר במדינה רחוקה, מדינת אויב. זה מבצע שארך הרבה זמן, שמרו על זה בסודיות וברוך השם, הצליחו להוציא את כולם בשלום. גם זה דבר לא פשוט".
//www.jdn.co.il/breakingnews/987977
דרעי נשאל ע"י העיתונאי יהודה שלזינגר האם סוכני המוסד הגיעו לאיראן באופן פיזי, והשיב: "אלה דברים שהמוסד צריך לומר. רוב הדברים לא פורסמו ולא יפורסמו. כשאתה שומע על המבצע הזה אתה מתפעל מזה, גאה בזה, מודה לאלוקים שהכל עבר בשלום. המרחק בין ההצלחה הזו לבין טעות, תאונה, תקלה או חשיפה הוא מרחק פסיעה. ראינו מבצעים שנכשלים, השם ירחם. קשה לחשוב איפה היינו היום אם הכל היה מסתבך. מה היה קורה, חלילה וחס, אם היתה שם תקלה. שלא לדבר על השמחה והששון שהיו בצד השני. ברוך השם הכל הלך טוב, וצריך להודות על זה".

לדבריו, "האיראנים עשו את כל המאמצים בעולם לשמר את הידע הזה. יש חמישה או שישה אנשים בכל איראן שידעו שהחומר קיים ואיפה הוא נמצא. הם עשו את כל התרגילים כדי שהעולם לא יידע על החומר. הממשל האיראני ממשיך להחזיק את אותם אנשים שיעבדו במשרות כאלה ואחרות, כביכול מחקריות־אזרחיות, כדי שיוכלו בהזדמנות הראשונה להדביק את הפצצה לטיל.

זה מה שהם תכננו לעשות בעוד כמה שנים, כשההסכם הזה ייגמר. זה ברור ושקוף. כל מה שראש הממשלה טען כל השנים, ומה שטראמפ טען, שזה ההסכם הגרוע ביותר בעולם – עכשיו הכל מוכח בגדול. גם מדינות אירופה, שיודעות שהאיראנים משקרים, טוענות שאסור להפר הסכם חתום. היום, כשהן יודעות שההסכם חתום בחטא, שהבסיס המשפטי שלו הוא שקר, יש להן את כל הלגיטימציה לבטל את ההסכם הזה".

על אפשרות של תקיפה ישראלית יזומה באיראן אומר דרעי: "אנחנו לא רוצים לעשות פעולה צבאית באיראן, ואנחנו לא מבקשים מהאמריקנים לעשות פעולה צבאית. אנחנו רוצים הסכם חדש ואמיתי, שאומר שלאיראן לא תהיה לעולם אפשרות להגיע לנשק גרעיני צבאי. אפשר להשיג את זה; אם יהיו סנקציות קשות, האיראנים ייכנעו. צפון קוריאה, שהיא פרויקט מסובך הרבה יותר בגלל האיש שעומד בראשה – נכנעה. באיראן, רוב הציבור מתנגד למשטר. בעזרת עוד לחץ כלכלי המשטר שם ייפול או ייכנע".

לשאלה האם ועד כמה ישראל ניצבת בפני סכנה קיומית השיב דרעי: "הידע לא נמצא היום בידיים של האיראנים, אבל הם לא רחוקים מזה. לא רוצה להיכנס ללוח זמנים, אבל על פי החומר שיש לנו, המרחק לפצצה גרעינית גדולה הוא לא רב. יש שני דברים שמותרים לאיראנים, על פי ההסכם: לפתח את מערך הטילאות למרחקים של 2,000 ק"מ ויותר; ולהעשיר אורניום, כביכול למטרות אזרחיות, והם עושים את זה בהיקפים גדולים. המשמעות היא שברגע שייגמר ההסכם, בעוד שבע שנים, הם יכולים בתוך זמן לא רב להלביש פצצה על הטיל. לא רק ישראל, אלא כמעט כל העולם, חלילה וחס, יהיו תחת איום של משטר בעייתי, עוין, שיש לו יצר השתלטות בגלל אידיאולוגיה אסלאמית קיצונית.

אני שמח שאנחנו בשלב שאנחנו יכולים לעצור את זה, ולדאוג שהם לעולם לא יוכלו להמשיך את הפרויקט שלהם. הצבא, אמ"ן, המוסד ושב"כ מביאים הישגים אדירים. אנחנו גם יודעים שאנחנו באזור שבו ניצוץ אחד קטן יכול להדליק הכל. מצד אחר, אין מדינה על הגבולות שלנו שנמצאת איתנו במצב של מלחמה. האיום העיקרי הוא האיראנים, דרך קבלני המשנה – חיזבאללה וחמאס. האיראנים יודעים שאנחנו לא נותנים להם שום אפשרות להתבסס בסוריה".

דרעי דוחה את ההאשמות לפיהן נתניהו מנהל קמפיין פוליטי סביב הסוגיה האיראנית, ואומר: "אני מתפלא על האמירות האלה. נשיא ארה"ב אומר שהחומר הזה מאמת ומחזק את הטענות שלו; רק בשביל זה היה שווה. גם אם האירופאים לא ישתכנעו, העובדה שנשיא ארה"ב חשוף לחומר הזה כמה שבועות טובים חשובה לנו מאוד. מי שטוען שנתניהו עושה את כל זה כי זה משרת אותו פוליטית, צריך להיות מאוד לא הגון. זה הביטחון שלנו, יש סיכוי גדול שהאויב הכי משמעותי שלנו הולך לקבל סירוב מארה"ב וסנקציות כלכליות קשות".

קרא עוד בנושא
//www.jdn.co.il/video/987342
//www.jdn.co.il/breakingnews/987613
//www.jdn.co.il/breakingnews/989659
//www.jdn.co.il/breakingnews/987874

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין על דרעי

שעם ישראל נמצא בידי שליחים נאמנים

הכול בידי שמים! שטות ממדרגה ראשונה לחשוב שכוחנו ועוצם ידינו עשה לנו את החיל הזה.

רבי אריה דרעי הוא האיש הנורמלי היחיד בממשלה !!
מזכיר לי את הרמב"ם בבית המלך בספרד…

עובר מג' לש"ס זה שקוף שאתה שסניק מתחזה, מעולם לא הצבעת ג'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture