אתר הכנסת

מצוקת הדיור: מועצת גדולי התורה בהוראה לקדם את החוק של מוזס

הצעת החוק שמקדם ח"כ מוזס, מבקשת להעניק 100,000 שקל לרוכשי דירות יד שנייה במחיר מוזל. לאחר תקופה בה נראה כי הח"כים החרדים הפסיקו לפעול בנושא מצוקת הדיור, הגיעה ההוראה המפתיעה של חברי מועצת גדולי התורה שהורו לקדם את ההצעה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"בישיבת מועצת גדולי התורה אתמול הועלתה מצוקת הדיור של הזוגות הצעירים ונתבקשתי ע"י מרנן ורבנן שליט"א להודיעכם שיש לפעול ולקדם בכל דרך אפשרית את חקיקת החוק למתן מענקים לזוגות צעירים הרוכשים דירות יד שניה" – כך נכתב במכתב ששיגר היום מזכיר המועצת אל חברי הכנסת של אגודת ישראל.

לאחר שנים של ניסיונות לפתור את מצוקת הדיור הקשה במגזר החרדי, נראה היה לאחרונה כי חל ריפיון מסויים בפעילות נציגי הציבור בנושא זה, בעיקר לאור העובדה שהם היו עסוקים במאבקים בנושאים חשובים בהרבה, בין היתר חוק הגיוס, חילולי השבת, תקציבים ועוד. כעת מורים חברי מועצת גדולי התורה לפעול ולקדם את הפתרון בכל דרך אפשרית.

האדמו"רים החברים במועצת החסידית הדגישו כי יש לקדם דווקא את הפתרון אותו מוביל מזה תקופה ארוכה יו"ר הסיעה בכנסת, ח"כ מנחם אליעזר מוזס שאף ניסה להוביל מהלך של התנגדות הסיעה לחוק התקציב בלי אישור החוק, אך יוזמתו נכשלה. כעת הוא מקבל רוח גבית מחברי המועצת החסידית.

הצעת החוק של מוזס מבקשת לקבוע כי מי שזכאי לרכישת דירה על פי התכנית שרוכש דירה יד שנייה שמחירה אינו עולה על 800,000 שקלים חדשים, יהיה זכאי למענק בסכום של 100,000 שקלים חדשים, לאחר חתימה על חוזה לרכישת הדירה. על ההצעה חתומים חברי כנסת מיהדות התורה, ש"ס, ישראל ביתנו, הבית היהודי והמחנה הציוני.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מצוקת הדיור במדינת ישראל הגיעה לממדים חסרי תקדים. מאות אלפי זוגות צעירים אינם מצליחים לרכוש דירה. מדינת ישראל מקדמת בשנים האחרונות את תכנית מחיר למשתכן (להלן – התכנית). אולם, מעט מאוד זוגות זוכים להיכלל בתכנית ואף בקרב אלו שנכללים במסגרתה, רבים מהם אינם מצליחים לעמוד בתשלומים הנדרשים על פיה, מוותרים על זכאותם, ונאלצים לשלם מידי חודש סכומי כסף גבוהים כדמי שכירות.

"נוסף על כך, זוג שזכה בהגרלה כחלק מהתכנית ובחר לממש את זכייתו על ידי רכישת דירה, אמור להמתין מספר שנים עד להשלמת הבנייה. בשנות המתנה אלו, מעבר להתחייבויותיו הכספיות לרכישת הדירה, על הזוג לשלם סכומי כסף גבוהים עבור שכירות. במקביל, בשוק הנדל"ן בישראל קיימות דירות יד שנייה רבות, בזמינות מידית. למשל, ערים כדוגמת העיר חיפה מדווחות על אלפי דירות ישנות שאין להן דורש.

"מטרת הצעת חוק זו היא לנצל מאגר קיים של היצע פוטנציאלי של דירות יד שנייה ולספק מענה למספר בעיות בשוק הדיור בישראל. למשל, זמינותן של דירות יד שנייה היא מידית ועשויה לספק פתרון הולם לזכאים לדיור שאינם מוכנים להמתין להשלמת הבנייה במסגרת התכנית. כמו כן, רכישת דירה יד שנייה וכניסה מידית אליה עשויה למנוע מהזוגות להוציא סכומי כסף גבוהים עבור חודשי שכירות ממושכים.

"כמו כן, הצעה זו עשויה להוביל להצערת ערים ותיקות. שוק הדירות מיד שנייה מבוסס בעיקרו על דירות שאינן חדשות ומצויות בשכונות המאכלסות אוכלוסייה מבוגרת. זוגות צעירים שירכשו את אותן דירות יביאו עמם משב רוח מרענן ותרומה חשובה לערים אלו. התניית המענק בסכום רכישה של עד 800,000 שקלים חדשים עשויה לאלץ מוכרים להתאים את מחיר הדירה לתקרה המוצעת. רוכש דירה שיחפוץ בקבלת ההטבה, עשוי שלא לרכוש דירה במחיר שעולה על התקרה המוצעת, ובסופו של עניין להוביל להשפעה על שוק הדיור".

נכון לעכשיו, משרד האוצר מתנגד להצעת החוק אך בלשכתו של ח"כ מוזס אומרים לJDN כי בכוונתו לקיים דיון בנושא בישיבת הסיעה ולפנות אל משרד האוצר בדרישה משותפת להסיר את ההתנגדות להצעת החוק, ובכך לסלול את הדרך לפתרון מצוקת הדיור הקשה – לא רק בציבור החרדי.

בדברים שנשא במליאת הכנסת לפני כמה חודשים אמר מוזס: "נושא הדיור הוא בנפשי. מייד עם התמנותי לח"כ, לפני 8 שנים, הקמתי את שדולת הדיור. ואני אומר לכם, הפתרון האמתי והמיידי הוא אישור מענקים והלוואות למחוסרי דיור הרוכשים דירות יד שניה. אם זה יקרה, הזוג הצעיר שירכוש דירה בפריפריה, לא יצטרך להמתין 5 שנים לבנייתה, יחסוך את ההוצאות האדירות בגין שכר דירה, והכי חשוב – הוא ייצא מרשימת הממתינים למחיר למשתכן. הרי אין זה סוד כי רק 1 מתוך 147 נרשמים זוכה בדירה במחיר למשתכן!"

"אני אשוב ואדרוש זאת בכל הזדמנות: רק מענקים, והלוואות מקום מסובסדות כפי שהיה בעבר, יביאו לפתרון ממשי למצוקת הדיור לזוגות צעירים ולמחוסרי דיור" – טוען ח"כ מוזס.

כינוס המועצת: להמשיך לקדם את חוק הגיוס למרות המצב הביטחוני

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כחלון לא יוותר על התוכנית של המחיר למסתכן שלו.

לקנות בתים בעזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture