או"ם שמום: אירופה והערבים נגד ארה"ב וישראל בעקבות ההרוגים בעזה

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס לדיון בעקבות העברת השגרירות והמהומות בעזה, ובחלק ממדינות אירופה ומדינות ערביות שונות מגנות את ישראל ומאשימות את ארצות הברית. "ישראל טובחת בפלסטינים בדם קר בזמן שטראמפ חוגג את העברת השגרירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס, ביוזמתה של כוויית, לדיון חירום על המהומות בעזה ומעבר השגרירות. הדיון, שיתקיים היום או מחר, צפוי להיות סוער במיוחד. שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, החל בסבב שיחות עם עמיתיו לקראת הדיון, והוא מעביר להם חומרים המציגים את פעילות הטרור של חמאס. מזכ"ל האו"ם גוטרש התייחס לנושא, ואמר כי הוא "מודאג מהחדשות שמגיעות מעזה וממספר ההרוגים הגבוה".

הממשלה הפלסטינית ברמאללה מאשימה את ישראל בביצוע "טבח נורא בעזה" והכריזה על יום אבל לאומי, שיצוין מחר, בעקבות אירועי "צעדת השיבה". הפלסטינים קראו לקהילה הבינלאומית להתערב בדחיפות "לעצור את הטבח של כוחות הכיבוש נגד תושבים בעזה". כמו כן קראה לממשלות הערביות והמוסלמיות ולממשלות המדינות הידידותיות "לעשות את כל המאמצים לעצור את שפיכת דמם של בני העם הפלסטיני ולעמוד לצד ההנהגה הפלסטינית בהתמודדות עם התוקפנות של הכיבוש הישראלי".

טורקיה האשימה את ארצות הברית באחריות משותפת ל"טבח" בעזה. דובר ממשלת טורקיה, בקיר בוזדג, כתב בציוץ בטוויטר כי "הממשל האמריקני אחראי לטבח הזה באותה מידה שישראל אחראית לו. בהעברת השגרירות לירושלים, הממשל האמריקני פגע בסיכויים להסדר שלום והצית אש שתגרום לאבידות בנפש, הרס ואסונות באזור".

על פי משרד החוץ באנקרה, החלטת משרד החוץ האמריקני להעביר את השגרירות לירושלים עודדה את הכוחות הישראליים להרוג עשרות מפגינים פלסטינים בגבול עזה. משרד החוץ הטורקי הוסיף שמהלך העברת השגרירות מתעלם מזכויות הפלסטינים "אנחנו מקללים את הטבח שביצעו כוחות הביטחון הישראליים בפלסטינים המשתתפים בהפגנות שלום", נכתב בהודעה. ראש הממשלה הטורקי בקיר בוזדק הוסיף כי "האירוע פרץ בגלל החלטה לא צודקת ולא חוקית".

מצרים אף היא גינתה בחריפות את מה שהגדירה כ"תקיפה מכוונת של אזרחים פלסטינים ברצועת עזה". משרד החוץ המצרי מסר כי "מצרים דוחה את השימוש בכוח נגד צעדות לא אלימות שדורשות זכויות לגיטימיות וצודקות ומזהירה מפני ההשלכות השליליות של הסלמה מסוכנת זו בשטחים הפלסטיניים הכבושים".

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר כי "זה יום מביש מאוד". בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הוסיף זריף כי "ישראל טובחת בפלסטינים בדם קר בזמן שהם מפגינים בכלא הגדול בעולם. במקביל, טראמפ חוגג את המהלך של העברת השגרירות הלא חוקית".

שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, קראה לשני הצדדים "לנהוג באיפוק הרב ביותר כדי למנוע אובדן נוסף של חיי אדם".

שר החוץ הצרפתי הפציר בשני הצדדים לנהוג באחריות ולהמנע מהסלמה. עוד קרא לישראל לנהוג באיפוק ולהמנע מהפעלת כוח מיותר כלפי המפגינים, והוסיף כי חיוני לשחזר את התנאים שיאפשרו הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים.

שרי חוץ אירופיים נוספים מתחו ביקורת על ההחלטה של ארצות הברית להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים, ואמרו כי היא אינה חכמה ועשויה להחריף את המתחים. שר החוץ האירי, סימון קובני, אמר כי המעבר "מלהיט עוד יותר מצב שהוא כבר עכשיו מאוד מתוח ואת היחסים בין הישראלים לפלסטינים". עמיתו ההולנדי, סטף בלוק, אמר כי "איננו רואים בהחלטה להעביר את השגרירות צעד נבון".

גם רוסיה הצטרפה למגנים את ההחלטה על העברת השגרירות ואמרה כי היא תצית את המצב המתוח בין ישראל והפלסטינים. סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, כינה את ההחלטה על מעבר השגרירות "קצרת רואי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האירופאים נשארו שונאי ישראל בדיוק כמו לפני שבעים שנה,
שום דבר לא השתנה רק הצורה והאמצעים שבהם הם מבטאים את השנאה,
לערבים נגיד לכו לאירופה ותעיפו שמה עפיפונים ותניחו לנו לנפשנו,
הרי פה אתם כ"כ סובלים מזה שיש לכם עבודה מסודרת, שיש לכם ביטוח לאומי, שיש לכם מערכת משפט מסודרת שאינה עורפת ראשים, אז בבקשה אם כ"כ רע לכם פה לכו לאירופה ונודה לכם מאד,
ולאירופאים האנטישמיים אומר: דעו לכם יגיע יום והערבים יתפנו אליכם ויתחילו לטבוח בכם הם רואים בכם אותם כופרים כמו להבדיל היהודים הסיבה היחידה!!! שהם לא עושים לכם כלום עדיין היא כי הם עדיין עסוקים איתנו ברגע שיתפנו או שיראו שהם לא יכולים עלינו הם יכנסו בכם ובגדול תתכוננו לכך,

הייתי מציע לנקוט במדיניות של פציעה חמורה על ידי צלפים באזור הגפיים. לכמה שיותר מפגינים, ולפני שממש קרובים… העולם מתרגש מהרוגים, אך פצועים זו הגדרה חסרת הד.

אוי כמה שאני שונא את הגויים הצבועים האלו!!! שונא!!!!
נראה אותם שותקים מול המון מוסת ומתפרע שמנסה לפרוץ את הגבול של המדינה שלהם.
צריך להביא את מזכ"ל האו"ם וחבר מרעיו, לגבול רצועת עזה, ונראה אותם מתמודדים מול הפראי אדם שם!
רשעים ארורים!!!

אחרי שראיתי במו עיני את התקפת המשטרה במירון וההכחשות החוזרים ונשנים בכל גירסה שהוא אני פשוט מאמין לערבים יותר אני יודע שהרבה יתרגזו עלי אבל זה מה שעלה לי במחשבה אחרי שראיתי-וחטפתי -את הגז ואחרי שקראתי את תגובתם (תגובה ראשונה שמישהי השפריצה גז ומשטרת ישראל תעקוב בתיעוד למצות הדין עם הפורע הגירסה אחרי שהתפרסמה התמונות : השוטר רק החזיק ולא השתמש בכלל בבקבוק)

האירופאים רצחו 50,000,000 איש
תוך 30 שנה

לגז מדמיע במירון,
נכון שהמשטרה איבדה כל לגיטימיות כבר מזה 70 שנה, אך לומר שאתה מאמין לערבי יותר מאשר ליהודי אפי' הכי גרוע?! השם ירחם עליך.
דע נידריגסטע איד איז בעסער פון דע בעסטע גוי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture