התוכנית הגדולה שמקדם וקנין היא לקרב את העיר למרכז הארץ (או ההפך לקרב את מרכז הארץ לאשקלון) והתוכנית הזו הולמת וקורמת עור וגידים. בשלב ראשון של התוכנית "שוחרר" פקק התנועה ההיסטורי על כביש מ'ס 4, כביש החוף , המוביל לעיר ממנה, עם פתיחת המחלף החדש אשדוד – דרום.
כעת אחר תחילת עבודות הסלילה של מסילת הרכבת החדשה לעיר, שתקצר משמעותית כבר בסוף שנת 2011 את זמן הנסיעה מתחנת עזריאלי (השלום) בתל אביב לתחנת הרכבת של אשקלון.
"המסר ברור", מבהיר ראש העיר "35 דק' בנסיעה ברכבת או 45 דקות בנסיעה ברכב פרטי גוש דן ומגוש דן, ומגוש דן יאפשרו לנו למשוך אל העיר גם תושבים חדשים וגם עסקים חדשים. כי מצד אחד מי שירצה לעבור לגור בעיר שקטה ויפה עם איכות חיים גבוהה כמו אשקלון, אבל להמשיך לעבוד באזור גוש דן , יוכל להגיע לעבודה שלו, מדי בוקר הרבה יותר מהר מהעבר , וגם לחזור הביתה מוקדם יותר".
ויש גם כדאיות כלכלית מצד שני למי שרוצה להמשיך לגור במרכז הארץ אבל רוצה לפתוח באשקלון עסק או מפעל, למשל באזור תעשיית ההיי טק שלנו, יקבל גם הוא את מבוקשו.
לדברי וקנין "הוא יזכה לשורה ארוכה של הטבות הן מהממשלה כאזור עדיפות א' והן מהעירייה , ויוכל לעשות זאת בלב שקט כי זמן ההגעה לעיר מתקצר מאוד – גם שלו וגם של העובדים שלו"
שאלנו את וקנין מה מושך אנשים לרכוש דירה באשקלון?
"באים בגלל איכות החינוך ומחירי הדירות השווים לכל נפש, ונשארים בגלל איכות החיים. במחיר של דירת ארבעה חדרים בתל – אביב, אדם יכול לרכוש באשקלון שלוש – ארבע דירות דומות, לו ולילדיו, במרחק של דקות ספורות מהים.
אין הרבה ערים בארץ, אם בכלל, שיכולות להציע כאלה אפשרויות דיור אטרקטיביות. המגוון של הדירות כאן הוא אדיר. באשקלון ניתן לרכוש וילה לא רחוק מהים, על שטח של חצי דונם, בסכום של פחות משני מילון שקלים. אם אני לוקח בחשבון את ההטבות הממשלתיות של אזור פיתוח א', אין להערכתי בכל הארץ עוד עיר חוץ מאשקלון שיכולה להציע כול כך הרבה לתושבים שלה ".
בוקר טוב "צבע אדום" יאללה איכות חיים, שווייץ!!!
חחח