ד"ר גבריאל פולאק, סמנכ"ל הפיתוח האסטרטגי של 'טרם: "ההגעה לטרם בתקופת הקורונה היא הבטוחה ביותר

ד"ר גבריאל פולאק, סמנכ"ל הפיתוח האסטרטגי של 'טרם' מספר על תנופת הפיתוח האדירה של 'טרם' שמונה כיום 25 סניפים מצפון ועד הדרום, על ההיערכות לטיפול בחולים בתקופת הקורונה ועל כך שכמעט רבע מאלו שמתפנים למיון בישראל, בוחרים להגיע לטיפול ב'טרם'

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

ד"ר גבריאל פולאק, סמנכ"ל הפיתוח האסטרטגי של 'טרם', אחראי על תנופת הפיתוח האדירה של סניפי טרם ברחבי הארץ. בראיון מיוחד הוא מספר על ההתפתחות האדירה מאז נוסד הסניף הראשון בירושלים. "טרם הוקמה לפני כ-30 שנה", הוא משחזר. "אחד מייסדי המיזם החשוב הזה הוא הרב ד"ר דוד אפלבאום הי"ד, מומחה לרפואה דחופה ומנהל המיון בשערי צדק. הוא נרצח בפיגוע בירושלים בקפה הלל ב-2003 יחד עם בתו שעמדה לפני נישואיה. מאז, טרם התפתחה והיא מרושתת כיום עם 25 סניפים ברחבי הארץ, מנהריה בצפון ועד אילת בדרום, לרבות סניף ייעודי שמטפל באזרחים חסרי מעמד, קרי פליטים, בשיתוף ובתמיכת משרד הבריאות".

"אנחנו מקבלים מעל מיליון פניות בשנה", מספר ד"ר פולאק. "מעל 700 אלף בני אדם שמגיעים לסניפי טרם ועוד כ-300 אלף איש שנעזרים במוקד לרפואה דחופה של טרם, במרפאות המטיילים, בהזמנת שירותים קרדיולוגיים ועוד. זהו מערך אדיר שמונה קרוב ל-1200 עובדים החל מפקידות קבלה רנטגנאים ועד רופאים ומומחים בכל מקצועות הרפואה, שפועלים בכל שעות היממה, בכל ימות השנה.

"סיפור ההצלחה של טרם מתבטא בסופו של דבר בנתונים", אומר ד"ר פולאק. "לפני נתוני משרד הבריאות מתוך סך כל המגיעים לחדרי המיון בישראל, בין שליש לרבע מסך כל המתפנים, מגיעים לטרם. העובדה שאנחנו נמצאים בהסכמים על כל קופות החולים וכל אזרח יכול להגיע בין אם ע"י הפניה מרופא ובין אם בהגעה עצמאית, הפכה את טרם למוקד המועדף של אזרחי ישראל, שמקבלים ב'טרם' את מרבית הטיפול שהם יכולים לקבל בכל חדר מיון".

"רשימת הטיפולים הארוכה, מעידה אף היא על היקף הפעילות האדיר של 'טרם'. מומחים 'טרם' מעניקים שירות רפואי החל ממחלות חום, שפעות, תפירת חתכים, אבחון וקיבוע שברים, מתן אנטיביוטיקה לווריד, טיפול תרופתי לחולי לב, סכרת ועוד. אנחנו למעשה מהווים תחליף לחולים הזקוקים לאשפוז יום, בתיאום עם קופות החולים. יש בטרם חדרי טיפול, חדרי הלם, מכון דימות, מעבדה לבדיקות דחופות, וכל מה שנדרש בכדי לספק אבחון מהיר של מגוון מחלות ומענה הולם בזמן קצר.

"לטרם מגוון של רופאים ומומחים, חלקם עובדים גם בבתי החולים הגדולים והמובילים בישראל. כדי להצטרף לצוות של 'טרם', עוברים כל אנשי הצוות סדרה של הכשרות ייעודיות סדורות, בהתאמה לכל תחום, של מתן שירותים רפואיים בקהילה. מעבר להכשרה, העבודה מתבצעת בדרך ממוחשבת ומבוססת על תיק רפואי מרכזי שנבנה עצמאית בטרם, שבאמצעותו ניתן הטיפול הרפואי. המידע, מועבר אל קופות החולים, על מנת שיצורף לתיק הרפואי של כל מטופל ומטופל".

 

"המערכת כוללת תהליכי עיבוד מידע חכמים וקווים מנחים קליניים. המערכת יודעת לאתר מטופלים בסיכון גבוה. זו מערכת ייחודית של טרם וזה מאפשר לנו גם לאתר מקרים בשלב מוקדם של המחלה, גם לעשות בקרת איכות מובנית וגם יכולת שליטה על מה שקורה בכל סניף.

"אנחנו היחידים בארץ לרפואה אמבולטורית לרפואה דחופה, עם רמת טיפול הדומה לאלו הניתנים בחדרי המיון בבתי החולים. הרבה מעבר לאלו הניתנים במרפאות קופות החולים, למעט חדרי ניתוח או מטופלים הנדרשים לטיפול נמרץ. למעשה, רק שישה עד שבעה אחוזים מאלו שמגיעים אלינו, מופנים לקבלת טיפול בבית החולים. כל השאר מקבלים אצלנו מענה רפואי הולם.

היתרון של טרם מתבטא בכמה מישורים, הבולט שבהם הוא הורדת העומס מבתי החולים בכ-35 עד 45 אחוז מהמקרים. זה גם מקטין את העלויות של הטיפול משום שהפניה אלינו יותר זולה מאשר הפניה לבית חולים.

סוד ההצלחה של 'טרם' מגיע לידי ביטוי במדדי האיכות. "הטמענו מדדי איכות לטיפול הרפואי", מספר ד"ר פולאק. "אלו מדדים שנקבעו בפקידה, על בסיס תוצאה. תוך רבע שעה מרגע הגעת החולה לטרם, הוא נכנס לטריאז', למיון הראשוני. כמובן שבאירוע לבבי הוא נכנס מיידיית ותוך רבע שעה המטופל כבר עובר בדיקת א.ק.ג. למעשה, כ-60 אחוז מסך כל אלו שמגיעים לטרם מסיימים את הטיפול תוך שעה ו-80 אחוז תוך שעתיים. מלבד בקרת האיכות אנחנו עורכים גם סקר שביעות רצון מדגמי מקרב המטופלים שהגיעו באותו יום לאחד מסניפי טרם. אנחנו זוכים לחוו"ד חיובית גבוהה".

"בתקופת הקורונה, הוכחנו שהגעה לטרם היא הבטוחה ביותר", מוסיף ד"ר פולאק. "ראשית, כל הסניפים ממוגנים. כל המטפלים והמטופלים מוגנים עם אמצעי מיגון בהתאם להנחיות משרד הבריאות. מעבר לכך, חולי קורונה לא מגיעים כלל לטרם משום שע"פ הנהלים הבדיקות אמורות להיעשות בקופת החולים או בבית החולה. כך שאל טרם מגיעים חולים שזקוקים לטיפול רפואי במחלות אחרות. במקרה שמישהו מגיע עם חשד לתסמינים (שיעול, חום וכדו'), יש לנו נוהל טיפול מיוחד. הוא מועבר בדרך מבודדת אל חדר טיפול ייעודי, כאשר רק איש צוות אחת, ממוגן כולו, מטפל בו במהירות האפשרית, על מנת לשחררו בהקדם. אנחנו מצמצמים את החשיפה לאפס, כדי שאף אחד מאלו שמגיעים ל'טרם' ואף אחד מהצוות לא יידבק חלילה. הסיכוי להיחשף לחולי קורונה בסניפי 'טרם' יותר נמוך מאשר במרחב הציבורי.

עם בא הקיץ, קורא ד"ר פולאק לציבור להגיע לסניפי 'טרם' ללא כל חשש. "אנחנו ערוכים לכל פגיעות הקיץ: התייבשות, כוויות, תאונות ביתיות, חבלות, נקעים, נפילות מגובה, תאונות אופניים, קורקינטים, פגיעות ראש וכדו'. אין מה לחשוש מהגעה לסניפי 'טרם', המקום בטוח והמטופלים בטוחים.

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture