כללית

כללית מציגה: כך תכינו עצמכם לסערה ותמנעו מפגיעות קור

מומחי המחלקה לחינוך וקידום הבריאות של כללית מפרטים את דרכי ההתגוננות הנכונים מפני הקור, כיצד לזהות פגיעה כזו ומה לעשות במקרים של פגיעת קור • שירותי האונליין של כללית יהיו זמינים גם במשך כל שעות הסערה

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

בימים הקרובים אמורה להגיע לארץ הסערה שקיבלה את השם 'אלפיס'. סערה זו תהיה עוצמתית במיוחד וקיים סיכוי רב שהשלג ייערם אף בהרי המרכז וירושלים. מומחי כללית הכינו מספר טיפים כיצד להימנע מפגיעות קור. כידוע חשיפה לקור עלולה לגרום לירידה בטמפרטורת הגוף מתחת לטמפרטורה הנחשבת תקינה. כאשר טמפרטורת הגוף יורדת מתחת ל – 35 צלזיוס, מדובר במצב של פגיעת קור (היפותרמיה). הסכנה לפגיעת קור גדולה יותר בקרב אנשים מבוגרים, בעיקר בקרב אלה שהם מעל גיל 75.

ראשית חשוב לדאוג לטמפרטורה קבועה בחדרי המגורים, שתהיה בין 20 מעלות צלזיוס ל – 24 מעלות צלזיוס, במשך כל שעות היממה. יש לשמור על לחות האוויר בחדר, על מנת שהאוויר לא יהיה יבש מדי, בגלל החימום. במידת הצורך אפשר להשתמש במכשיר אדים להגברת הלחות. מומלץ מאד לאוורר את חדרי המגורים. חשוב ביותר לוודא שתנורי החימום תקינים ובטוחים לשימוש. לצורך כך, יש להיעזר בבני משפחה ובאנשי מקצוע. אין להשתמש בתנורי בערה, כמו תנורי נפט, הפולטים גזים רעילים. כדאי לעקוב אחר תחזית מזג האוויר ולהיערך בהתאם לתחזית.

בנוסף מומלץ לשמור על הרגלי תזונה נכונים ולהקפיד על שתייה חמה ואכילת אוכל חם המסייעים לשמירה על חום הגוף. כדאי לאכול 5- 6 ארוחות קלות ביום, בהפסקות לא גדולות ולהימנע מארוחות כבדות. אם רופא המשפחה לא הגביל את כמות השתייה ביום, מומלץ לשתות 8 -10 כוסות ביום, גם אם אין חשים צימאון זאת על מנת למנוע סכנת התייבשות. חשוב להימנע משתייה מרובה של משקאות המכילים קפאין, כמו קפה ותה (ישנם סוגי קפה ותה שאינם מכילים קפאין) וכן להימנע משתייה מרובה של אלכוהול. פעילות גופנית קלה ותנועה מגבירים את זרימת הדם ומעלים את חום הגוף. מומלץ להיוועץ ברופא לגבי תרופות העלולות להגביר את הרגישות לקור וכן לגבי מצבי חולי העלולים להגביר את הסיכון לפגיעת קור.

התסמינים המוכרים לפגיעת קור הינם בפגיעת קור קלה כאשר טמפרטורת הגוף יורדת מתחת ל-35 צלזיוס ועד ל-32 צלזיוס. בהתחלה, כשהאדם נפגע מקור, הוא אינו מרגיש שהוא סובל מקור, אבל העור קר למגע. עלולות להופיע תופעות, כמו איטיות בתנועה, בלבול קל, ירידה בערנות, דיבור לא ברור, פגיעה ביכולת לבצע תנועות עדינות בידיים וגם רעידות.

בפגיעת קור בינונית טמפרטורת הגוף יורדת ל-32 צלזיוס ועד לכ-28 צלזיוס. במצב זה מופיע בלבול ניכר ובהמשך גם ירידה בהכרה. אצבעות הידיים והרגליים, האף והאוזניים מכחילים, יש נוקשות בשרירים והנשימה הופכת לאיטית ושטחית. בפגיעת קור קשה טמפרטורת הגוף יורדת אל מתחת ל-28 צלזיוס. העור מאוד קר, אישוני העיניים אינם מגיבים, יש תופעות של התכווצויות, חוסר הכרה, דופק איטי וירידה בלחץ דם. חשוב לציין, שאין להסתמך על מדחום רגיל למדידת חום הגוף הנמוך. המדחום הרגיל אינו מזהה טמפרטורות נמוכות כל כך. מדחום מיוחד שיש בו את טווח הטמפרטורות המתאים נמצא במתקנים רפואיים.

בכל מקרה של חשש מפגיעת קור, יש להעביר את מי שנפגע באופן מיידי לבית החולים, כיוון שגם פגיעת קור קלה, עלולה לגרום פגיעה בתפקוד מערכות חיוניות לגוף. עד שמגיעה עזרה רפואית, חשוב להעביר בעדינות את האדם שנפגע למקום חם ויבש. אם בגדיו רטובים, יש להחליפם בבגדים יבשים ולכסות אותו בשמיכות. חשוב לא לטלטל יתר על המידה את האדם הסובל מפגיעת קור, על מנת למנוע הפרעות בקצב הלב. אם האדם שנפגע מקור נמצא בהכרה יש לתת לו שתייה חמה.

כללית ממליצה להימנע מיציאה שלא לצורך חיוני בימים הקרים, ולכן מפעילה שירותים רבים אותם ניתן לבצע און-ליין, בין השירותים אותם ניתן לבצע און-ליין ניתן למצוא שיחה עם רופא באמצעות הטלפון או הווידאו, ניתן לבצע עם רופאי משפחה, ילדים ועור. זימון תורים לכלל שירותי הרפואה כולל רפואה יועצת. זימון תור לשירותי אחיות ולבדיקות. זימון תורים לשירותי כללית סמייל וכללית אסתטיקה. ניתן לצפות בתוצאות בדיקות ובפענוח בדיקות דימות, אפשרות לשליחת הודעות לרופא ולמרפאה. אפשרות לקבלת טופס 17 ואישורי מחלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture