צילום:elements.envato

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר

חג האביב מתקרב ובא, והמחשבה על ליל הסדר, האורחים והארוחה החגיגית כבר החלה. הארוחה החגיגית של החג הזה בדרך כלל מתחילה בתכנון זמן רב לפני המועד

כתבות נוספות בנושא:

מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?
העליות לא עוצרות: חברת 'טרה' דורשת לעלות את מחירי החלב ב-9 אחוזים

בכל שנה בליל הסדר אנו קוראים את אותה הגדה ומברכים באותן ברכות מסורתיות לפי הוראות ההגדה. בכל שנה גם חוזרת על עצמה התופעה של נשנושים לאורך קריאת ההגדה, וכשמגיע החלק המבשר על הסעודה, רוב האנשים כבר לא ממש רעבים לארוחה גדולה והטרחה הייתה לשווא.

אומנם בכל שנה הרכב הסועדים משתנה, תינוקות חדשים מצטרפים למשפחה, ושאר קרובים ורחוקים, אבל כולם ללא יוצא מן הכלל לא מצליחים להתאפק (והאמת היא שזה לגמרי מובן) והופכים את מאכלי הברכות לארוחה בפני עצמה.

אם כן השנה כדאי לקחת את המסורת הזו בחשבון ולהכין מאכלים קלילים שגם מי שנשנש ישמח לאכול בלי להרגיש כבדות מעיקה לקראת שנת הלילה. אחרי נשנושי הברכות, היין והילדים העייפים שביקשו לפרוש, הגיע זמנה של הארוחה, והפעם אפשר לדאוג למאכלים קלילים.

הינה כמה מתכונים לפסח שלא דורשים הרבה עבודה אבל חגיגיים, ויכולים להיות ארוחה קלילה בכל יום של השנה.

סלמון בציפוי קראסט

דג סלמון הוא תמיד מנה חגיגית שקל להכין, היא נראית מיוחדת ועשירה וזוכה למחמאות מכל עבר. הדג הזה תמיד הופך להיות מלך השולחן כיוון שהוא קליל, אינו מכביד גם בארוחת חג גדולה והוא יפה להפליא. את המנה הזו אפשר להכין תמיד, וכשלא מדובר בפסח אפשר לשלב בציפוי הקראסט גם פירורי לחם.

בגרסה הכשרה נשתמש בפירורי מצה לציפוי החלק העליון של המנה. את הדג המופשר או את הנתחים הטריים מניחים בתבנית גדולה על נייר אפייה משומן בשמן זית, כשהחלק עם העור מונח למטה. כך השמן יטגן קלות את החלק התחתון במהלך האפייה, כיוון שלא הופכים את הנתחים באמצע האפייה.

מעל הדג מורחים תערובת שכוללת שום כתוש, מעט שמן זית, מלח, פלפל, פפריקה ואגוזי מלך גרוסים. לאחר שמורחים היטב את כל שכבת הדגים העליונה, מפזרים פירורי מצה מעל הדגים. מכניסים את נתחי הסלמון לתנור לאפייה של כעשרים דקות בחום של 200 מעלות. את הדג מגישים כשהוא חם כדי שישמור על רכותו ועסיסיותו.

פשטידת ירקות

פשטידה היא תמיד תוספת קלילה, ואפשר להכניס לתוכה את הירקות שיש בבית, להחליף את חלקם באחרים אבל התוצאה תמיד טובה ויפה. הפשטידה הזו פרווה, כדי שתוכל להיות גם חלק מארוחה בשרית חגיגית של ליל הסדר. את כל הירקות שבוחרים מקלפים ומגרדים בפומפייה כדי ליצור מרקם אחיד. מכניסים לקערה קישוא מגורד, גזר, בצל, תפוח אדמה, אפשר גם קולרבי.

אם רוצים להוסיף פטריות, מטגנים אותן קלות לפני כן. מוסיפים פטרוזיליה קצוצה, ביצים, שמן, תבלינים, וכמה מצות רטובות מפוררות. מערבבים הכול יחד לתערובת אחידה ויוצקים לתבנית משומנת או לתבנית שקעים (מאפינס). כדי שהפשטידה תהיה יפה עוד יותר וחגיגית, כדאי לפזר מעליה שומשום לבן ושחור לפני האפייה. מכניסים לתנור ואופים כארבעים דקות בחום בינוני. לאחר האפייה ממתינים להתייצבות המאפה לפני שחותכים את הפשטידה.

עוגת תפוחים כשרה

עוגה נפלאה, בחושה שאפשר להכין בכמה גרסאות – עם תפוחים או עם אגסים. זו עוגה נהדרת וריחנית, שלא מצריכה מקום במקרר, וזה מתאים במיוחד כשהמקרר עמוס לעייפה בחג. העוגה הממכרת הזו יכולה להיות נשנוש קל וטעים בכל עונה, כי תפוחים יש תמיד.

תוכלו להכין את המאפה הזה בתבנית אינגליש קייק או בתבנית מרובעת וחגיגית יותר (וכך כולם יספיקו לאכול). מקלפים כמה תפוחים מסוג גרנד סמית (תלוי בגודל העוגה הרצוי) וחותכים אותם לקוביות לא גדולות. ישנן גרסאות שבהן מגרדים את התפוחים, וגם כך אפשר, אם כי נעים בפה כשיש חתיכות של פרי בעוגה בחושה.

את אותו הדבר ניתן לעשות עם אגסים במקום תפוחים. מערבבים בקערה קמח תפוחי אדמה, קמח מצה, קינמון, אבקת אפייה ואגוזי מלך גרוסים. בקערה נפרדת מקציפים ביצים, שמן וסוכר לבלילה תפוחה. מוסיפים לבלילת הביצים את התפוחים ומעט מים ומערבבים. מוסיפים לקערה גם את תערובת הקמחים ומערבבים שוב. יוצקים לתבנית ואופים כארבעים וחמש דקות עד שהעוגה שחומה ואפויה היטב. אפשר לפזר מעל העוגה אבקת סוכר לאחר הקירור.

 

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה מסוג הכתבות שנכתבו לציבור החרדי על ידי מישהו שלא חרדי ולא מבין את הניואנסים:
א. בליל הסדר לא אוכלים ארוחה חגיגית אלא סעודת מצווה
ב. אין התייחסות לקטניות/ שרויה בפסח
ג. באף בית חרדי אין עכשיו מטבח ובית שמספיק נקי לפסח ואפשר כבר להתחיל בבישולי החג הפסחיים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture