אילוסטרציה. Nati Shohat/FLASH90

משרד התחבורה מציג: חרדים? לא מגיע לכם הנחת "חופשי יומי"

על מנת לשפר את השירות לנוסעים, החליט משרד התחבורה כי נהגי האוטובוסים יפסיקו למכור כרטיסי נסיעה, אך מי שעלול להפסיד מכך הם אלו שאינם משתמשים באינטרנט - הציבור החרדי, שלא יוכל לדוגמה לרכוש כרטיס חופשי יומי בשעות הבוקר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

משרד התחבורה הודיע השבוע כי בעקבות הצלחת הכרטוס החכם בירושלים, החל מיום שישי הקרוב, נהגי האוטובוסים בירושלים יפסיקו להטעין כרטיסי נסיעה בודדת ומנויי חופשי יומי בכרטיסי הרב קו. זאת, במטרה לאפשר לנהגי האוטובוס להתרכז בנהיגה בלבד ולהפוך את הנסיעה לבטוחה ומהירה יותר, בדומה לנהוג ברבות ממדינות אירופה המתקדמות.

מנתונים שפרסם משרד התחבורה עולה כי יותר מ-95% מהנוסעים מטעינים כיום את הרב קו, לפני העלייה לאוטובוס, דבר המצביע על הצלחתה של הרפורמה. עוד עולה כי מדי יום מבוצעות כחמשת אלפים הטענות של כרטיסי רב קו בנקודות הטענה ברחבי העיר. מחציתן מבוצעות באמצעות באשראי והשאר במזומן.

לאור הצלחת הרפורמה, הוחלט במשרד התחבורה להפסיק את מכירת כרטיסי הנייר על ידי נהגים. החל מיום שישי הקרוב, נהגי האוטובוס יפסיקו להטעין מנויי "חופשי יומי" ונסיעה בודדת על גבי כרטיסי "רב קו". עם זאת, תימשך מכירת כרטיסי נייר לאזרחים ותיקים ולמלווים לעיוורים. נהגי האוטובוס ימשיכו למכור כרטיסי רב-קו אנונימיים מוטענים בנסיעה בודדת, עבור נוסעים שלא תיקפו את כרטיס הרב קו לפני הנסיעה.

משרד התחבורה מעמיד לרשות ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית, מגוון רחב של אפשרויות להטענת כרטיס הרב קו, לפני העלייה לאוטובוס, במזומן או בכרטיס אשראי. הטענת הרב קו מאפשרת לנוסעים ליהנות מהנחה של עשרות אחוזים ממחירי הנסיעה, בהתאם לפרופיל ולמנוי הנסיעה.

איך ניתן בכל זאת להטעין את כרטיסי הרב קו? משרד התחבורה מעניק שתי אופציות. הראשונה: הטענה בעזרת מכשיר הסמארטפון שנאסר לשימוש על ידי גדולי ישראל, ואלו שאין בידם מכשיר זה, יכולים להטעין בעזרת האפשרות השנייה: באחת מהחנויות איתם הגיעו להסדר, והמוכרים יטעינו את כרטיסי הרב קו.

קוראים רבים הפנו את תשומת ליבנו לכך שהפתרון שהציג משרד התחבורה לאלו שאין להם סמארטפון הוא חלקי בלבד, שכן התחבורה הציבורית מתחילה לפעול בשעה מוקדמת יותר משעת פתיחת החנויות, וכך, למרות שניתן להטעין את הכרטיסים יממה קודם לכן, אך מי שירצה לעשות באותו יום "חופשי יומי", הדבר יימנע ממנו והוא ייאלץ לשלם בנפרד על הנסיעות הראשונות של אותו יום.

רעיון יצירתי הציע אחד הקוראים, לאפשר הטענת כרטיסי הרב קו בעזרת מערכת טלפונית בעזרת כרטיסי האשראי, דבר שייקל על כל מי שאינו משתמש עם הסמארטפון, כך שלא ייאלץ לטרוח לחנות רחוקה יותר על מנת להטעין את הרב קו – ויהווה פיתרון גם לרוכשים כרטיסי חופשי יומי. פנינו למשרד התחבורה עם התלונה וההצעה, אך שם בחרו להתעלם מהפתרון שהציעו קוראי JDN.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה לJDN: "משרד התחבורה מעמיד לרשות ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית, מגוון רחב של אפשרויות להטענת כרטיס הרב קו, לפני העלייה לאוטובוס, במזומן או בכרטיס אשראי. מדובר בין השאר במאות עמדות אוטומטיות לטעינה עצמית הפזורות בירושלים ובתחנות הרכבת הקלה, וכן במאות מכשירי כספונט, הפזורים ברחבי העיר. זאת, בנוסף לעמדות ההטענה, המאפשרות הטענה של ערך צבור ומנוי "חופשי יומי" מבעוד מועד, גם במנהלים הקהילתיים בשכונות, במרכזי שירות "על הקו", בכל סניפי רשת "קופיקס" ורשת "מעיין 2000" בירושלים, ובכ-100 קיוסקים ועמדות מכירה הפרוסות ברחבי העיר".

יצוין כי משרד התחבורה עדכן עוד כי בחודשים הקרובים תורחב הרפורמה גם לקווי התחבורה הציבורית בתל אביב, חלק מערי גוש דן ומטרופולין חיפה. ביטול התשלום והטענת כרטיס הרב קו אצל הנהג נועדה לשפר את השירות לנוסעים ולהפוך את התחבורה הציבורית ליעילה, בטוחה ומהירה יותר.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אפשר גם להטעין חופשי יומי ליום המחרת בכל נקודות ההטענה, כך שאין שום בעיה בכלל

זה לא נגד חרדים זה למען הבטיחות! ובפשטות זה מתאים להוראת התורה "אל תרגזו בדרך" פירש רש"י אל תתעסקו בדרך בדבר הלכה. ואם בדבר הלכה אסור להתעסק כדי לא להתבלבל כ"ש שהנהג לא יהיה עסוק בלחשבן עודף וכד'.
תרגעו! לא כל דבר זה נגד החרדים…

ניתן לקנות חופשי יומי גם יום קודם ולא רק באותו היום.

הגיע הזמן של הפעימה השנייה , המטרה להעמיס את התחבורה ציבורית כמו במדינת הודו.
לחוקק חוק שאוטובוסים ציבוריים מחויבים להוסיף סולם לגג,

אני ראיתי במדינות אחרות בחו"ל שיש בתוך האוטובוס מכשיר להטענה עצמית. כלומר שאפשר לעשות באותם המקומות איפה שהיום מעבירים את הרב קו מכונה שתאפשר הטענה עצמית. זה פתרון כל כך פשוט נקי וחכם שעד היום לא הבנתי איך עוד לא עשו את זה במקום להפריע לנהג בנסיעתו..

1. לא חייבים דווקא סמארטפון לא מוגן בשביל זה. אפשר או סמארטפון מוגן או באינטרנט מסונן כמו כל קוראי JDN.
2. הרעיון הוא לא של קורא JDN אלא של מיליון אנשים לפניו.

1. גם לא לכלם יש כרטיס אשראי מכל מיני סיבות
2. העמדות ההטענה ממוקמות אחד לפעמים שנים בכל רחוב ולרובם זה רחוק מהתחנה הקרובה לבית ובפרט בחורף זה קשה מאוד אלא אם כן יעשו עמדת הטענה בכל תחנה שזה לא מציאותי בגלל העלויות או בכל אוטובוס שזה כבר נעשה בחלק קטן מהאוטובוסים אלא שהוא מקטין את מספר המושבים שגם בלאו הכי יש מחסור בכאלה בשעות הבוקר
3. על פי חוק אסור לנהג להתחיל לנסוע עד שהנוסעים מתישבים ובפרט לזקנים ומבוגרים למה על זה לא מחילים את החוק היו הרבה מקרים שנוסעים קיבלו מכה רצינית ואין עם מי לדבר

היום יש כבר בהרבה בתי כנסת, הטענת רב קו (בנדרים פלוס)

כותרת מפוצצת ומיותרת. למה אי אפשר לכתוב "קושי בחופשי יומי למי שאין לו אינטרנט' או משהו כזה? סתם כותרת מקוממת… אגב, מעניין אם התגובה הזאת תפורסם…

לא ניתן להטעין טלפונית משום שצריך להציג כרטיס פיזית
ב. זה פשע שמשרד התחבורה או אגד בחרו בירושלים להתחיל את ההסדר לפני שהם פרסו עמדות הטענה בכל העיר זה שקר שיש עמדות זמינות הפריסה היא חלקית בלבד
הנציגים שלנו צריכים להלחם שתהיה עמדת הטענה בכל תחנה שניה לפחות

90% מהמכשירים להטעין רב קו הם רק באשראי, לא מתאים לילדים, או למי שאין כרטיס

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture