צילום: פלאש 90

חוק מענק הנכים אותו הגיש שר האוצר אושר בכנסת – כץ: "עשינו הסטוריה"

הכנסת אישרה היום בקריאה שניה ושלישית את חוק מענק הנכים, המענקים צפויים להגיע לחשבונות הנכים עוד החודש. עלות המהלך מיליארד שקלים, גובה המענק ישתנה בהתאם לסוג הקצבה אחוז הנכות ומספר חודשי הזכאות לקצבה במהלך שנת 2020.

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שניה ושלישית את חוק מענק הנכים, הכולל מענק שישולם לכל נכה בשתי פעימות- בחודשים אוקטובר ודצמבר 2020. החוק כולל גם מענק ייעודי לילדים בעלי אחוזי נכות של 50 ו-100 אחוז. עלות המהלך כמיליארד שקל גובה המענק משתנה בהתאם לסוג הקצבה, אחוז הנכות ומספר חודשי הזכאות לקצבה במהלך שנת 2020. כך לדוג' זכאי קצבת נכות כללית לאורך כל שנת 2020, בעל 100% נכות יזכה למענק בגובה 2,280 שקל. בנוסף, במסגרת החוק יזכו כ-67 אלף ילדים נכים בשיעור של 50 ו-100 אחוזים למענק שנתי חד פעמי בגובה של 1,000 שקל.

על פי הצעת החוק המענק ישולם לזכאים על פי חישוב של כ- 150-500 ₪ לחודש כפול 12 חודשים, לפי קריטריונים שיקבעו.בנוסף, נכים מונשמים יקבלו 5,341 ₪ כפול 12 חודשים (כ-64,000 ₪). המענק ישולם בשתי פעימות- הראשונה כבר במהלך חודש אוקטובר עבור עשרה חודשים והשנייה בחודש דצמבר, עבור החודשיים הנותרים.

שר האוצר, ישראל כץ, אמר "היום עשינו הסטוריה. חוק הסיוע לנכים בגובה מיליארד שקל עבר כעת בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. מבחינתי זה מימוש התחייבות אישית שנטלתי לסייע לנכים ולהיות נציגם בדרג הבכיר של מקבלי ההחלטות. אני גאה ושמח על כך שקיימתי את ההתחייבויות. אמשיך לחבק את הציבור הנהדר הזה ולסייע להם לאורך כל הדרך".

כזכור, כבר בחודש ספטמבר 2019 הוקם צוות ממשלתי בין–משרדי לטיפול בנושא הכולל את נציגי משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים המוסד לביטוח לאומי משרד ראש הממשלה, המועצה הלאומית לכלכלה, בנק ישראל, משרד הבריאות ומשרד האוצר, אולם עבודתו של הצוות נעצרה עקב מערכות הבחירות החוזרות ונשנות

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "החל מחודש מרס 2020 מתמודדת המדינה עם מצב חירום שנגרם בשל התפרצות והתפשטות נגיף הקורונה .עקב התפרצות זו הוגבלה עד מאוד פעילות המשק והתקיים מאמץ לאומי לעצירת המשך התפשטות הנגיף בישראל . נסיבות חריגות אלה צמצמו רבות את פעילותם השגרתית של משרדי האוצר והרווחה אשר התמקדו בהתמודדות עם המשבר .חברי הצוות, רובם ככולם, עסקו בטיפול אינטנסיבי בסוגיות הנוגעות למשבר ולצדן בסוגיות פרטניות בעלות דחיפות מיוחדת כפועל יוצא מכך חל עיכוב נוסף בגיבוש המלצות הצוות והשרים.

זמן קצר לאחר כינון הממשלה ה־ 35 התחדשה עבודת הצוות הבין משרדי שהוקם לטיפול בנושא, והוא החל בעבודת גיבושן הסופי של ההמלצות ברבעון האחרון של שנת 2020 , לשם מסירתן לשרים והבאת המלצות השרים לאחר מכן, לאישור הממשלה, במסגרת אישור הצעת חוק התקציב .זאת מתוך הנחה כי היא תובא לפני הממשלה הנכנסת בהקדם .

עקב העיכוב בהגשת ההמלצות ובמטרה לשפר את רמת חייהם של אנשים עם מוגבלות, הוחלט להקצות במסגרת תכנית הפעולה המפורטת כאמור בסעיף 3ב לחוק– יסוד: משק המדינה, לשימוש בסכום ההוצאה הממשלתית לשנת 2020 , סכום של 940 מיליון שקלים חדשים שיוקצו לטובת אוכלוסייה זו, וזאת כל עוד לא חוקק חוק התקציב."

במסגרת התיקון לחוק הביטוח הלאומי בשנת 2018 נקבע מתווה להעלאת קצבאות הנכות שאמור היה להגיע לסיומו עד שנת 2021. לאור העובדה שטרם אושר תקציב מדינה, ובמטרה לסייע לאוכלוסיית הנכים בימים אלה, נקבע המענק כתחליף חד פעמי, עד לתום הסדרת הפעימה השנייה כפי שנקבעה במסגרת התיקון לחוק הביטוח הלאומי בשנת 2018.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture