Miriam Alster/FLASH90

ועדת הכספים אישרה הקלות במס ל-202 עמותות חברתיות

ההקלות ניתנו לעמותות חברתיות, שעוסקות במטרות ציבוריות, שאינן מתוקצבות ישירות ע"י המדינה. ל-200 עמותות אושרו הקלות במס הכנסה על תרומות ול-2 עמותות ניתנו הקלות במיסוי מקרקעין. בין העמותות שאושרה להן ההטבה: מוסדות חינוך, רווחה, תרבות, בריאות, דת, סעד, ספורט, זכויות אזרח, איכות סביבה

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

ועדת הכספים אישרה הבוקר (רביעי) הקלות ל-202 עמותות חברתיות לאחר שביום שני לא אישרה ועדת הכספים את הרשימה נוכח כך שהרשות לא הציגה נתונים, בהם רשימת 5 מקבלי השכר הגבוה בעמותות השונות, אישרה היום הוועדה את הרשימה למרות שהמידע שהובא היה חלקי, תוך התניית האישור בכך שהנתונים הנוספים יוגשו אליה בקרוב

ההקלות ניתנו לעמותות חברתיות, שעוסקות במטרות ציבוריות, שאינן מתוקצבות ישירות ע"י המדינה. ל-200 עמותות אושרו הקלות במס הכנסה על תרומות ול-2 עמותות ניתנו הקלות במיסוי מקרקעין. בין העמותות שאושרה להן ההטבה: מוסדות חינוך, רווחה, תרבות, בריאות, דת, סעד, ספורט, זכויות אזרח, איכות סביבה קליטת עלייה וגופים שעוסקים בעידוד תעסוקה

ההקלות במס על תרומות ניתנו ל-202 עמותות חברתיות, שעוסקות במטרות ציבוריות, שאינן מתוקצבות ישירות ע"י המדינה. ל-200 עמותות אושרו הקלות במס הכנסה על תרומות ול-2 עמותות ניתנו הקלות במיסוי מקרקעין, זאת בהתאם לסעיפים 46' לפקודת מס הכנסה ו-61 לחוק מיסוי מקרקעין.

בין העמותות שאושרה להן ההטבה: מוסדות חינוך, רווחה, תרבות, בריאות, דת, סעד, ספורט, זכויות אזרח, איכות סביבה, קליטת עלייה וגופים שעוסקים בעידוד תעסוקה.

על מנת לקבל אישור ניהול תקין נדרשות העמותות ל-כשנתיים פעילות, האישור ניתן לשנתיים, והוא מוארך בכל פעם בשלוש שנים, במידה והעמותה אינה משנה את יעודה ועומדת בכללי המנהל התקין.

חברי הוועדה מתחו ביקורת על הרשות, נוכח כך שנוהל שקבעה הוועדה בחודש יולי ומעגן נתונים שונים שהרשות מתבקשת להביא, בניהם נתוני שכר של 5 מקבלי השכר הגבוה ביותר בכל עמותה, לא נכללו ברשימות שהגישה הרשות. דיון לעניין עמותות אלה התקיים כבר ביום שני השבוע, ואישורן נדחה להיום, נוכח העדר הנתונים הדרושים, והיום הביאה הרשות פירוט חלקי בלבד. על מנת לא לעכב את הסיוע לעמותות בתקופה מורכבת זו, החליטו חברי הוועדה לאשר את הרשימה והתנו זאת בכך שהרשות תעמיד את הנתונים השונים בפני הוועדה, עם הבאת הרשימות הבאות.

ח"כ שלמה קרעי פנה אל אנשי הרשות בדיון: "העברתם רשימה חלקית, אין פה את 5 מקבלי השכר הגבוהים ונתונים נוספים, ביקשנו את הנתונים האלה בנוהל שהעברנו לפני מספר חודשים. אני מתפלא שאתם כאנשי רשות המיסים לא מביאים נתונים כ"כ פשוטים. אנחנו רוצים לדעת האם ראוי שלעמותה יהיה פטור ואין לנו את הכלים לעשות זאת".

ארז אורעד, מנהל תחום בכיר מוסדות ציבור ומלכרים, רשות המיסים: "הבאתי לכם נתונים, אין הוצאות שכר עם שמות גם ברשם העמותות מתוקף הגנת הפרטיות, אני יכול להביא בלי שמות, והנוהל מבקש עם שמות. אני מוכן להביא כל בקשה שלכם. כל ועדת כספים שמתכנסת בכל כנסת מבקשת עוד נתונים. תגידו לי מה בדיוק אתם רוצים"

ח"כ קרעי: "יש לנו מנגנון שנקבע לפני מספר חודשים, לא אמרת עד כה שיש לך בעיה משפטית, היה מספיק זמן לומר את זה. הייעוץ המשפטי לוועדה אישרו את זה, ואתם צריכים להביא את זה".

ח"כ מיקי לוי: "אם הם רוצים סעיף 46 אז הכל יהיה פה שקוף. יש פה עמותה שמגלגלת 1.7 מיליארד, עם אדם שמרוויח 720 אלף ₪ בשנה, ורכב ביבוא אישי ביותר מ-400 אלף ₪. לא יכול להיות שהמדינה תיתן הטבה כל כך גדולה, והמנכ"ל והבכירים ישתוללו, אנחנו רוצים לדעת מה הנתונים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture