Yaakov Naumi/FLASH90

טסלר מחה על מצוקת החתונות: "אין פה חשיבה ואין רגש"

דיון סוער בוועדה לפניות הציבור בנושא מצוקת החתונות. יו"ר הועדה מחה בחריפות על התנהלות משרד הבריאות במשבר. עו"ד בלאק: "פגשתי אבא לילדה שצריכה להתחתן בשבוע הבא ולא יודע אם תתקיים". ואיך הגיב נציג משרד הבריאות?

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

הועדה לפניות הציבור קיימה היום דיון מיוחד בנושא מצוקת החתונות. במהלך הדיון, בו נטלו חלק נציגי האולמות ונציגי משרד הבריאות, הועלה מתווה "התו הלבן" שנועד לאפשר קיום חתונות ללא חשש הדבקה.

ח"כ יעקב טסלר, יו"ר הוועדה לפניות הציבור, אמר בתחילת הדיון: "מתקיימים אינספור דיונים איך לפתוח מסחר וחינוך, ומתעלמים במכוון או לא במכוון מחתונות, בר מצווה ואירועי שמחה. אנחנו רואים בתקופה האחרונה את השמירה ההדוקה על ההנחיות ורואים את התוצאות בשטח. בתקשורת מדווחים רק כשהערים החרדיות אדומות. כעת אף אחד לא מדבר. אנחנו מצפים שיעצרו לרגע ויחשבו על מתווה בכפוף להנחיות משרד הבריאות. יש ציבורים בישראל שלא יכולים לדחות חתונות. יש מגזרים שזה בל יעבור לדחות חתונה. אתם גורמים לאנשים לעבור על החוק כי זאת גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה. אנשים לא רוצים לעבור על החוק ומבקשים רק דבר אחד: תנו לנו הנחיות. אין פה חשיבה ואין רגש". טסלר גם דרש תכנית סדורה ומתווה לפתיחת אולמות האירועים.

ישראל מרדכי גפנר, נציג פורום 'איגוד אולמות המהדרין' שגיבש את מתווה התו הלבן, הרחיב והסביר: "אצלנו בציבור חתונה היא אירוע חיוני, ערך עליון ביהדות ולא ניתן לדחותה. מה שקורה היום זה קיום של חתונות פירטיות עם סכנה להדבקה. בנינו "תו לבן" – ניקח את אולמות האירועים ששם יש שטחים נרחבים ואבטחה בכניסה, מדידת חום ומטבח מסודר. החברים הצעירים והמשפחה יעברו בדיקת קורונה או יביאו תוצאות בדיקה סרולוגית על מנת להיכנס לאולם, המבוגרים יוכלו לשבת בחוץ ויאסרו ריקודים".

עו"ד זלמן בלאק שייצג את איגוד אולמות המהדרין בעתירה שהוגשה לבג"צ נגד סגירת אולמות האירועים טען כי יש לפתוח את אולמות האירועים במתווה סביר והגיוני. "היום פגשתי אבא לילדה שצריכה התחתן בשבוע הבא. אפילו במקום הפיראטי הוא לא יודע אם תתקיים. משרד הבריאות בעצם דורש מאנשים לא להקים בתים בישראל".

משתתפים בוועדה סיפרו על התלאות שנאלצו לעבור על מנת לקיים חתונה כהלכתה, ועל מקומות פיראטיים ללא רישיון עסק שמקיימים אירועים המוניים. "עשרות חתונות של חרדים בדובאי, חתונות על גגות ועל מגדלים. תנו לנו לפתוח את האולמות. אנחנו מוכנים לממן שוטר שיגיע לכל אירוע ויפקח על העניינים".

ד"ר רועי סינגר, נציג משרד הבריאות, הסביר בישיבה כי הכאב שנשמע הוא מובן. "מדובר באירוע בינלאומי גדול שמשפיע על כל המגזרים ועל כל המשק. אנחנו נדרשים לתת מענה ברמה הלאומית. צריך להבין שהמחלה נפוצה בהתקהלות ואנחנו נמצאים עכשיו בתחילת עלייה מחודשת בתחלואה".

יו"ר הוועדה טסלר התעקש לדעת האם התקיים דיון בנושא החתונות. על כך השיב נציג משרד הבריאות כי הוא חושב שהתקיים דיון כזה במתווה בקיץ. "אף אחד לא מעניין אותו למצוא פתרון לבעיית איסור החתונות. צריך ללמוד לחיות עם הנגיף. יש מגזרים שלא אכפת להם אם החתונה תתקיים בעוד שנתיים וזאת זכותם. מאידך יש ציבור שמעוניין לקיים חתונה באופן מידי ומבקש מתווה הגיוני", מחה היו"ר טסלר.

מהתאחדות האולמות נמסר בישיבה כי הם תומכים במתווה 'התו הלבן' שהוצע בישיבה. "אנחנו יכולים לחזור לעבוד בדיוק כמו שהמלונות חזרו לעבוד", אמר ניר שפר, סגן יו"ר התאחדות בעלי האולמות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וכשנוסעים לעשות חתונה בדובאי אז יש ביקורת, מה רוצים, שלא יתחתנו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture